کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

پیمانکار نما . زیر سازی در اجرای نمای ساختمان
زیر سازی در اجرای نمای ساختمان
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹
اجرای نمای ساختمان اداری . پیمانکار نما
اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟ با توجه به پیشرفت اجرای نما امروزه همه ی افراد برای محل کار خود نیز وسواس بخرج می دهند و دوست دارند محل کار آنها دارای نمای زیبا و چشم نوازی باشند. یک پیمانکار نما برای اجرای نما مناسب ساختمان پزشکان مصالح متنوعی را در اختیار دارد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟ پس با همراه باشید.

اهمیت نمای مناسب ساختمان پزشکان

پیمانکار نما باید طراحی نما ساختمان پزشکان را به گونه ای خلاقانه انجام دهد که مخاطب احساس یک فضای تکراری در محیط های پزشکی که یاد آور فضای بیمارستان است را نداشته باشد. بیمار پس از مراجعه به ساختمان پزشکان با طراحی متفاوت اجرای نمای ساختمان روبرو خواهد شد. بیمار باید پس از دیدن طراحی نما ساختمان پزشکان ، حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معماری ساختمان و اجرای نمای ساختمان جلب شود و با طراحی  و اجرای نما ساختمان پزشکان  ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند، در این حالت ضمن همکاری کامل جهت درمان از حس بد بیماری نیز می کاهد ضمن اینکه کمک میکند زمان انتظار کمتر به نظر برسد چرا که شخص در هنگام حضور در فضایی که چیزی برای ارائه ندارد مدام به ساعت خود مینگرد تا زمان بگذرد حال آنکه هر چه  پیمانکار نما در ساخت نمای ساختمان پزشکان و طراحی آن بکوشد توجه بیمار را به آن جلب نموده و زمان انتظار برای شخص کمتر احساس می گردد. با این تفاسیر به اهمیت اهمیت نمای مناسب ساختمان پزشکان پی بردیم در ادامه می خواهیم شما را با متریال های مناسب اجرای نمای ساختمان پزشکان آشنا کنیم.

پیمانکار نما . کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

اگر نما ساختمان پزشکان  توسط معماران و پیمانکار نما بدرستی طراحی  و اجرا شود ظاهر ساختمان جذاب تر به نظر می رسد همچنین از هدر رفتن انرژی در همه فصول سال جلوگیری می گردد. طراحی نما خارجی ساختمان اگر به صورت اصولی باشد ساختمان در برابر شرایط جوی نامساعد نظیر زلزله و باد و … مقاومت بیشتری خواهد داشت.

پیمانکار نما برای طراحی نما ساختمان پزشکان می تواند از انواع نماهای مدرن یا کلاسیک استفاده کند که انتخاب هر یک از آن ها به سلیقه شخصی و میزان بودجه ی کارفرما بستگی دارد.

برای طراحی نما خارجی ساختمان پزشکان می توانید از یک یا ترکیب چند متریال استفاده نمایید.  پیمانکار نما باید توجه داشته باشد که باید مصالح را بدرستی در کنار یکدیگر به کار ببرد تا نما بیرونی ساختمان خاص و متفاوت به نظر برسد.

ساختمان پزشکان به صورت چند طبقه و بلند ساخته می شود از این رو بهتر است نما این ساختمان ها به صورت ساده طراحی شود زیرا ایجاد تنوع بیش از حد باعث می شود که نما خارجی ساختمان سادگی و خوانایی خود را از دست بدهد همچنین نما این ساختمان های تجاری بهتر است به صورت تک رنگ طراحی شود و برای کاهش یکنواختی ساختمان نیز می توانید از ترکیب یک یا دو المان مختلف استفاده نمایید.

نحوه اجرای نور پردازی در نمای ساختمان پزشکان

یک پیمانکار نما می داند نورپردازی نما ساختمان پزشکان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا نورپردازی باعث می شود تا نما بیرونی ساختمان در هنگام شب مانند روز جذاب و زیباتر به نظر برسد. توجه داشته باشید که نورپردازی نما ساختمان نباید به گونه ای انجام شود که خیره کننده باشد همچنین اول خود نما باید به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما توجه افراد را به سمت خود جلب نماید.

پیمانکار نما . کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

روش اجرا نمای ساختمان پزشکان

پیمانکاران نما باید بدانند یک طراحی خوب زمانی به چشم بیننده می آید که درست اجرا شده باشد. برای پیمانکار نما در اجرای نما ساختمان پزشکان ایده های زیادی وجود دارد و آنها می توانند از متریال های مختلف نظیر شیشه و سنگ و آجر و … برای دیزاین نما این ساختمان پزشکان استفاده کنند. اجرای نمای ساختمان پزشکان بسته به نوع مصالح نما و روش نصب انواع مختلفی دارد. اجرای نما ساختمان پزشکان سه روش انجام میشود:

اجرای نما ساختمان پزشکان با ملات سیمان و مزایای آن

پیمانکار نما در روش اجرای نمای سیمانی از ملات ماسه سیمان برای نصب مصالح ساختمانی بر روی نما استفاده می‌ کنند.
از مزایای این روش این است که در بیشتر موارد به دلیل تراز نبودن نمای ساختمان‌ ها در هنگام اجرا، استفاده از روش ملات باعث می‌شود تا میزان خطا کاهش یابد. مزیت دیگر این روش پیوند مستحکم مصالح نما به جداره اصلی ساختمان است که احتمال سقوط مصالح را کاهش میدهد.

معایب اجرای نمای ساختمان پزشکان با ملات سیمانی

  • از معایب روش نماکاری با ملات این است که دوغاب استفاده ‌شده موجب کثیف شدن نما می‌شود.
  • یکی دیگر از معایب این روش سنتی این است که اجرا با سرعت کمتری پیش میرود.
  • در روش اجرای نمای سیمانی ، نیروی اجرایی نیاز به تخصص خاصی ندارد و استادکاران حرفه ای آن را انجام میدهند، که این امر درصد خطای کار را بالا میبرد.
پیمانکار نما . کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

اجرای نمای خشک در ساختمان پزشکان به چه شکل انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

در این روش از پیچ و مهره‌های مخصوص و ریل‌های تعبیه ‌شده برای اتصال مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.در این روش اجرای نما کاملاً خشک و بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام می‌شود.

از مزایای روش نمای خشک عایق‌بندی صوتی و حرارتی ساختمان بعد از اجرا است. به دلیل نیاز نداشتن این روش به داربست، سرعت اجرای نمای خشک افزایش می‌یابد. سرعت و سهولت اجرای نمای ساختمان‌های مرتفع آن را به یکی از روش های رایج نماسازی تبدیل کرده است. از دیگر مزایای این روش عدم ایجاد ضایعات ساختمانی است.همچنین امکان ترمیم و تعویض مصالح مخدوش روی نما نیز وجود دارد.در نمای خشک از مصالحی چون پانل سنگی، صفحات کامپوزیتی، رسی و… استفاده می‌شود. پیمانکار نما در این روش باید از نیروهای متخصص و آموزش دیده استفاده کند.

اجرای نما ساختمان پزشکان با استفاده از چسب

در این روش پیمانکار نما از چسب مخصوص برای اتصال مصالح ساختمانی به نما استفاده می کند. انتخاب چسب مناسب بر اساس خصوصیات فنی مصالح به‌کاررفته صورت می‌گیرد. انتخاب چسب مناسب به دانش فنی و مهندسی نیاز دارد. چسب مانند مواد الاستیکی، حرکات ارتعاشی کاشی و آجر را به حداقل می‌رساند.

مناسب ترین نما برای ساختمان پزشکان

از نظر بسیاری از کارشناسان و پیمانکاران نما مناسب ترین پوشش برای نمای ساختمان با توجه به شرایط جوی می تواند سنگ باشد. انواع مختلفی از سنگ در طراحی نمای ساختمان به کار گرفته می شود که می توان از سنگ تراورتن، گرانیت و سنگ مرمر نام برد.

سنگ ها مقاومت خوبی دارند و در مقابل رطوبت و حرارت عایق مناسبی می باشند. تغییر رنگ چندانی نداشته و تنوع رنگی بالایی نیز دارند. هزینه نگهداری کم و عمر مفید طولانی تری دارند و در بسیاری از بناها به کار گرفته شده اند. سنگ به کار رفته در نمای ساختمان باید بدون ترک و یکدست باشد و قابلیت برش و صیقل خوردن را داشته باشد.وجود هر گونه شکستگی و یا حفره در سنگ از کیفیت آن می کاهد.

همچنین بسیاری از پیمانکاران نما کامپوزیت را برای اجرای نمای ساختمان پزشکان گزینه مناسبی می دانند. همانطور که می دانید اجرای نمای ساختمان یک امر سلیقه ای می باشد که باید طبق بودجا کارفرما نیز برای انتخای مصالح تصمیم گرفت.

پیمانکار نما .کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.