دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها

پیمانکار نما . فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی
فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۹
پیمانکار نما . اصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان
اصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹

دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها : با توجه به پیشرفت روز افزون و چشمگیر صنعت ساختمان سازی و به دنبال آن تولید مصالح جدید مهندسین در تلاشند تا با به بکارگیری بروز این علم در پروژه های خود علاوه بر راحتی کارشان نتیجه دلپذیرتری را کسب کنند. چوب پلاست یکی از آن مصالح نوینی می باشد که توجه بسیاری از پیمانکاران نما را بخود جلب کرده است. با توجه به مزایای چوب پلاست که برای شما شرح خواهیم داد می خواهیم بدانیم دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها توسط طراحان نما و پیمانکار نما چیست؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چوب پلاست چیست؟

کامپوزیت هایی که امروزه به آنها چوب پلاستیک یا چوب پلاست می گویند از ترکیب موادی همچون پلاستیک، الیاف چوب طبیعی، ترمو پلاستیک و آرد ساخته می شود. در بخشی چوبی این محصول از مواد اولیه ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو استفاده می شود، و همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن ها استفاده می گردد. این مواد بعد از اینکه در دستگاه با یکدیگر ترکیب می شوند یک خمیر قوام گرفته ای را تحویل می دهند که به آنها کامپوزیت می گویند. بعد از آن خمیر شکل گرفته را درون قالب های متنوعی ریخته و پس از تغییراتی که در آن می دهند چوب پلاستیک یا چوب پلاست تولید می شود.

مزایای استفاده از چوب پلاست در اجرای نما

به علت شباهت ظاهری که چوب پلاست نسبت به چوب دارد ، امروزه توسط معماران و پیمانکار نما برای استفاده در نمای ساختمان و دیوارپوش مورد توجه قرار می گیرد . چوب پلاستیک نسبت به ترموود از قیمت پایین تری برخوردار است و از نظر روش نصب ، اندازه ، رنگ و بافت بسیار شبیه به ترموود می باشد . بنابراین استفاده از چوب پلاست به عنوان دیوارپوش فضای داخلی و اجرای نمای ساختمان توسط پیمانکار نما روز به روز افزایش می یابد .

پیمانکار نما . دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها . اجرای نما

دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها

نکاتی که باید در اجرای نمای چوب پلاست به آن توجه کرد

پیمانکاران نما در صورت استفاده از چوپ پلاست برای نمای خارجی ساختمان باید موارد زیر را مورد بررسی قرار ددهند :

میزان مقاومت پروفیل نسبت به UV

ثبات رنگ پروفیل ها

مقاومت نسبت به شرایط محیطی مانند جذب آب ، تورم ناشی از رطوبت و انبساط حرارتی

محدوده دمای قابل تحمل

چوب پلاست چه مزایایی دارد؟

همانطوری که می دانید امروزه صنایع بسیار پیشرفت داشته اند و روز به روز محصولات جدیدی برای ساخت و ساز و … تولید می شود. یکی از این محصولات چوب پلاست می باشد که بسیار جدید می باشد و از آن استفاده فراوانی می شود. استفاده از آن مزایای بسیاری دارد که در ادامه  این مقاله به بیان برخی از آنها را می پردازیم.

ثبات ابعادی بالا

عدم رشد باکتری

مقاوم در مقابل رطوبت

هزینه نگهداری پایین

مقاوت بالا در مقابل عوامل جوی

مقاوم در مقابل پوسیدگی طبیعی

مقاوم در برابر قارچها و حمله حشرات

ضریب خمشی بالا

اجرای نما . دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها . پیمانکار نما

دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها

دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها

با توجه به مطالب که در قسمت بالا بیان کردیم می توانیم بگوییم برای شما واضح و روشن است که چرا یک پیمانکار نما برای اجرای نمای ساختمان از چوب پلاست استفاده می کند. هر پیمانکار نمایی بدنبال استفاده از مصالح نوین کم هزینه و با کیفیت می باشد که چوب پلاست در عین مدرنیته بودن نسبت به مصالح دیگر کم هزینه تر می باشد و دارای مقاومت بالا و استحکام زیادی می باشد. علاوه بر این موضوعات یک پیمانکار نما برای استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که در قسمت ذیل به آن اشاره کرده ایم:

  1. چوب پلاست یکی از مصالح جدید در طراحی نمای چوبی ساختمان‌ها می باشد که توسط پیمانکار نما برای اجرای نمای ساختمان ها بکار گرفته می شود. چوب پلاستیک می تواند جایگزین مناسبی برای چوب‌های فرآوری شده باشد. ترکیب چوب و مواد افزودنی چوب پلاستیک را در زمره یکی از پر مصرف‌ترین متریال‌های جهت استفاده در نمای ساختمان و دیواره های بیرونی قرار داده است .که امروزه با تکنولوژی جدید تولید چوب پلاست انجام می شود، دارای زیبایی و دوام کافی برای نمای بیرونی از ساختمان سازی است.
  2. تولید محصولات چوب پلاست در ابعاد و اندازه های مختلف و در طیف‌های رنگی متنوع در بازارعرضه می شوند. این تنوع محصول به طراحان و پیمانکاران نمای ساختمان اجازه خواهد داد تا برای انتخاب خود گزینه های بسیاری را پیش رو داشته باشند. با توجه به اینکه چوب پلاستیک تنوع رنگی مناسبی دارد و همچنین به خاطر ظاهر زیبای آن که حس چوب را به بیننده منتقل می کند به چشم کاربران ساختمان خوشایند خواهد بود.
  3. چوب پلاستیک به خاطر ساختار فیزیکی و تولید آن در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی مقاوم می باشد. مسلما چوب پلاست در مقایسه با سنگ عایق حرارتی بهتری است. این محصولات به خاطر مواد استفاده شده در آن به هیچ وجه منبع تغذیه برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی چوب نخواهند بود.پس گزینه بسیار مناسبی برای اجرای نمای ساختمان توسط یک پیمانکار نما می باشد.
  4. این مواد کاملا ضد آب و ضد رطوبت هستند، تولید آن به گونه ای است که آن را ۱۰۰ درصد ضد آب تولید کرده اند.
  5. به دلیل ویژگی آنتی باکتریال که در چوب پلاست وجود دارد، در برابر نفوذ و جذب هرگونه باکتری و میکروب مقاوم می باشد. همچنین هر گونه اسید و چربی و … نمی تواند از این محصول رد شود. در واقع یک پیمانکار نما به خوبی می داند بهترین محصولی که در برابر تمامی عوامل بیرونی مقاومت خوبی نشان می دهد اجرای نمای چوب پلاست است.
  6. چوب پلاست به دلیل دارا بودن رنگ بندی های گوناگون به مشتری این اجازه را خواهد داد تا بتواند رنگ دلخواه خود را با متریال های دیگر هماهنگ نماید. و دست پیمانکار نما را برای یک اجرای تلفیقی زیبا باز نگه می دارد.
  7. چوب پلاستیک با طراحی هندسه ای خوب و هنرمندانه نمای بیرونی ساختمان شما را  بطور معجزه آسایی متحول خواهد کرد. ترکیب هندسی در نما از اهمیت بالایی بر خوردار است. ایجاد باکس برروی نما و بعد دادن به بعضی از قسمت ها می توان تفاتی اشکار در زیبایی نما ایجاد کند .
  8. با تمامی مواد شوینده و پاک کننده ای که در بازار وجود دارد می توانید این محصول را شستشو دهید و با شستشو ظاهر و باطن این محصول هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد، چرا که ضد آب است.
  9. نصب چوب پلاست بر روی نما مستلزم نصب زیر سازی فلزی بر روی دیوار یا نما می باشد. و پروفیل ها باید ضد زنگ خورده و با فاصله ۳۰ سانت شبکه سازی گردند و بعد پروفیل چوب پلاست با بست تی روی آن نصب شود.
  10. این محصول به طور ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است، همچنین با محیط زیست هماهنگی بسیار خوبی دارد.
  11. از مزایایی که باعث شده تا پیمانکار نما به استفاده از چوب پلاست در اجرای نماهای ساختمان رغبت نشان دهد این است که از نظر اقتصادی استفاده از چوب پلاست مقرون به صرفه و کم هزینه می باشد و یکی از دلایل مهم استفاده این محصول در اجرای نماهای ساختمان ها قیمت مناسب و کیفیت بالای چوب پلاست می باشد.
  12. با اینکه وزن آن بسیار سبک می باشد، استقامت بسیار بالایی دارد و در برابر هر نوع ضربه و آسیبی مقاوم است. اگر هر ضربه ای به این محصول وارد شود هیچ ترک خوردگی در آن مشاهده نخواهید کرد، چرا که مقاومت بسیار بالایی دارد.
پیمانکار نما . دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها . اجرای نما .

دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.