اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟

پیمانکار نما .کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟
کدام نما مناسب ساختمان پزشکان است؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹
روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما
روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹

اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟

اجرای نمای ساختمان اداری . پیمانکار نما

اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟ همانطور که یک پیمانکار نما می داند . قبل از طراحی نمای ساختمان از کاربری ساختمان مثلا اینکه ساختمان تجاری ، اداری و یا مسکونی است ، باید اطلاع پیدا کرد. زیرا با توجه به کاربری ساختمان باید نمای ساختمان را طراحی و مصالح مورد نیاز برای اجرای نما را انتخاب کند. در این مقاله به این موضوع که اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟ می پردازیم ، با ما همره باشید

اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟

اجرای نمای ساختمان اداری دارای قوانین خاصی می باشد که یک پیمانکار نما باید آن را به خوبی بداند. اجرای نمای ساختمان اداری از این جهت قابل اهمیت می باشد که معرف یک سازمان دولتی می باشد و باید طراحی نما و اجرای نمای آن طوری باشد که ارباب رجوع ها به هنگام مراجعه اولین برخورد را با نمای یک ساختمان اداری دارند. با توجه به قدیمی شدن نماهای ساختمان توصیه می شود تا اجرای نما ساختمان های اداری را به یک پیمانکار نما کاربلد بسپارید تا جلوه بصری ساختمان اداری خود را افزایش دهید.

دلیل این امر آن است که ذهنیتی که در هنگام ورود مراجعان به یک ساختمان اداری در برداشت های ذهنی آنان رخ می دهد در ادامه بر روی نوع تعامل آنان با سازمان مربوطه تاثیر زیادی می گذارد. بنا بر این هرچه نمای ساختمان زیباتر و جذاب تر باشد می تواند جلوه بهتری از وضعیت داخلی سازمانی و محیط داخلی آن نشان دهد. پیمانکار نما می تواند با انواع مصالح ساختمانی به اجرای نما ساختمان اداری بپردازد که در ادامه مقاله به بیان این متریال می پردازیم.

پیمانکار نما . اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری با شیشه

پیمانکاران نما در اجرای نمای ساختمان اداری از شیشه نیز استفاده می کنند. پیمانکار نما با استفاده از شیشه در اجرای نما ساختمان جلوه زیبا و لوکسی به ساختمان می دهند. در دهه های اخیر فناوری جدید در مورد اجرای نما مورد توجه طراحان بین المللی قرار گرفته و  اجرای نما شیشه ای در بین سایر طرح ها از شفافیت برخوردار است. برای اجرای نمای ساختمان اداری بعد از نمای سنگی و آجری بیشترین کاربرد برای اجرای نما را نمای شیشه‌ای برای پیمانکار نما دارد.
امروزه ساختمان‌ها و برج های بلند و مرتفع اداری را می توان در سطح شهر رویت کرد که نمای شیشه ای در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و گوناگون را استفاده کرده اند.

مزایای اجرای نما ساختمان اداری با شیشه چیست؟

نمای شیشه‌ای علاوه بر اینکه عایق بسیار قوی در برابر صوت (دوجداره) می باشد حداکثر روشنایی به داخل ساختمان را می دهد و شستشو و ترمیم آن بسیار ساده است و در نتیجه بکارگیری این نوع نما در اجرای نما اداری بسیار عالی می باشد. اما علاوه بر استفاده اقتصادی که این شیشه های دو جداره دارند هزینه نصب و خریداری آن ها  برای پیمانکار نما زیاد است و در برابر آتش سوزی و زلزله مقاوم نیستند.برای شستشوی شیشه های نما در حال حاضر دیگر نیاز به بستن داربست نیست. شرکت های شستشوی نما با استفاده از روش ها و لوازم تخصصی این کار را انجام می دهند.

اجرای نما ساختمان اداری با شیشه به چه روشی انجام می شود؟

پیمانکار نما می تواند با روش های و طرح های متفاوتی از اجرای نمای شیشه ای در ساختمان های اداری استنفاده کند. نمای کرتین وال، لامل، اسپایدر و … از جمله روش هایی است که برای بکار گیری شیشه در اجرای نما ساختمان اداری استفاده می شود. حتی پیمانکار نما می تواند در بازسازی نمای اداری که نمای فعلی ساختمان بتنی و یا سنگی است با زیر سازی مناسب، نما را تبدیل به نمای شیشه ای کند. پیمانکاران نما برای پوشاندن زیر کار در قسمت هایی که پنجره نیست، از شیشه های به رنگ تیره استفاده می کنند.

پیمانکار نما . اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری با کامپوزیت چگونه است و چه مزایای دارد؟

اجرای نمای کامپوزیت بیشترین طرفدار را در نماهای اداری برای پیمانکار نما  دارد. علت آن سرعت اجرای این نوع نما، طیف رنگ گسترده متریال آن، زیر سازی آسان و سریع، قابل شستشو بودن، عدم تغییر رنگ کامپوزیت در دراز مدت بر اساس عوامل جوی و تابش آفتاب و نیز عدم نگهداری های بعدی در دراز مدت است. در ضمن این نوع نما را می توان بدون تخریب نمای قبلی، روی همان نما اجرا نمود. از نظر قیمت و هزینه نیز، متعادل و مناسب است.

اجرای نمای ساختمان اداری با GRC چگونه است و چه مزایایی دارد؟

برای اجرای نما ساختمان اداری متریال جدیدتر از کامپوزیت نیز در بازار در اختیار پیمانکار نما قرار دارد. جی آر سی (GRC) نیز برای اجرای نمای اداری کاربرد دارد. یکی از ویژگی های این متریال، عدم جذب گرد و غبار و کثیف شدن آن است. البته هزینه آن نسبت به کامپوزیت بالاتر است. مانور این متریال برای ایجاد طرح های کروی (گرد) بسیار بالا است و طراح می تواند طرح های بسیار زیبا و شگفت انگیزی را طراحی نماید و به راحتی برای پیمانکار نما برای اجرای نما ساختمان اداری قابل اجرا می باشد.

جی آر سی مانند کامپوزیت دارای زیر سازی و آهن کشی مخصوص به خود است. سرعت اجرای این نما بالا است و پیمانکار نما می تواند با شیشه تلفیق کند و نمای ساختمان اداری بهتری را به نمایش بگذارد.

پیمانکار نما . اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری

اجرای نمای ساختمان اداری با سنگ چگونه است و چه مزایایی دارد؟

استفاده از سنگ در نمای ساختمان اداری برای پیمانکار نما همچنان کاربرد دارد. البته برای  اجرای نمای ساختمان اداری بهتر است رنگ سنگ، مشکی و یا تیره باشد تا از نظر ظاهری نشان دهنده یک ساختمان اداری باشد. سنگ هایی مثل مرمریت و تراورتن که اکثراً به رنگ های روشن هستند برای نمای ساختمان اداری مناسب نیستند.

اجرای نمای ساختمان اداری بر اساس سلیقه مالکان ساختمان، می تواند ترکیبی از متریال مختلف باشد. برای مثال ترکیب کامپوزیت و ترمووود و یا ترکیب کامپوزیت و شیشه برای نمای اداری بسیار مناسب است. یکی از مزیت های نماهای ترکیبی، این است که دست طراح برای طراحی این نوع نما بسیار باز است و می تواند طراحی های متنوع و زیبایی را ارائه دهد و پیمانکاران نما می توانند اجرای نمای موفقی را داشته باشند.

نکته آخر در اجرای نمای ساختمان اداری

در اخر باید بگوییم یک پیمانکار نما بهتر است برای اجرای نمای ساختمان اداری از کامپوزیت، ترمووود، شیشه و یا ترکیبی از این متریال استفاده کند. البته تنوع متریال موجود در بازار برای اجرای نمای ساختمان اداری بسیار فراوان است که با توجه به بودجه مورد نظر باید پیمانکار نما جهت خرید متریال اقدام کند.

پیمانکاران نما ساختمان های اداری توجه داشته باشند که قبل از خرید متریال باید طرح نمای مورد نظر طراحی گردد. سپس طرح به کمیسیون نما در شهرداری رود و پس از تایید، مجوز اجرای طرح صادر گردد ، و بعد اقدام به خرید متریال برای اجرای نمای ساختمان اداری بکنند.

پیمانکار نما . اجرای نمای ساختمان اداری . اجرای نما

اجرای نمای ساختمان اداری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.