دیتیل های کرتین وال

روش اجرای نمای کرتین وال
روش اجرای نمای کرتین وال
اسفند ۲۳, ۱۳۹۹
بازشو کرتین وال
بازشو کرتین وال
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰

دیتیل های کرتین وال همان جزئیات و تجهیزاتی است که در اجرای نمای کرتین وال مورد استفاده قرار می گیرند می باشد. در سیستم کرتین وال از تیر ها و ستون ها برای اجرای نمای کرتین وال کمک می گیرند که نیروهای خارجی مانند باد، زلزله و تنش ها به تیرها و ستون ها وارد می شود. بارهایی که روی ستون ها وارد شده است، به واسطه تکیه گاه هایی( انکر ها) به سازه اصلی ساختمان سپرده می شود. برای آشنایی با دیتیل های کرتین وال، باید بدانید که منظور از کرتین وال چیست که در ادامه با این مفهوم با ما همراه باشید.

کرتین وال چیست؟

کرتین وال چیست؟ کرتین وال از دو کلمه انگلیسی ساخته شده است که معنای آن دیوار پرده می باشد. علت نامگذاری کرتین وال به این نام این است که از نمای کرتین وال به عنوان جداکننده ای سخت و در عین حال نرم (مانند شیشه) استفاده می شود.  در واقع کرتین وال از پرکاربردترین نما برای اجرای نمای ساختمان است.

در اجرای نمای کرتین وال از دیتیل های کرتین وال همچون مولیون (Mullion) و ترنزوم (Transom) استفاده می شود که در ادامه با دیتیل های کرتین وال با شما هستیم.

دیتیل های کرتین وال : مولیون (Mullion)

در دیتیل های کرتین وال به ستون ها، مولیون گفته می شود که المان عمودی سازه می باشد. دیتیل های کرتین وال مولیون برای ایجاد فاصله بین واحدها عمودی به کار گرفته می شود. از مولیون در پنجره ها برای کنترل بار و ایجاد باز شو استفاده می شود.

هر مولیون به عنوان دیتیل های کرتین وال از اعضای سازه در اجرای نما می باشد که برای تحمل بار مرده یا تحمل نیروی باد کاربرد دارد. طرح ظاهری و ساختار مولیون ها در همه ی سیستم ها به یک شکل می باشد.

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال : ترنزوم (Transom)

ترنزوم از تجهیزات کرتین وال می باشد که برای جدا کردن در از پنجره بالای خود کاربرد دارد. در علم معماری به تیر یا میل های افقی ترنزوم گفته می شود. ترنزوم وظیفه انتقال بار را به مولیون ها دارند. ترنزوم ها نیز مانند مولیون ها از لحاظ ظاهری، شکل یکسانی دارند. تفاوت عمده ترنزوم ها با مولیون ها در محفظه هدایت آب است. به عبارتی مولیون ها که ساختاری عمودی هستند باید آب باران را هدایت کنند.

دیتیل های کرتین وال : اتصال ترنزوم و مولیون(T Connector)

اتصال ترنزوم و مولیون ها قطعاتی هستند که به عنوان متصل کننده ترنزوم به مولیون هاست. به طور معمول از اتصال ترنزوم و مولیون در سیستم های مختلف با طراحی های گوناگون استفاده می شود.

دیتیل های کرتین وال : براکت یا انکر (Anchors)

نیروهایی که به سیستم کرتین وال وارد می شود را باید از طریق انکر ها به ساختمان اصلی سازه انتقال داد. از این رو انکر ها از دیتیل های کرتین وال به حساب می آیند. تعیین فاصله بین انکرها نیز از مهم ترین عوامل در محاسبه نمای کرتین وال است.

دیتیل های کرتین وال : اکسپنشن (Expansions)

از اکسپنشن برای ایجاد یکپارچگی در سازه استفاده می شود. در واقع تولید پروفیل در ابعاد استاندارد امکان پذیر است و  نمی توان پروفیل ها را در طول های مختلف تولید کرد. از این رو در ارتفاع های بلند از چند پروفیل یا مولیون استفاده می شود که برای اتصال مولیون ها با یکدیگر از اکسپنشن کمک می گیرند. تولید مولیون ها طبق عمق پروفیل ها انجام می شود.

دیتیل های کرتین وال : پرشر پلیت (Presser Plate)

برای جلوگیری از جابجایی شیشه یا افتادن شیشه در کرتین وال، از دیتیل های کرتین وال به نام پرشر پلیت کمک می گیرند. پرشر پلیت مسئول کنترل حرکت و جابجایی شیشه می باشد.

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال : کاور کپ (Cover Cap)

از دیگر دیتیل های کرتین وال می توان به کاور کپ اشاره کرد که از آن به عنوان پوششی برای پرشر پلیت استفاده می شود. در مواردی نیز از کاور کپ های دوکی به جای شیدر استفاده می شود.

اجرای کرتین وال

اجرای کرتین وال به عنوان یک نمای خود ایستا در ساختمان ها اداری، تجاری و مجتمع های بزرگ مورد استقبال است. برای اجرای کرتین وال باید از تیم متخصص و متعهد کمک گرفت تا کیفیت کار را تضمین کنند. از این رو گروه ساختمانی ایکس با پیشگام بودن در اجرای نمای کرتین وال، آماده اجرای با کیفیت ترین نما برای شماست. برای شروع همکاری با تیم ایکس با ما تماس بگیرید.

اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال از مدرن ترین نماهای ساختمانی است که وزن خود را بر روی ساختمان وارد نمی کند. بلکه وزن بالای شیشه بر روی لامل ها یا سازه سوار است و حتی فشارهای حاصل از باد یا طوفان نیز به ساختمان آسیبی نمی زند. از این رو استفاده و اجرای نمای کرتین وال در برج های بلند مرسوم است و استفاده از نمای کرتین وال متداول شده است.

پیمانکار نمای کرتین وال

برای اجرای نمای کرتین وال، نقش پیمانکار نمای کرتین وال را نمی توان نادیده گرفت. پیمانکار متخصص نمای کرتین وال می تواند خروجی با کیفیت را ارائه دهد. برای اجرای نمای کرتین وال با مدرن ترین طرح ها و بهترین کیفیت اجرا با ما در شرکت ایکس تماس بگیرید.

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال

روش اجرای نمای کرتین وال

روش اجرای کرتین وال به دو طریق استیک و یونیتایز قابل انجام است:

روش اجرای نما کرتین وال به روش استیک

امروزه اجرای نمای کرتین وال با روش استیک مورد استقبال مجریان نمای کرتین وال است. در روش استیک برای اجرای نمای کرتین وال پروفیل های عمودی و افقی به محل پروژه  حمل می شود. سپس اندازه گیری و برش در محل مرود نظر انجام می شود تا المان های مورد نظر در بدنه سازه نصب شوند. در نهایت مصالح و مواد پر کننده درون فریم های آلومینیومی اجرا می شوند.

روش اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز

در سیستم یونیتایز همه مراحل آماده سازی پروفیل ها در کارخانه انجام می شود. قطعات آماده برای نصب به کارگاه ارسال می شوند. از مزیت های اجرای نمای کرتین وال با سیستم یونیتایز  کنترل کیفیت کار در هر مرحله می باشد و خروجی کار تضمین می شود.

مجری نمای کرتین وال

برای اجرای نما در کنار زیبایی، امنیت را نیز باید لحاظ کرد. از این رو نماهای جدید  و مدرن نظیر نمای کرتین وال گزینه خوبی برای اجرای نمای ساختمان هاست. برای اجرای این نمای مدرن باید از مجری کرتین وال متخصص کمک کرفت. تیم تخصصی ایکس بهترین مجری کرتین وال در خدمت شماست.

فروش کرتین وال

فروش کرتین وال در کیفیت های مختلف و مدل های متنوع در سایت های معتبر اینترنتی مرسوم شده است. فروش اینترنتی کرتین وال با توجه به حجم خرید که به صورت عمده است یا کلی در حال انجام است. از این رو برای خرید کرتین وال می توانید به صورت آنلاین اقدام نمایید.

عوامل موثر بر قیمت اجرای کرتین وال

عوامل موثر بر قیمت اجرای کرتین وال را در دیتیل های کرتین وال مورد استفاده باید جستجو کرد. در کل با استفاده بیشتر از آلومینیوم در اجرای نمای کرتین وال قیمت اجرای نمای کرتین وال بالا می رود.

کاربرد شیشه ها با ابعاد بزرگ تر نیز نیاز به مجری کرتین وال ماهر دارد تا بتواند به راحتی آن را نصب کند. قابل ذکر است که قیمت اجرای نمای کرتین وال بدون قاب یا نیمه قابدار که آلومینیوم کمتری مصرف می کند به نسبت قاب دار کمتر است.

دیتیل های کرتین وال

دیتیل های کرتین وال

محاسبات کرتین وال

یکی از مهم ترین مواردی که در محاسبه نمای کرتین وال باید به طور ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد، مقدار انتقال حرارت و برودت و میزان کاهش صدا می باشد. علاوه برا این مورد برای محاسبه کرتین وال در جهت طراحی نما باید مواردی نظیر:

  1. میزان تحمل بار
  2. تحمل لرزش های ناشی از باد و زلزله
  3. وزن خود سازه
  4. میزان مقاومت ساختمان در برابر آب و باد

را نیز در نظر گرفت.

زیر سازی کرتین وال چیست؟

پس از محاسبه نمای کرتین وال وارد مرحله اجرا می شویم. در فاز اجرای نمای کرتین وال با دیتیل های کرتین وال باید زیرسازی اجرا شود. طبق محاسبه های کرتین وال و مقدارباری که قرار است تحمل شود، زیرسازی انجام می شود. برای انجام زیر سازی کرتین وال باید بالاترین میزان دقت را به کار برد که از این رو انجام اجرای نمای کرتین وال توسط تیم متخصص اهمیت می یابد.

وزن متر مربع کرتین وال

برای اطلاع از قیمت هر متر مربع نمای کرتین وال باید به پروژه و شرایط آن توجه داشت. به طور کلی وزن مترمربع کرتین وال به عوامل مختلفی مانند نوع، روش اجرای کرتین وال و سبک طراحی آن بستگی دارد.

 

دیدگاه ها بسته شده است