نحوه اجرای نما روی هبلکس

طراحی و اجرای نما در 8 مرحله
طراحی و اجرای نما در ۸ مرحله
آذر ۱۲, ۱۳۹۹
اجرای نمای رومی با سیمان
نحوه اجرای نمای رومی با سیمان
آذر ۲۹, ۱۳۹۹
نحوه اجرای نما روی هبلکس

نحوه اجرای نما روی هبلکس

نحوه اجرای نما روی هبلکس : مطالعات تحقیقاتی جدید برای یافتن رویکردهایی برای کاهش هزینه و زمان در فن آوری و مصالح ساختمانی ، منجر به ایجاد فناوری های مدرن از جمله عایق بندی قالب بتونی ، مواد بلوک های هبلکس،  قاب فولاد سبک و فرایند جوشکاری فورج ماسوره میلگرد شده است. هبلکس نام تجاری بتن هوادهی است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ توسط مهندس معمار سوئدی اختراع و معرفی شد. در ایالات متحده و اروپا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد . این محصول اکنون با نام بتن هوادهی اتوکلاو (AAC) یا بتن گازی ارائه شده است . در این فرآیند تولید ، حباب و تخلخل در اثر واکنش شیمیایی ناشی از موادی مانند پودر آلومینیوم ایجاد می شود . در مقایسه با انواع دیگر بتن ، اینها از نظر عایق حرارتی مناسبترند. با در نظر گرفتن روشهای مختلف تولید ، آن با نامهای تجاری مختلفی مانند SYPOREX ، YTON و ARECON ارائه می شود . مواد تشکیل دهنده آن شامل اکسید سیلیسیم ، سیمان ، اکسید کلسیم و مقداری پودر آلومینیوم است.

قطعات بلوک را می توان با سیمان پرتلند – ملات ماسه با مواد اضافی ، اکسید کلسیم – ملات ماسه سیمان پرتلند (Batard) و چسب مخصوص تهیه کرد. توصیه می شود از ملات سیمان و ماسه سنتی  به عنوان ملات تسطیح زیر استفاده شود. از آنجا که این محصول به سادگی برش خورده است ، هدر رفت این مواد کم است. توانایی برش مناسب و قابلیت پیمایش سرعت اجرا را تسریع می کند .ملات سیمان در دیواره هبلکس ۲۵ درصد مواد مورد نیاز برای تولید آجر است و از این رو ، این محصول سیمان کمتری مصرف می کند .سبکی نسبی این محصول  باعث کاهش حجم مقاطع فولادی یا بتونی می شود. در صورت اجرای مناسب کار و سرعت بالای نصب نسبتاً زیاد  ، نیازی به اجرای آسترهای خاک گچ بر روی دیوار نیست به همین دلیل منجر به کاهش هزینه و زمان اجرای دیوارچینی.

نحوه اجرای نما روی هبلکس

نحوه اجرای نما روی هبلکس

هزینه اجرای نما روی هبلکس چقدر می شود؟

هزینه های پنهان ساختمان مربوط به استفاده از این محصول با توجه به انرژی و مقاومت در برابر آتش ، مقاومت در برابر یخ زدگی به دلیل تخلخل و همچنین دوام بالا و احتمال بازیابی محصول در چرخه تولید باید در نظر گرفته شده. کمبود اکسید سیلیسیم در آینده ممکن است منجر به افزایش قیمت این محصول شود. محدودیت استفاده از این بتن توسط مقاومت آن تعیین می شود.

امروزه در بسیاری از موارد ساختمان سازی از این بلوک ها استفاده می شود و می توان به نوعی گفت از پرکاربردترین بلوک های بتنی شناخته می شوند. فرایندهایی که در ساخت بلوک سبک هبلکس وجود دارد باعث می شود تا پلاستر از بلوک جدا نشود که این موضوع مزیت های بسیار زیادی را در صنعت ساختمان سازی دارد.

بلوک های هبلکس چه کاربردی دارند؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، بلوک های سبک هبلکس کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارند. امروزه از بلوک های سبک Heblex برای ساختن ساختمانهای ضد زلزله استفاده می شود . علاوه بر این ، در مکان هایی که خطر آتش سوزی وجود دارد ، از بلوک های سبک Heblex استفاده می شود زیرا این بلوک ها در برابر آتش نیز عایق بندی شده اند. از آنجا که این بلوک ها در برابر انتقال حرارت بسیار عایق بندی شده اند ، می توان از آنها به راحتی و در ساخت مجاری حرارتی استفاده کرد.

نحوه اجرای نما روی هبلکس

نحوه اجرای نما روی هبلکس

چگونه از بلوک هبلکس در ساختمان سازی استفاده کنیم؟

اگر می خواهید از بلوک های سبک Heblex در ساخت استفاده کنید ، باید آنها را به خوبی مرطوب کنید. خیس شدن این بلوک ها مزایای زیادی برای شما دارد و باعث می شود این بلوک ها به خوبی روی هم قرار بگیرند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این بلوک ها پس از خیس شدن این است که پس از خشک شدن بلوک سبک هبلکس کاملا ضد آب خواهد بود و از مرطوب سازی دیواره ها اطمینان خواهید داشت. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید این است که پس از خیس شدن این بلوک ها ، وزن آنها افزایش پیدا نمی کند و نیازی به نگرانی در مورد این موضوع نیست.

مزایای استفاده از بلوک های سبک هبلکس در ساخت خانه شما

۱٫     ساخت خانه با بلوک های هبلکس، برای شما صرفه اقتصادی دارد؛

۲٫     به کار گیری بلوک های هبلکس در ساخت و ساز، خانه شما را در مقابل زلزله ایمن می کند؛

۳٫     دیوارهای ساخته شده از بلوک ساختمانی هبلکس، به طور طبیعی عایق صدا هستند؛

۴٫     خانه شما با بلوک های هبلکس زودتر و راحت تر ساخته می شود؛

۵٫     خانه ساخته شده از هبلکس، رسانندگی گرمایی دارد؛

۶٫     بلوک های هبلکس خانه شما را در مقابل آتش سوزی ایمن می کند؛

۷٫     هوای سالم و طبیعی در خانه ساخته شده از هبلکس جریان دارد؛

۸٫     خانه شما با استفاده از بلوک های هبلکس، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی می کند؛

۹٫     بلوک های هبلکس به کار رفته در خانه شما، دوستدار محیط زیست هستند؛

۱۰٫ عمر مفید خانه های ساخته شده از بلوک هبلکس، بسیار طولانی است.

نحوه اجرای نما روی هبلکس

نحوه اجرای نما روی هبلکس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.