مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال
اجرای نمای ضد باران ساختمان با پنل اچ پی ال
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹
فهرست کامل مصالح ساختمانی نما
فهرست کامل مصالح ساختمانی نما
اسفند ۲, ۱۳۹۹

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما : پیمانکار نما علاوه بر نظارت بر کار کارکنان اجرای نما، بایستی به گونه ای برنامه ریزی نماید که همه اقدامات در راستای انجام پروژه مطابق با ضوابط و قوانین موجود صورت پذیرند. تا تخطی در انجام اجرای نما پیش نیاید و در وقت معین ساختمان را تحویل دهد.مسئولیت های اصلی پیمانکار نما شامل برنامه ریزی های فردی و انجام همه فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز نماهای ساختمان های مسکونی یا تجاری و … می باشد. اگر می خواهید بیشتر با مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

• پیمانکار نما یک شخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص کافی را در حوزهاجرای نما ساختمان‌ها دارد.

• پیمانکارنما باید قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سریع داشته باشد و بتواند برنامه‌ریزی دقیق را برای اجرای کامل پروژه ارائه دهد.

• پیمانکار نما موظف است پروژه پیمانکاری اجرای نما ساختمان را در مدت زمان مشخص شده به پایان برساند؛ در غیر این صورت باید تمام تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را برای مواقع اضطراری و وقوع حوادث ناخواسته انجام دهد.

• پیمانکار نما، فردی منضبط، خوش اخلاق، مدیر و با سابقه درخشان در حوزه تخصصی خود است.

• یک پیمانکار نما ساختمان باید نگاه فنی به پروژه داشته باشد و در حین انجام پروژه نیز از خلاقیت استفاده کند.

• یک پیمانکار نما باید یک مدیر تحقیق و کارآمد باشد. او باید بتواند پروژه را دقیق و سریع پیش ببرد.

• یک پیمانکار نما وظیفه دارد تیم کاری با تجربه را برای اجرای نما خود به کار گیرد.

• یک پیمانکار نما ساختمان موظف است که تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌ها صرف کند. همچنین به کارفرما متعهد می‌شود تا بهترین مصالح ساختمانی را برای اجرای نما او فراهم نماید.

• پیمانکاران نما ساختمانی بر انواع قراردادهای پیمانکاری نما ساختمان مسلط هستند و می‌دانند که کدام قرارداد برای چه نوع پروژه مناسب است.

• برای پیمانکار نما ساختمان در حوزه بازسازی نما نیاز به افراد با تجربه‌ تری دارد. یک پیمانکار نما با تجربه تمام موارد بازسازی ساختمان را برای شما تشریح می‌کند.

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

پیمانکار نما چه وظایفی دارد؟

شرکت‌هایی که در حوزه پیمانکاری نما ساختمان فعالیت می‌کنند دارای تیم تخصصی، مهندسان با تجربه و تجهیزات مرتبط هستند. یک پیمانکار نما در صورتی می‌تواند پروژه را با حداکثر بهره‌وری ارائه دهد که دارای تیم با تجربه و ماهر باشد. در این صورت است که یک پروژه پیمانکاری ساختمان با کیفیت بالا به پایان می‌رسد. تمام افرادی که در یک شرکت پیمانکاری نما با یکدیگر همکاری می‌کنند، به وظایف خود پایبند هستند. همچنین از شرایط قرارداد و تعهداتی که بین دو طرف قرارداد وجود دارد آگاه می‌باشند.

نحوه کار با پیمانکار نما چگونه است؟

نحوه کار با پیمانکارنما ساختمانی در هر مقیاسی که باید به صورت بسیار شسته و رفته بر اساس منعقد کردن قراردادهایی میان کارفرما و پیمانکار ساختمانی صورت می‌گیرد. مفاد و مواردی که در این قرارداد ذکر خواهد شد تعیین کننده نحوه همکاری میان دو طرف کارفرما و پیمانکارها خواهد بود. به عنوان نمونه در این قرارداد در مورد نحوه خرید مصالح و پرداخت هزینه‌ها از سوی کارفرما بحث خواهد شد. نحوه کار با پیمانکار ساختمانی به صورت درصدی، امانی، دستمزدی و مقطوع خواهد بود.

پیمانکار نما در اجرای نما چه مواردی را باید رعایت کند؟

۱-معماری ساختمان: عمر مفید یک ساختمان مسکونی حدود ۳۰ تا ۵۰ سال است .باید برای این سال ها به فکر یک طراحی نمای ساختمان زیبا و چشمگیر بود تا از زیبایی و ابهت ساختمان طی این سال ها کم نشود و ایجاد خستگی در چشم افراد نکند.

۲- ایجاد هماهنگی با معماری شهری: هر شهر و محله ای هویت و شخصیت مخصوص به خود را دارا است. یک طراحی نمای ناهماهنگ و ناهمگون به تاریخ ، زیبایی و بافت منطقه لطمه می زند. برای همین است که هنگام طراحی نمای ساختمان باید به معماری شهر و منطقه توجه ویژه نمود.

۳- تعرفه طراحی نمای ساختمان : برای این که ساختمان یک نمای زیبا و مناسب با بودجه داشته باشد باید از همان ابتدا یک طراحی درست و حساب شده انجام شود. تعرفه طراحی نما ساختمان بسته به متریال و تعداد طبقات متفاوت است. با بررسی دقیق و کارشناسی میتوان از افزایش قیمت طراحی نما ساختمان جلوگیری کرد.

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

پیمانکار نما چه اصولی را برای طراحی نما ساختمان باید بداند؟

زیبایی نمای یک ساختمان روی جذابیت بیشتر فضای عمومی تاثیرگذار است . بهتر است یک ساختمان علاوه بر منحصر به فرد بودن با همسایگی هایش نیز هماهنگی داشته باشد و خطوط و متریال هایی از نماهای آن منطقه در طراحی نما دیده شود. در طراحی نما،باید فرهنگ و بافت منطقه بررسی شود و با هنر معماری و خلاقیت طراح ترکیب شود تا ظاهر چشم نوازی برای ساختمان ساخته شود.

نورپردازی نما :

نورپردازی باعث میشود نمای ساختمان در شب مانند روز تاثیر گذار باشد. از این رو طراحی نورپردازی به اندازه طراحی خود نما حائز اهمیت است. نورپردازی نباید خیلی خیره کننده باشد. در نگاه اول باید نما به چشم بیاید و بعد نورپردازی جلب توجه کند.

پویایی در طراحی نما :

با تغییر ابعاد بازشوها و ترکیب متریال های مختلف و استفاده از المان های افقی و عمودی میتوان نمای پویایی ایجاد کرد. نمای ساختمان پویا و سیال در نگاه بیننده جذاب تر و از لحاظ بصری با ارزش است.

خوانایی نما :

سادگی و خوانایی نما برای ساختمان های چند طبقه و بلند مرتبه از اصول طراحی نما است و باید در طراحی از ایجاد تنوع بیش از اندازه جلوگیری شود. استفاده از مصالح تک رنگ با بافت های شبیه به هم میتواند در ایجاد خوانایی مثمر ثمر باشد .استفاده از المان های برجسته افقی و عمودی باعث کاهش این یکنواختی میشود.

سازگاری نما با اقلیم :

توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از مهمترین اصولی است که باید در طراحی معماری ساختمان به آن توجه شود. نما به عنوان بدنه ساختمان، وظیفه محافظت از ساختمان و مهیا کردن آسایش ساکنین را بر عهده دارد. پس باید در شرایط متغیر جوی، از سازه در برابر تنش های آب و هوایی محافظت نماید.

سازگاری نما با سازه :

اولین نکته در ایستایی یک نما ،اتصال اصولی آن به سازه ساختمان است. فرایند طراحی نما یک حرکت رفت و برگشتی از پلان به سازه است . بدنه نما با در نظر گرفتن اینکه از چه مصالحی استفاده میشود، باید اتصالات محکمی با سازه اصلی داشته باشد. بنابراین باید تمام جزئیات طراحی نما با نقشه سازه منطبق باشد. از مشخصه های یک ساختمان استاندارد، اتصالات یکپارچه بدنه ساختمان با ساختار و سقف میباشد.

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

مهارت های مورد نیاز پیمانکار نما

پیمانکار نما برای اجرای نما از چه مصالحی استفاده می کنند؟َ

نوع مصالح و سبک نمای ساختمان نشان دهنده کاربری و هویت ساختمان است.در پروسه طراحی نما و انتخاب سبک و متریال باید سازه و کاربری ساختمان در نظر گرفته شود. دوام و حفظ زیبایی مصالح در درجه اول و وزنی که هر کدام به نمای ساختمان میدهند در درجه دوم از عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع مصالح نما محسوب می شوند. استفاده از مصالح سبکی مانند ورق آلومینیوم ، چوب، اچ پی ال و همچنین سرامیک پرسلانی ، سنگ های صنعتی و فایبرسمنت ، در کدام وزن های متفاوتی به نمای ساختمان می دهند.

امروزه تکنولوژی جدیدمصالح نوینی از قبیل ترموود ، کامپوزیت، سوییس پرل یا گاما استون را در اختیار طراحان و سازندگان قرار داده است . نمای کرتین وال شیشه ای یا گلس ویو نیز که خود خاصیت سازه ای دارد سازگاری مناسبی با سازه نمای ساختمان دارد.

به طور کلی در طراحی نمای یک ساختمان تنوع رنگ و تنوع بافت از اهمیت زیادی برخودار است. شما می توانید با انتخاب مصالح مناسب و در نظر گرفتن جزییات فنی و ترکیب بندی به نمای مناسبی دست یابید.

دیدگاه ها بسته شده است