جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰

اجرا نمای خشک . پیمانکار نما
اجرا نمای خشک چقدر هزینه دارد؟
تیر ۲۳, ۱۳۹۹
اجرای نمای ساختمان با سرامیک . پیمانکار نما
اجرای نمای سرامیک
تیر ۲۹, ۱۳۹۹
پیمانکار نمای ساختمان

پیمانکار نمای ساختمان

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰ : در حال حاضر متریال های نمای جدیدی وارد بازار کشور شده است که از لحاظ زیبایی و فناوری بسیار مورد توجه هستند. از بزرگترین دغدغه های یک مهندس معماری، سازنده یک ساختمان و حتی خریداران پروژه های ساختمانی این است که از جدیدترین متریال ساختمانی و به روزترین آنها اطلاعات کافی داشته باشند و بتوانند از آن در طراحی ساختمان های خود استفاد کنند، اما این مسئله در ایران به کندی پیش می رود و ابتدا این متریال در کشورهای اروپایی و آمریکا مورد استفاده و استقبال قرار می گیرند و بعد از آن کشورهای آسیایی مثل ایران آن را وارد بازار خرید و فروش و ساخت و ساز خود می کنند.

همانطور که در سال های گذشته این اتفاق برای نماهای مدرنی مثل نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای کرتین وال، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای اسپایدر ، نمای سرامیک خشک ، نمای ترموود ، نمای اچ پی ال، نمای لوور، نمای دکوراتیو فلزی و… افتاد. در ابتدا سازندگان در استفاده از این متریال مدرن محتاط بودند و بیشتر از نماهایی که مورد استقبال مردم و طبق فرهنگ و قانون معماری کشور بود مثل نمای سنگی، سیمانی، آجری و… استفاده می کردند. اما با گذشت سال ها و احساس نیاز مردم به مدرنیته، فعالیت در راستای کاهش هزینه ها، زمان، انرژی و… استفاده از متریال مدرن مورد توجه قرار گرفت. در این مقاله به جدیدترین اجرای نمای ساختمان سال۲۰۲۰ می پردازیم.

Formawall Graphix Series:

این متریال جدیدترین محصول شرکت تولید مصالح ساختمانی سنتریا است، در این محصول پانل ها به صورت افقی و عمودی به شکل های مختلفی کنار هم قرار میگیرند و در نهایت به شکل یک قالب واحد در می آید. روی این پانل ها از فولاد پوشیده شده است و لایه های زیرین آن با فوم های مخصوصی پوشیده شده است تا بتواند به عنوان عایق حرارتی به خوبی عمل کند.

پیمانکار نمای ساختمان . جدیدترین اجرای نما ساختمان سال 2020

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰

Linearis :

شرکت سوئیس ‌پیِرل محصول جدیدی را برای اتصال نماهای باز تولید کرده که است که در برابر پوسیدگی و حریق از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین تنوع رنگی در این محصول بسیار زیاد می باشد.

Meteon :

شرکت ترسپا محصول جدیدی را ببا نام Meteon طراحی کرده است با عناصر دیگری در ساختمان مثل در و پنجره همخوانی داشته باشد. جنس این محصول از فلز است و به صورتی پرداخت شده است که به شکل چوب می باشند. این متریال در برابر تأثیرات جوی و اشعه UV مقاوم بوده و این محصول جز متریالی محسوب می شود که شست‌ و‌ شوی آن نسبت به سایر متریال آسانتر است.

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال 2020 . پیمانکار نمای ساختمان

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰

Column Covers:

گروه طراحی موز محصول جدیدی را برای پوشش روی ستون ها، فضای سرپوشیده و فضای باز طراحی کرده است که در طرح ها و رنگ های مختلف، طرح‌های مربع، بیضی و خطوط متقاطع موجود می باشد. این محصول در ۵۰۰ ترکیب رنگ و انواع طیف سایه‌ها و طراحی خطوط طراحی شده است.

پیمانکار نمای ساختمان . جدیدترین اجرای نما ساختمان سال 2020

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰

ویژگی‌های نمای مدرن ساختمان در سال۲۰۲۰

نما معمولاً به جلوی یک ساختمان اشاره دارد که قسمتی جدایی‌ناپذیر در طراحی کلی یک بنا است. نما در واقع تعریفی از شخصیت ساختمان و نوع کاربری آن را به‌دست می‌دهد. این مهم در مورد نمایی ساختمان مسکونی که باید دارای طرحی مدرن باشد، حاوی ویژگی‌ها و یا اِلمان مشخصی به شرح زیر است:

خلاقیت برای طراحی نمای مدرن، مهم‌ترین ویژگی ممکن است که باید در سادگی و زیبایی خلاصه شود. به جای کمیت، کیفیت در اولویت قرار دارد. به عبارت ساده‌تر، کیفیت طراحی شما چیزی است که می‌تواند کل ساختمان را جلوه دهد.
نمای بیرونی ساختمانِ مسکونی می‌تواند جلوه‌ای از نورپردازی را از خود نمایان سازد که هدفش زیبایی و جلب توجه است.

استفاده از عمق، فضا و خطوط افقی و عمودی از جمله المان‌های اصلیِ نمای مدرن ساختمان مسکونی هستند.
سبکی رایج که امروزه از نمای بیرونی نمایان است، طرح‌های شفاف است. اما برخورداری از یک سبک شفاف به اندازه ای مناسب نیست که از بین بردن سبک مناسب هم نمای بیرونی و هم فضای داخلی ساختمان از بین برود.
سبک نمای ساختمان مسکونی باید با شیوه‌ای اصولی، سازگار با محیط زیست باشد. برای مثال، جهت ذخیره انرژی خورشیدی در اقلیم گرم و یا استفاده از گیاهان در نما برای کاهش آلودگی هوا از جمله خصوصیات ساختمان‌های مدرن هستند.

مصالح ساختمانی متفاوت همانند چوب، سنگ، شیشه و مواد دیگر برای ایجاد نمایی مدرن و منحصربه فرد با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

نقش نورپردازی در نمای مدرن ساختمان

نباید اثر روشنایی را در نمای مدرن فراموش کرد. برای روشنایی بیرونی گزینه‌های نورپردازی بسیار زیادی وجود دارد، می‌توان از نورهای لامپ زیر سقفی برای روشنایی تراس‌ها و نمای کلی ساختمان استفاده کرد.

برخی از چراغ‌های دیواری دو طرفه در بعضی از نقاط جلوه نورپردازی چشمگیری را ایجاد می‌کنند. نورپردازی باعث برجسته شدن قسمت‌های مهم نما می‌شود. با نمایش نورهای نرم و روشنایی از بالا یا پایین به دیوارها، ستون‌ها یا زیر پنجره‌ها، نمای بیرونی ساختمان را روشن و پرجلوه می‌کند. راه حل‌های روشنایی برای نمای ساختمان مسکونی مدرن، پتانسیل نما را برجسته می‌کند.

دستیابی به «شب‌های روشن و جذاب»، نشان از تفکر گسترده در شهرسازی مدرن دارد. همچنین، یک ساختمان در حال گفتگو مداوم با اکوسیستم خود است و برای پایدار ماندن آن، سیستمی کارآمد از روشنایی نما ضروری است.

اهمیت توجه به اجرای نمای ساختمان سال۲۰۲۰

نمای ساختمان، جلوه‌ای ثابت و قدرتمندی است که می‌تواند برای انتقال پیام، برقراری ارتباط، متبلور کردن عواطف و ایجاد توجه مورد استفاده قرار گیرد. طراحی مدرن نمای ساختمان مسکونی تصور مردم را نسبت به ساختمان‌ها تغییر خواهد داد. البته، روش انتخابی برای طراحی یک نمای بیرونی باید منعکس‌کننده ترجیحات شخصی، کشش بازار و حتی سبک زندگی افراد آن منطقه باشد.

ضمن برنامه‌ریزی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان، مهم است که نه تنها جذابیت بصری نما حفظ شود بلکه باید عناصر کاربردی را نیز در آن لحاظ کرد. نما باید در برابر شرایط جوی، رطوبت، خوردگی، یخ‌زدگی، تابش مداوم نور آفتاب و موارد محیطی دیگر مقاوم باشد. همچنین به سلامتی افراد و محیط زیست نیز آسیبی نرساند. در پایان، نما باید در طول زمان بهره‌برداری از سازه، به خوبی عمر کرده و کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را داشته باشد.

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال 2020 . پیمانکار نمای ساختمان

جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰

نقش رنگ در اجرای نمای مدرن ساختمان سال ۲۰۲۰

اول از همه رنگ باید همیشه با منطقه و شهر مورد نظر کاملاً مطابقت داشته باشد، برای مثال، برای خانه‌های مسکونی ساخته شده در مناطق جنگلی، استفاده از رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای می‌تواند به تعامل بیشتر بنا با طبیعت کمک کند. برای خانه‌های ساخته شده در اقلیم گرم و خشک، استفاده از رنگ‌های کرمی، آبی و سبز نیز می‌تواند به آرامش ذهنی ساکنین کمک شایانی کند.

استفاده از رنگ در نمای مدرن می‌تواند به ساختمان روحی تازه بدهد. رنگ ،سبک معماری خانه را برجسته می‌کند و در عین حال که افراد را سر شوق می‌آورد با طبیعت نیز پیوند برقرار می‌کند. رنگ‌های خنثی و روشن ممکن است راه‌حلی استاندارد یا حتی معمول به نظر برسند، با این حال، رنگ‌های بژ یا رنگ خاکستری گرم دارای جوانب مثبت زیادی هستند.

به طورکلی، رنگ‌های خنثی همانند خاکستری، سفید، قهوه‌ای و کرمی برای ساختمان‌های هندسی شکلِ مدرن ایده‌آل هستند. حتی برای خانه‌های مسکونی که در نزدیکی دریا ساخته می‌شوند، می‌توان حتی از رنگ‌های پاستیلی همانند صورتی یا هلویی نیز استفاده کرد. فرم ساده‌تر و مینیمالیستی ساختمان‌های مدرن، اهمیت حضور رنگ را توجه‌پذیر می‌کند.

پیمانکار نمای ساختمان

به شما پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینه‌ای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. ما پیمانکاری نمای ساختمان شما را از صفر تا صد بر عهده میگیریم.

پیمانکار نمای ساختمان

پیمانکار نمای ساختمان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.