نحوه اجرای نمای رومی با سیمان

نحوه اجرای نما روی هبلکس
نحوه اجرای نما روی هبلکس
آذر ۱۸, ۱۳۹۹
ضخامت دوغاب پشت سنگ نما
ضخامت دوغاب پشت سنگ نما
دی ۸, ۱۳۹۹
اجرای نمای رومی با سیمان

اجرای نمای رومی با سیمان

نحوه اجرای نمای رومی با سیمان : اجرای نمای رومی یکی از پرطرفدارترین سبک اجرای نما برا آپارتمان ها و خانه های ویلایی دوبلکس می باشدو که اگر بصورت اصولی با مصالح مناسب و با کیفیت و هارمونی رنگ اجرا شود بسیار چشم نواز خواهد بود و از دیدن نمای رومی ساختمان خود لذت خواهید برد. به جرات می توان گفت یکی از نماهایی که در برهه از زمانی خاصی به شهرت نرسیده و تاریخ انقضا ندارد همین اجرای نمای رومی می باشد که با انتخاب مجری نما کاربلد و پیمانکار نما حرفه ای این اثر را خلق کنید. افرادی که در کارها و پروژه های ساختمانی هسستند به خوبی اطلاع دارند نمای رومی را می توان با مصالح مختلفی همجون سنگ و کاشی و سیمان اجرا کرد که ما در این مقاله به بیان و بررسی نحوه اجرای نمای رومی با سیمان می پردازیم . پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

آیا اجرای نمای رومی با سیمان امکان پذیر است؟

همانطور که شاید در دور اطراف خود ساختمان های شکیل و مجللی را دیده اید و با توجه به نوع معماری و طراحی نمای آن حدس زده اید که مانند ساختمان های رم و ایتالیا می باشد اجرای نما اینگونه ساختمان ها رومی می باشد و در بین مجریان نما به این نام معروف می باشد. بیشتر ساختمان ها برای اجرای نمای رومی از سنگ گرانیت و تراورتن و مرمر استفاده می کنند چون این نوع مصالح زیبایی نما را چند برابر می کنند و البته باید بگوییم دارای قیمت بالایی نیز می باشند و این نوع اجرای نما رومی با این مصالح یکی از گران ترین اجراهای نما به شمار می رود. اما افرادی هستند که با توجه به علاقه ای که به نمای رومی دارند در هزینه نیز صرفه جویی می کنند و سیمان را به عنوان مصالح مصرفی در اجرای نمای رومی ساختمان خود انتخابی می کنند. این انتخاب جهت کاهش هزینه و متناسب با بودجه ی مشتری ها می باشدکه از سیمان سفید به عنوان جایگزین سنگ در اجرای نما رومی پیمانکار نما یا مجری نما از آن استفاده می کند .

البته باید بگوییم نمای رومی سیمانی زیبایی نمای رومی سنگی را ندارد اما به دلیل مقرون به صرفه بودن ، طرفداران زیادی پیدا کرده است و در ساختمان های یک طبقه و ویلایی استفاده از نمای سیمانی بسیار پر طرفدار می باشد و رواج پیدا کرده است.

اجرای نمای رومی با سیمان

اجرای نمای رومی با سیمان

نحوه اجرای نمای رومی با سیمان

برای اجرای نما رومی با سیمان باید توجه داشته باشید که مجری نما حرفه ای راانتخاب کنید تا بتواند تمام جزییات کار را به خوبی ب سیمان برای شما انجام دهد . می توان گفت یک از موثرترین مواردی که در زیبایی نمای رومی ساختمان با سیمان موثر است کاربلد بودن پیمانکار نما انتخابی شما م یباشد که اگر غیر از این باشد نمای بی کیفیت و بدون هیچ گونه زیبایی را تحویل خواهید گرفت پس در انتخای مجری نما برای اجرای نما رومی با شیمان نهایت دقت لازم را بخرج دهید تا نحوه اجرای نمای رومی با سیمان ساختمان شما با زیبایی تمام به چشم هر بیننده ای ظاهر شود. یک یدیگر از مواردی که در نحوه اجرای نمای رومی با سیمان موثر می باشد انتخاب سیمان با کیفیت و مناسب می باشد که هم در زیبایی نمای ساختمان شما موثر است هم در مقاومت و دوام آن. اگر شما اقدام به خرید سیمان سفید بی کیفیت کنید هر چند که نمای شما زیبا شود ولی در برابر شرایط شوی و آب و هوایی مقاومتی آنچنانی نخواهد داشت و دوام آن کم می باشد و با ایجاد ترک های ریز و درشت و ریخته شدن سیمان ها از روی سطح کار نمای شما آسیب می بیند. پس خرید سیمان اجرای نمای خود را به افراد با تجربه و متخصص در این زمینه واگذار کنید.

شاید به نظر شما اجرای نمای رومی با سیمان کار ساده ای باشد اما جالب است که بدانید اجرای نمای رومی با سیمان به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد.
سهولت اجرای نمای سیمانی در کنار دقت بالای مجری نما می‌تواند بهترین نمای رومی سیمانی را برای شما به یادگار بگذارد. پی به خاطر بسپارید که کافیست کار را به کاردان بسپارید!

در این قسمت از مقاله برای آشنایی بیشتر شما با نحوه اجرای نمای رومی با سیمان به بیان مراحل اجرای آن  می پردازیم و به ترتیب بررسی می کنیم:

  • در ابتدا کار با استفاده از توری رابیتس، شاسی کشی می‌کنیم و سطح مناسبی را برای پیاده‌سازی نما فراهم می‌کنیم.
  • بعد از بستن توری رابیتس و جوشکاری‌ها، روی توری را با ملات پودر سنگ و سیمان می‌پوشانیم تا بستری مناسب را برای ملات ماسه سیمان فراهم کنیم.
  • سپس کروم‌بندی‌های ارتفاعی و طولی را اجرا می‌کنیم تا سطح صاف و یکدستی برای پیاده‌سازی ادامه‌ی مراحل داشته باشیم. فقط باید در این مرحله حتما در کیفیت ملات خود دقت کنیم. زیرا اگر از ملات با سیمان کم یا بی‌کیفیت استفاده کنیم، یا دانه‌های ماسه از حد معینی بزرگ‌ تر باشند، احتمال کنده شدن ملات از روی دیوار، افزایش خواهد یافت.
  • در این مرحله، فاصله‌ی بین کروم‌ها با ملات ماسه سیمان پر می‌شود تا زیرسازی اولیه برای اجرای اندود سیمانی انجام شود.
  • یکی از مهم‌ترین نکات برای پیاده‌سازی نمای رومی با سیمان این است که اگر می‌خواهید ملات  تان قابلیت چسبندگی بیشتری داشته باشد، باید قبل از اجرای اندود سیمانی، سطح زیرین آن را مرطوب کنید.
  • یکی دیگر از نکات مهم دیگری هم که باید مد نظر داشته باشید تا بتوانید نما را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنید، عمل‌آوری بتن است. برای عمل آوری بتن باید به مدت زمان یک هفته هر روز دو الی سه بار به بتن آب داده شود. پس از اتمام این کار باید حداقل تا سه روز و روزی ۲ تا ۳ بار به سطح، آب بدهید تا سیمان مقاوم شده و ترک نخورد .انجام دادن همین چند نکته ساده شاید کار راحتی به نظر بیاید اما در واقعیت هر کسی از پس اجرای آن برنمی‌آید.
اجرای نمای رومی با سیمان

اجرای نمای رومی با سیمان

اجرای نمای رومی با سیمان چقدر طول می کشد؟

باید بدانید مدت زمان اجرای نمای سیمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌­ترین این عوامل شرایط آب­‌و­هوایی موجود در هنگام اجرای آن است.
آب و هوا از اساسی‌ترین شرایط برای خشک شدن ملات ماسه سیمان و بتن هستند. از دیگر عوامل موثر در مدت زمان اجرای نمای سیمانی، سطح مورد نظر اجرای نما، ارتفاع ساختمان و هم‌ چنین جزییات اجرای طرح نمای سیمانی است. اگر اجرای نمای رومی با سیمان به افراد کاربلد و پیمانکار حرفه ای بسپارید در کوتاه ترین زمان با کیفیت ترین نما را به شما تحویل خواهند داد.

برای اجرای نما رومی با سیمان به چه لوازمی نیاز داریم؟

قطعا شما به عنوان فردی که به دنبال مجری نما برای اجرای نمای رومی با سیمان ساختمان خود هستید، می‌دانید که اجرای هر نما، مصالح خاص خود را نیاز دارد.
متریال اصلی شما برای اجرای نمای رومی با سیمان، ملات سیمان است که آخرین لایه‌ی نما با آن اجرا می شود. اما نکته قابل توجه این است که برای اجرای نما رومی با سیمان به لوازمی نیاز داریم که شامل موارد زیر می باشد:

  • ابزار سیمان کاری مانند ملاقه سیمان کاری، ملات پاش دستی و انواع تخته ماله
  • فرغون
  • ابزار عمومی بنایی مانند شاقول، شمشه آهنی و چوبی، ریسمان کار، کمچه و ماله
  • استنبلی
  • سطل
  • سرند چشم بلبلی
  • بیل
  • غربال
  • دستکش و عینک شیشه‌ ای

با مطالبی که در این مقاله برای شما بیان کردیم به طور حتم شما هم متوجه شدید که اجرای نمای  رومی با سیمان، نمای ارزانی است که با ساده‌ترین مصالح و ابزارها اجرا می‌شود. اما فراموش نکنید که اگر در انتخاب مجریان نمای خود دقت نکنید، همین نمای به ظاهر ساده و ارزان می‌تواند تمام جیب شما را خالی کند. زیرا باید برای تعمیر نمایه بی کیفیت خود مجددا هزینه کنید. پس در اجرای نمای رومی با سیمان ساختمان خود در انتخای پیمانکار نما دقت کنید. امیدواریم مطالبی را که برای شما بازگو کردیم مفید واقع شده باشد و به اطلاعات شما نسبت به اینگونه نما و اجرای آن افزوده باشد.

اجرای نمای رومی با سیمان

اجرای نمای رومی با سیمان

دیدگاه ها بسته شده است