اجرا نمای خشک چقدر هزینه دارد؟

اجرای نمای اسپایدر . پیمانکار نما
اجرای نمای اسپایدر
تیر ۲۲, ۱۳۹۹
پیمانکار نمای ساختمان
جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰
تیر ۲۵, ۱۳۹۹

امروزه با افزایش ساخت و سازهای ساختمانی بسیاری از مهندسین و سازندگان بنا به اجرای نما خشک روی آورده اند. پر واضح است که در صورت استفاده از نمای خشک نه تنها محدود نمی‌شوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهره‌مند خواهید شد. بی تردید نماسازی ساختمان به روش‌های مدرن مزیت‌های زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است بپردازیم.

نمای خشک چیست؟

اکثر افرادی که در همه‌ی امور استفاده از روش‌های جدید را به روش‌های قدیمی ترجیح می‌دهند، در این باره هم از طرفداران نماسازی خشک هستند. به این دلیل که این افراد خوب می‌دانند که در روش های جدید اجرای نمای خشک، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است.

بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتس‌کاری جای خود را به کناف‌کاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و  ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. منظور از نما خشک به نماهایی می باشد که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نشود. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. حال می خواهیم بدانیم چگونه این نما اجرا می شود.

روش اجرای نما خشک

اتصالات نمای خشک بسیار سبک و مکانیکی هستند. در واقع در این سیستم مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان مستقیما به نمای ساختمان نمی‌چسبند و با آن فاصله دارند. دتایل نمای خشک ساختمان شامل چندین لایه می باشد که اغلب با کمک سازه‌های فلزی و آلومینیومی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند :

  • لایه اول: پوسته خارجی مجزا به عنوان نمای بیرونی ساختمانپ
  • لایه دوم: لایه عایق حرارتی که به طور مستقل توسط چسب به زیر پوسته خارجی وصل می‌شود
  • لایه سوم: فضای داخلی بین نما و عایق برای تهویه
  • لایه چهارم: دیواره داخلی ساختمان که اتصالات لازم برای زیرسازی نمای خشک بر روی آن نصب می‌شوند

آیا می دانید اجرای نما خشک چه مزیتی دارد؟

با توجه به پیشرفت روز افزون علم در صنعت ساختمان سازی نماسازی ساختمان به روش‌های نوین مزیت‌های زیادی را برای ساختمان سازها دارد. ما در این مقاله به اختصار چند مزیت اجرای نمای خشک را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • اجرای نمای خشک سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریع‌تر از روش سنتی اجرا می‌شود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش می‌دهد.
  • دارای وزن سبکی می باشد و بار وارده به ساختمان را کاهش می‌دهد؛ در این روش بر خلاف روش نماکاری با ملات، ساختمان هیچ باری متحمل نمی‌شود و در نتیجه در مقابل بادهای شدید و زلزله ایمن‌تر است.
  • استفاده از نمای خشک به نوعی از ساختمان و دیواره‌ی اصلی آن در مقابل تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی محافظت می‌کند.
  • به دلیل تهویه‌پذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیواره‌ی ساختمان حتمی است پس نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید.
  • روش اجرای نمای خشک ساختمان را به دلیل وجود فضای میانی می‌توان بهترین روش برای اجرای عایق‌کاری حرارتی و صوتی ساختمان دانست.
  • اجرا نمای خشک در مقایسه با اجرا نما با ملات دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد و براحتی می توانید ناصافی ها را صاف کنید.
  •  ترمیم راحت و سریع  و باسازی نمای ساختمان یکی دیگر از مزایای اجرای نما خشک می باشد که نظر مهندسین را به خود جلب کرده است.
  • به راحتی می توانید  اقدام به تغییر در طراحی نما کنید.
اجرا نمای خشک . پیمانکار نما

اجرا نمای خشک

عوامل موثر بر قیمت اجرای نما خشک

عوامل زیادی در هزینه های تمام شده نمای خشک می توانند تاثیر گذار بوده و قیمت را در حد قابل توجهی تغییر دهند که در قسمت زیر به ذکر این عوامل پرداخته ایم :

  • موقعیت جغرافیایی منطقه
  • ارتفاع ساختمان
  • حجم وسطح کلی ساختمان
  • شکل هندسی و شکست های موجود در سطح نما
  • میزان برشکاری
  • ابعاد مصالح
  • نوع سازه ساختمان
  • نوع سیستم انتخابی برای نصب
  • مصالح به کار رفته در سطح رویه

هزینه اجرای نمای خشک ساختمان چقدر است؟

برای خیلی‌ها قیمت نمای خشک ساختمان سوال است و می پرسند هزینه اجرای نمای خشک ساختمان چقدر است؟ ما بطور مختصر در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم که عوامل موثر برقیمت اجرای نمای خشک مختلف می باشند دراین قسمت از مقاله به توضیح مفصل این عوامل موثر می پردازیم تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

نوع و قیمت مصالح: می‌خواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟

سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روش‌های نصب مختلفی امکان‌پذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد.

ابعاد مصالح نما: میزان برشکاری مصالح بر روی هزینه اجرای نمای خشک اثرگذار است. از طرفی هرچقدر که ابعاد مصالح بزرگتر باشد، به دلیل کاهش مصالح زیرسازی، هزینه‌ی تمام شده نیز کاهش می‌یابد.

جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار می‌باشند.

مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند.

شاید بعضی افراد بدنبال قیمت حدودی اجرای نمای خشک ساختمان به دنبال عدد و رقم دقیق می‌گردند توصیه ما به این افراد این است که به منظور مشاوره نمای خشک و برآورد هزینه، با کارشناسان متخصص این امر در سایت آراز زرین ماندگار در ارتباط باشید.

انواع نمای خشک ساختمان

نمای خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات به دو دسته تقسیم می‌شود،مشهود و نامشهود  بست‌هایی که برای نگهداری در سیستم نمای خشک مشهود استفاده می‌شود، از بیرون قابل مشاهده است. برای پوشاندن این بست‌ها می‌توان از رنگ کردن آن‌ها استفاده کردز به آن دسته از اتصالات نمای خشک ساختمان که بعد از نصب کردن قابل مشاهده نیستند. اتصالات نامشهود گفته می‌شود.

نمای خشک آجری

یکی از رایج‌ترین روش‌های نمای خشک ساختمان، استفاده از نمای خشک آجری است.

نمای خشک سرامیک پرسلانی

یکی از زیباترین و بادوام ترین مصالح نما خشک سرامیک پرسلانی است که بسیار منحصر بفرد می باشد.

اجرا نمای خشک . پیمانکار نما

اجرا نمای خشک

نمای کرتین وال

این نما مقاوم در برابر زلزله و رطوبت و حرارت می باشد و بسیار مورد توجه مهندسین قرار دارد.

اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت

از این نما بیشتر برای ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می کنند . دوام بالا و سهولت در نصب نسوز بودن آن باعث شده است که بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

اجرای نمای دو پوسته

استفاده از این محصول امکان تهویه هوا را به وجود می آورد و با طراحی خاصی که شده است امکان گردش هوا به راحتی در بین دو لایه میسر می باشد.

اجرای نمای فایبر سمنت برد

یکی دیگر از مصالح خشک و مدرن فایبر سمنت برد است که در طرح های چوبی و سیمانی وارد بازار می شود .

نمای ساختمان هویت پایانی ساختمان شماست

باید در زمان انتخاب و طراحی نمای بیرونی ساختمان خود بسیار دقت داشته باشید و بهترین نما را به دلخواهتان انتخاب کنید.
نما ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان می‌باشد و نمای ساختمان بازتاب‌ دهندۀ سلیقه، علایق مردم شهر است که باید آن را نسبت به شرایط محیطی شهرتان مانند آب و هوا، باد و طوفان، زلزله، میزان آلاینده‌های هوا در مناطق مختلف، آن را انتخاب کنید.

پیمانکار نمای ساختمان

به شما پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینه‌ای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. ما پیمانکاری نمای ساختمان شما را از صفر تا صذ بر عهده میگیزیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.