روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

اجرای نمای ساختمان اداری . پیمانکار نما
اجرای نمای ساختمان اداری باید چگونه باشد؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹
اجرای نمای مسکونی صفر تا صد . پیمانکار نما
اجرای نمای مسکونی صفر تا صد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹

روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما : جالب است بدانید وقتی پیمانکاران نما در اجرای ما خود از متریال سنگ استفاده می کنند بعد از اتمام کار به تثبیت اجرای نما می پردازند. تثبیت اجرای نما یعنی با یک سری وسایل که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت به محکم کاری سنگ نما می پردازند تا از ریزش آن جلوگیری کنند. اگر می خواهید با روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما آشنا شوید همرا ه ما تا انتهای مقاله باشید.

روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

در ابتدا باید بگوییم مقاوم سازی یعنی همان محکم سازی و نگه داشتن سنگ نمایی که در اجرای نما بکار رفته است. شاید دیده باشید برخی نماهای سنگی بعد از گذشت چند سال تیک هایی از آن به دلیل عوامل مختلفی مانند باران و یا باد و یا عمر زیاد ساختمان شروع به ریزش می کنند در این مرحله یک پیمانکار نما با کمک روش های زیر به مقاوم سازی سنگ در اجرای نما می پردازد.

چند نوع روش برای مقاوم سازی نما ساختمان وجود دارد؟

  • محکم سازی سنگ نما با پیچ رولپلاک گالوانیزه و بتونه هم رنگ نما
  • محکم سازی سنگ نما با بست های مقاوم کننده ال شکل و گرد

اهمیت مقاوم سازی سنگ نما چقدر است؟

همانطور که می دانید نمای ساختمان بعد از گذشت چند سال از عمر مفید خود در اثر حرکات ناچیز ساختمان که به صورت طبیعی انجام می شود و در اثر باران و باد و . شل شده و به مرور خاصیت چسبندگی خود را از دست میدهند و در این مواقع افتادن سنگ نما رخ میدهد که بسیار خطرناک است افتادن سنگ های نما از آن ارتفاع روی هر انسانی میتواند منجر به فوت آن گردد و باعث به وجود آمدن ناراحتی های بسیاری شود.

همان طور که گفته شد مهم ترین اتفاق افتادن سنگ نما افتادن آن روی انسان است حال ممکن است بر روی اشیا افتاده و باعث زیان های مالی نیز گردد اما چاره چیست؟

بهترین چاره برای این کار این است که هر چه زود تر سنگ نما باید مقاوم سازی شود که یک پیمانکار نما می تواند این کار را انجام دهد. در این موارد برای مقاوم سازی سنگ نما ییچ و رولپلاک زن و طناب کار با استفاده از طناب ابریشمی بر روی نما رفته و با دریل هیلتی و پیچ و رولپلاک سنگ نما را محکم میکند. اهمیت مقاوم سازی در همین مشخص می شود که نمای ساختمانی که سنگ های آن به هر طریقی شل شده است باید حتما ترمیم و محکم سازی شود تا جلوی اتفاقات بعدی که جبران ناپذیر است گرفته شود.

روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

بهترین زمان برای مقاوم سازی سنگ نما چه زمانی است ؟

به طور معمول یک ساختمانی که نمای آن خوب ساخته شده است بعد از ۱۵ سال از عمر خود نیازمند پیچ و رولپلاک نما خواهد بود حال اگر ساختمانی خوب ساخته نشده باشد و اسکوپ سنگ در هنگام نما سازی انجام نشده باشد ممکن است پس از گذشت ۴ سال به پیج و رولپلاک نما نیاز داشته باشد. پیمانکاران نما  می گویند اکثر افرادی که درخواست پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود را میکنند موقعی است که سنگ از نمای ساختمان آنها ریزش میکند در جواب این که بهترین زمان برای محکم سازی سنگ نما چه زمانی است باید بگوییم که بهترین زمان برای نماهای تراورتن ۸ سال و برای گرانیت ۴ سال است.

مراحل پیچ و رولپلاک سنگ نما در مقاوم سازی سنگ نما

پیمانکار نا در مرحله اول مقاوم سازی یک نمای سنگی به شناسایی سنگ نمای ساختمان و محاسبه ابعاد و اندازه پیچ و مصالح مورد استفاده می پردازد.در هر ۵۰ سانت از سنگ نمای ساختمان یک پیچ ۶ یا ۷ سانتی که گالوانیزه است نصب می شود که اگر ابعاد سنگ حدود ۵۰ سانت باشد روی هر سنگ دو عدد پیچ زده می شود .

اگر ابعاد سنگ در قسمت هایی مانند ستون و یا جاهای دیگر نما حدود ۱۰ سانت باشد باید ابتدا با دریل معمولی سنگ را سوراخ کرد تا به بتن پشت سنگ برسند . افراد متخصص این امر با استفاده از دریل ضربه ای بتن را سوراخ کرده پیچ و رولپلاک مناسب نما را در محل قرار می دهند و سفت می کنند. مرحله مهم که باید و باید برای حفظ زیبایی نما  پیمانکار نما انجام دهد پوشاندن روی پیچ و رولپلاک با بتونه و چسب همرنگ سنگ نما می باشد.

هزینه مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان چقدر است؟

برای ارزیابی و بررسی هزینه یک ساختمان و اینکه چقدر زمان برای پیچ و رولپلاک سنگ نما لازم می باشد .در ابتدا یک پیمانکار نما باید کار را بررسی کند .بعد از بازدید ساختمان توسط یک پیمانکار نما برای هزینه دادن نما تشخیص موارد زیر لازم است:

  • جنس سنگ نما
  • کیفیت و نوع سنگ
  • نوع کارگذاری سنگ و طراحی نما روی قیمت تاثیر دارد .
  • متراژ بر ساختمان
  • تعداد طبقات
  • تعداد پیچی که میخواهد بکار رود.
  • ارزیابی زمان پروژه
روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

روش مقاوم سازی سنگ در اجرای نما

نشانه ها و علائم احتمال ریزش سنگ نما چیست؟

نشانه ها و علائم را می توان از چند طریق بدست آورد. ابتدا صدای سنگ هنگام ضربه زدن با یک جسم سخت می باشد. اگر صدای بم دهد معلوم میشود که پشت سنگ خالی و احتمال سقوط دارد. مسلما تمامی نما را نمی توان این کار را انجام داد روش دیگر بصورت چشمی می باشد. اگر بند سنگ ها ریخته باشد و یا پشت سنگ ها متورم شده باشند و نیز درز در لبه های سنگ ها مشاهده شوند نشانه های افتادن می باشند.

نکات مهم در مقاوم سازی سنگ نما

همانطور که در این مقاله خواندید پیمانکار نما در جهت مقاوم سازی سنگ نما بخشی و افزایش ایمنی نماهای سنگی ساختمان ها از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده می کند. که پیچ های گالوانیزه در پیچ و رولپلاک سنگ نما بسیار رایج است این پیچ ها ضد زنگ و ضد آب هستند و بسیار مقاوم در برابر سایش می باشد. سایز آن با توجه به ضخامت سنگ نمای ساختمان انتخاب می شود. رولپلاک مورد استفاده برای این نوع پیچ در ابتدا دارای شیار و در انتها دارای دو باز شونده می باشد تا بتواند به خوبی در ملات پشت سنگ قفل شود و استحکام بالایی داشته باشد.
پس برای یک مقاوم سازی ایمن کار خود را به یک پیمانکار نما کاربلد و حرفه ای بسپارید تا با استخدام افراد حرفه ای و آموزش دیده پرویه مقاوم سازی ساختمان شما را به خوبی به انجام برساند. امیدواریم مطالی این مقاله برای شما سودمند باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.