فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

پیمانکار نما . جادوی آجر در اجرای نما ساختمان
جادوی آجر در اجرای نما ساختمان
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹
دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها
دلایل استفاده از چوب پلاست در اجرای نمای ساختمان ها
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹
پیمانکار نما . فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی  : بر همه ی ما روشن است اولین چیزی که در نظر اول نگاه هر بیننده ای را به سمت یک ساختمان جذب میکند طراحی و اجرای نمای آن است. همانطور که می دانید تمام خریداران ساختمان  و سازنده ای ساختما زیبایی نمای ساختمان و همچنین ایمنی و محکم بودن نما برایشان مهم است و آن را هنر دست یک پیمانکارنما خوش ذوق و باسلیقه می دانند. علاوه بر زیبایی ظاهری ایمنی نمای ساختمان یکی از موارد بسیار حائز اهمیت برای پیمانکار نما و همچنین خریداران ملک می باشد. برای یک طراحی زیبا که در ذهن هربیننده ای بماند باید به نکات و قوانین خاصی دقت کرد ما در اینجا میخواهیم درباره فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی با شما صحبت کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

در دنیای امروزه طراحی و اجرای نما زیبا و خاص یکی از اولویت های بسیاری از کارفرمایان است.به همین دلیل برای اجرای نمای خود پیمانکاران نما زبده ای را انتخاب می کنند تا برای انجام این پروسه از کار دچار مشکل نشوند و توسط افراد ماهر نما طراحی شود تا به اجرا درآید. بسیاری از ما فکر می کنیم لزوم داشتن یک نمای صرفا زیبا کافیست اما لازم است بدانید پیمانکار نما در کنار یک طراحی زیبا باید به نکات مهم دیگری نیز توجه کنند که از آن بعنوان فوت و فن در طراحی  و اجرای نما یاد می شود. همانطور که میدانید مهندسی با توجه به کاربری ساختمان شروع به طراحی نما می می کنند . اگر ساختمان تجاری باسد با توجه به شرایط کاربری آن ساختمان طراحی را انجام می دهند که با مشاغل آن ساختمان در ارتباط باشد و همچنین در طراحی نمای ساختمان مسکونی باتوجه به شرایط قرارگیری بنا و محیط جغرافیایی آن طراحی کرده.

یک پیمانکار نما برای اینکه طراحی نما ساختمان را به نحو احسن انجام هد باید موارد زیر را رعایت کند. فوت و فن های طراحی و اجرای نمای ساختمان مسکونی و اداری شامل موارد زیر می باشد:

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی . پیمانکار نما

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

استفاده از مصالح متنوع طبق طراحی نما

یکی از مهم ترین مواردی که یک پیمانکار نما برای رسیدن به یک نمای خوب باید به آن توجه داشته باشد این است که بداند چه مصالحی در کنار یکدیگر قرار دهد تا در نما هماهنگی بیشتری ایجاد گردد و نما زیباتر به چشم آید. کیفیت و جنس متریال مورد استفاده در نما می تواند تا حد زیادی بر زیبایی آن تاثیر بگذارد. در طراحی نما هم تنوع رنگ بسیار مهم است هم تنوع بافت که دست یابی به این نکات به وسیله مواد و مصالح استفاده شده در نما به دست می آید.

اصل سادگی را در طراحی نما ساختمان فراموش نکنید

مهم ترین اصل در طراحی نما سادگی و خوانایی است . اگر یک پیمانکار نما در طراحی نمای ساختمان از مواد و مصالح متنوعی استفاده کند سادگی و خوانایی نمای ساختمان را کم می کند پس بهتر است در همه قسمت های نما از یک استراتژیک استفاده شود و از یکنواختی بصری نما با استفاده از یک یا دو المان شاخص بکاهید. پیمانکاران نما متخصص در این باره اشاره کرده اند که به کار گیری عناصر زیاد در طراحی، نما را شلوغ و ناخوانا کرده و زیبایی آن را تحت الشعاع قرار می دهد. هر چه نما ساده تر طراحی شود، عناصر به کار رفته تاثیر بیشتری بر کیفیت بصری بیننده خواهند گذاشت.

توجه به اقلیم در طراحی ساختمان

ایران یکی از کشور هایی است که به تنوع اقلیم معروف است .پیمانکار نما قبل از طراحی نما ، به اقلیم منطقه ، باید توجه ای خاص داشته باشد . نمایی که در شمال کشور با اقلیم معتدل و مرطوب طراحی می شود با نمای ساختمانی که در منطقه گرم و خشک ساخته می شود می بایست متفاوت باشد . در مناطق شمالی کشور استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری ، جهت نورگیری و گردش هوا پیشنهاد می شود اما در مناطق سردسیر کشور استفاده از نماهای شیشه ای و پنجره های بزرگ سرتاسری به خصوص در جهت های بادگیر پیشنهاد نمی شود .

پیمانکار نما . فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی . اجرای نما

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

هارمونی رنگ در اجرای نما ساختمان

رنگ یکی از بارزترین ویژگی های بصری یک نما می باشد و در صورتی که  توسط پیمانکار نما درست انتخاب نشود می تواند حتی کیفیت بصری بهترین طرح ها با مرغوب ترین متریال ها را از بین ببرد بنابراین تناسب رنگ ، یک نما را به اوج زیبایی می رساند.با استفاده از علم روز و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز و طراحی و اجرای نمای ساختمان پیمانکاران نما می توانند پیش از اجرای طرح در نظر گرفته با کمک نرم افزارهای طراحی سه بعدی تناسبات رنگی را بسنجند تا نتیجه کار خود را قبل از اجای کامل ببینند سپس تصمیم بگیرند.

انتخاب مصالح با کیفیت در اجرای نمای ساختمان

نمای یک ساختمان اولین چیزی می باشد که به چشم یک رهگذر و بیننده می آید و می توان گفت لباس یک ساختمان نمای آن میباشد که معرف ذوق پیمانکار نما آن می باشد. اگر پیمانکاران نما در نمای ساختمان به علت صرفه جویی در هزینه ها از مصالح نا مرغوب و درجه ۳ استفاده نمایند در آینده و برای فروش ساختمان دچار مشکلات زیادی خواهند شد زیرا بسیاری از خریداران کیفیت یک ساختمان را بر اساس نمای آن ساختمان می سنجند و عدم استفاده از  متریال های بی کیفیت در نما را نشانه بی کیفیتی کل ساختمان می دانند پس بهتر است در نمای ساختمان از مصالح با کیفیت استفاده نمایید.

از نورپردازی را در اجرای نما به سادگی نگذرید

یک پیمانکار نما به خوبی می داند نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی نمای ساختمان اهمیت دارد زیرا نورپردازی ها سبب می شود که ساختمان در شب مثل روز زنده، پویا و تاثیر گذار باشد. پیمانکاران نما دقت کنند که نورپردازی ها نباید بسیار خیره کننده باشد یعنی باید در نظر بیننده ابتدا خود نما به چشم آید و سپس و نورپردازی آن.

پیمانکار نما . فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی . اجرای نما

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

متناسب با بودجه کارفرما طراحی و اجرای نما را پیش ببرید

یکی از موضوعات مهمی که باید پیمانکاران نما  قبل از طراحی به آن توجه کنند سطح مالی کارفرما می باشد. د ر نظر بگیرید یک پیمانکار نما مناسب ترین و زیباترین نمای ساختمان را بدون در نظر گرفتن بودجه کارفرما برای اجرا طراحی کرده است ! آیا پروژه پیمانکار نما با توان مالی کارفرما قابل اجرا می باشد ؟! بدون اندکی فکر در جواب بطور قطع حتما خواهید گفت خیر.

توجه به نوع کاربری ساختمان

یک پیمانکار نما باید قبل از طراحی نمای ساختمان از کاربری ساختمان مثلا اینکه ساختمان تجاری ، اداری و یا مسکونی است ، اطلاع یابد. تا طبق کارایی آن ساختمان دست به طراحی و اجرای نما بزند. پیمانکار نما مجرب اصولا در ساختمان های اداری از مصالح با کیفیت ساده و دارای استحکام بالا استفاده می شود و طراحی در نمای ساختمان اجرا می شود که بصورت المان آن اداره در نما اجرا می شود که معرف آن ساختمان اداری می باشد. توصیه ما پیمانکاران نما این می باشد که به طور کلی نمای ساختمان را  به نحوی طراحی کنند که با یک نگاه ، کاربری آن ساختمانرا بتوان حدس زد. وقتی یک پیمانکار نما کاربری را در طراحی در نظر بگیرد قطعا استفاده از متریال نیز تغییر پیدا می کند

در طراحی نما از پرتی پرهیز کنید

پیمانکاران نما باید توجه داشته باشند که در هنگام طراحی نما از فضاهای پرت ساختمان برای طراحی استفاده کامل را کرده و از ایجاد فضای پرت برای ساختمان به هنگام طراحی پرهیز کنند.

پیمانکار نما . فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی . اجرای نما

فوت و فن مهم در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی

آیا فوت و فن در طراحی و اجرای نما ساختمان اداری و مسکونی متفاوت می باشد؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم کا طراحی و اجرای نما یک کار کاملا تخصصی می باشد و یک پیمانکار نما بخوبی می داند برای یک ساختمان که کاربری آن مسکونی می باشد به چه شکل نما طراحی کند و به اجرا درآورد و بالعکس. با توجه به اینکه ساختمان های اداری عموما در معرض دید بیشتری قرار دارند و از نظر زیبایی در سطح شهر بسیار مهم می باشند طراحی آن ها نیز باید با دقت و ظرافت بیشتر طبق شرایط قانونی انجام شود. یک پیمانکار نما بخوبی می داند که برای اجرای نما یک ساختمان اداری نمی تواند از هر طرحی و با هر نوع مصالحی استفاده کند و طبق ضوابط باید پروژه اجرای نما را انجام دهد همچنین سرعت در اجرای نما ساختمان های اداری نیز یکی از اصول مهمی می باشد که پیمانکاران نما باید به آن توجه کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.