معایب کرتین وال

بازشو کرتین وال
بازشو کرتین وال
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰
اجرای نما در شیراز
اجرای نما در شیراز
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰
معایب کرتین وال

معایب کرتین وال

معایب کرتین وال : کرتین وال دیوار محافظی است که برای محافظت از سازه در خارج از ساختمان استفاده شده است. در دوران قرون وسطی، کرتین وال ها یکی از مهمترین سازه های دفاعی مورد استفاده در محافظت از قلعه ها بوده و امروزه آنها از یک هدف محافظتی اساسی برخوردارند. در حالی که در قرون وسطی، کرتین وال برای جلوگیری از مهاجمان بود، کرتین وال امروزی برای جلوگیری از عناصری مانند باران و باد و کمک به تثبیت ساختار ساخته می شوند. کرتین وال بیشتر در طراحی ساختمان های تجاری استفاده می شود و در کنار همه مزیت های خوبی که دارد، معایبی را نیز به همراه دارد. در این مطلب به معایب کرتین وال، مزایای استفاده از کرتین وال ، اجرای نمای کرتین وال می پردازیم و در نهایت درباره قیمت کرتین وال صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

معایب کرتین وال

  • یکی از مهمترین معایب کرتین وال نیاز به نگهداری منظم است. برای جلوگیری از رطوبت و باد، باید یک مهر و موم بر روی محیط قرار داده شود و این مهر و موم باید هر ۱۰ سال یا یک بار تعویض شود.
  • یکی دیگر از معایب کرتین وال هزینه و زمان لازم برای نصب آنها است. به عنوان مثال اجرای نمای کرتین وال با استفاده از سیستم چوب، زمان زیادی برای جمع آوری نیاز دارند و عملکرد آنها به کیفیت نصب بستگی دارد.
  • نوعی کرتین وال از فریم های مونتاژ شده در کارخانه تشکیل شده اند که زمان و هزینه نصب و اجرای نمای کرتین وال را کاهش می دهد اما هزینه های بیشتری را برای حمل و نقل و ذخیره سازی متحمل می شود.
معایب کرتین وال

معایب کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال

با وجود معایبی که در بالا ذکر شد، کرتین وال هنوز هم به عنوان نقطه کانونی طراحی ساختمان ها عمل می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند در طولانی مدت به صرفه جویی در انرژی (روشنایی و تهویه هوا) کمک کنند. برای اجرای نمای کرتین وال باید بدانید که نصب کرتین وال کار دشواری نیست اما باید این کار توسط افراد متخصص انجام شود و نیروی معمولی نمی تواند این عمل را درست و اصولی انجام دهد. از این رو شرکت ایکس با تجربه و سابقه طولانی در اجرا و نصب نماهای ساختمانی برای اجرای نمای کرتین وال در خدمت شماست تا بهترین کیفیت نصب و اجرای نما کرتین وال را تجربه کنید. اگر به سرویس کرتین وال نیاز دارید امروز با ما تماس بگیرید.

مزایای کرتین وال

کرتین وال یک ویژگی نسبتاً رایج و برجسته در ساختمانهای مدرن است. دیوارهای پرده برای محافظت از ساختمان در برابر عناصر خارجی (مانند آب و هوا) طراحی شده اند که اغلب از طریق اتصال مکانیکی، اتصال شیمیایی یا چسب در قسمت خارجی ساختمان قرار می گیرند. دیوارهای پرده می توانند از شیشه، فلز یا سنگ ساخته شوند و هنگامی که در طرح های مدرن گنجانده می شوند، مزایای بسیاری دارند.

۱٫ محافظت از ورود هوا و آب

هدف اصلی کرتین وال این است که هوا و آب را از ساختمان خارج کنند، اساساً هم به عنوان یک بافر و هم به عنوان یک عایق عمل می کنند. ساختمانهایی که دارای کرتین وال هستند، نگهداری آنها راحت تر (و مقرون به صرفه تر) خواهد بود و به طور کلی دوام بیشتری خواهند داشت، زیرا این محافظ اضافی را در خود دارند.

۲٫ کاهش نوسان ساختمان

کرتین وال برای ایجاد ثبات سازه در نظر گرفته نشده است، اما به طور کلی نوسان ساختمان را کاهش می دهد. در نتیجه ساختار را ایمن تر می کند. کرتین وال ها با پراکنده کردن نیروی جنبشی در کل قاب و ساختار می تواند هرگونه تنش را در ساختمان مساوی کند. به طور کلی، اجرای نمای کرتین وال شرایطی را فراهم می کند که مقاومت در برابر بادهای شدید را بالا می برد. کاهش نوسان ساختمان به ویژه در ساختمان های بلندتر بسیار مفید است و همچنین می تواند ساختمان را برای ساکنان ایمن تر کند.

۳٫ کاهش سرعت گسترش آتش

کرتین وال علاوه بر این می توانند با ایجاد یک مانع و جلوگیری از انتقال آسان آتش به سطح ساختمان، گسترش آتش را بین طبقات کاهش دهند. این امر به ویژه در ساختمانهای بلندتر که در غیر این صورت آتش به سرعت می تواند به سمت بالا گسترش یابد از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو استفاده از نمای کرتین وال در ساختمان ها و برج ها رو به گسترش می باشد.

۴٫ بازده حرارتی

وقتی نمای کرتین وال به درستی لعاب می شوند بازده حرارتی ساختمان را نیز بسیار بهبود می بخشند. اجرای نمای کرتین وال به عنوان یک لایه دیگر از مواد در سراسر ساختمان، قادر به ایجاد ثبات در درجه حرارت در داخل و کاهش هزینه های عملیاتی خود ساختمان هستند. لعاب اضافی می تواند باعث کاهش نور ماورا بنفش شود که باعث می شود اجسام داخل ساختمان به سرعت محو یا تخریب نشوند.

۵٫ جذابیت ظاهری ساختمان

امروزه اجرای نمای کرتین وال نه تنها به دلیل مزایای بیشمار عملی مورد استقبال است بلکه به دلیل شکل ظاهری آنها نیز محبوب هستند. نمای کرتین وال ظاهری تمیز، پیچیده و منحصر به فرد می بخشد که با طراحی معاصر همراه است.

معایب کرتین وال

معایب کرتین وال

تاریخچه نمای کرتین وال

در طول قرون وسطی، بسیاری از قلعه ها با استفاده از طرح Motte و Bailey ساخته شده اند که شامل یک نگهدارنده یا برج و یک حیاط به صورت جداگانه توسط یک دیوار محافظ احاطه شده است. این دیوار محافظ غالباً ماسوره یا کرتین وال نامیده می شد و این دیوارها از ۶ تا ۲۰ فوت ضخامت داشتند و تا ۴۵ فوت ارتفاع ساخته می شدند. در اصل از الوارها ساخته می شد که در سالیان بعدی کرتین وال سرانجام از سنگ ساخته می شدند که باعث می شود آنها کمتر در معرض پوسیدگی قرار بگیرند و مقیاس و نفوذ آنها دشوارتر شود.

قیمت کرتین وال

انواع نمای کرتین وال در قیمت کرتین وال تاثیرگذار است. انواع کرتین وال برا می توان به دو دسته کرتین وال استیک (Stick Curtain Wall) و کرتین وال یونیتایز (Unitized Curtain Wall) تقسیم بندی نمود. سرعت نصب نمای کرتین وال یونیتایز بالاست و همین امر موجب قیمت بالای این نوع کرتین وال شده است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت فروش کرتین وال عبارتند از:

  • قیمت هر مترمربع با توجه به نوع کرتین والی که استفاده می شود
  • قیمت هر مترمربع با توجه به روش اجرای نمای کرتین وال
  • قیمت هر متر مربع با توجه به سبک طراحی ساختمان
  • قیمت کرتین وال با توجه به در نظر گرفتن تولید کننده و نوع برند
  • قیمت هر متر مربع کرتین وال به توجه به مصالحی که در کنار آن استفاده می شود
معایب کرتین وال

معایب کرتین وال

از عوامل مؤثر در تعیین قیمت کرتین وال مدل یونیتایز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای خرید کرتین وال بهتر است از شرکت ها یا نمایندگی های کرتین وال به صورت اینترنتی اطلاعات کسب کنید و سپس برای خرید کرتین وال اقدام کنید.

بیشتر ساختمانهای مدرن از نوعی کرتین وال استفاده می کنند. زیرا مزایای کرتین وال در مقابل معایب آن بی شمار است. اما روشهای زیادی برای نصب ساختار کرتین وال وجود دارد که بعضی از آنها بهتر، سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند. برای اجرای نمای کرتین وال با ما تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است