اجرای نمای سرامیک

پیمانکار نمای ساختمان
جدیدترین اجرای نما ساختمان سال ۲۰۲۰
تیر ۲۵, ۱۳۹۹
پیمانکار نما . اجرای نما لوور
اجرای نما لوور چقدر هزینه دارد؟
تیر ۳۰, ۱۳۹۹

اجرای نمای سرامیک

اجرای نمای ساختمان با سرامیک . پیمانکار نما

اجرای نمای ساختمان با سرامیک

اجرای نمای سرامیک : نمای بیرونی به منظور یک لایه محافظتی برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نمایید بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. نمای ساختمانی و طراحی نمای ساختمان مسکونی به منظره ی شهری شکل می دهد، به همین علت طراحی نماهای مختلف باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. امروزه مصالح متنوعی برای اجرای نمای ساختمانی موجود می باشد و افراد طبق سلیقه خود متریال ساخت نمای خود را انتخاب می کنند. همانطور که می دانید یکی از مصالح پر کاربرد در اجرای نمای ساختمان ها سرامیک می باشد.  در این مقاله می خواهیم درباره اجرای نمای ساختمان با سرامیک صحبت کنیم. اگر برای ساختمان خود هنوز متریال خاصی در نظر نگرفته اید با خواندن این مقاله حتما به گزینه اجرای نما ساختمان خود با سرامیک نیز فکر خواهید کرد. با ما همراه باشید با مقاله اجرای نمای سرامیک توسط شرکت آراز زرین ماندگار

نمای ساختمان سرامیکی

سرامیک یکی از مقاوم ترین مصالح ساختمانی می باشد که کاربرد مختلفی  نقاط  ساختمان از جمله :کف، دیوار، نما و … را دارا می باشد.

نمای سرامیکی یکی از نماهای قیمت مناسب و متنوع است که در صنعت نماسازی کاربرد زیادی دارد. این نما دارای مزایای زیادی از جمله: عایق بودن رطوبتی، وزن پایین و…است.

یکی از پرکاربرد ترین سرامیک های مصرفی در نمای سرامیکی، سرامیک پرسلانی است. این نوع سرامیک نسبت به سرامیک های دیگر مقاومت و دوام بیشتری دارد. این مدل نما جزء نماهای خشک به حساب می آید و از آن می توان در نما ساختمان مسکونی، نمای ساختمان اداری و یا تجاری استفاده نمود . با ما همراه باشید تا مفص تر برای شما از مزایا و نحوه اجرای نمای ساختمان با سرامیک و هزینه اجرا آن برای شما بگوویم.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک . پیمانکار نما

اجرای نمای ساختمان با سرامیک

انواع سرامیک برای اجرای نما

سرامیک ها دارای انواع مختلفی می باشند که به دو دسته کلی سرامیک خشک مخصوص نما و سرامیک نما از نظر ظاهری تقسیم می شوند و این دو دسته خود انواع مختلفی دارند که در قسمت زیر به شرح آن می پردازیم.

انواع سرامیک خشک مخصوص نما

  • سرامیک مجوف پرسلانی
  • سرامیک توپر پرسلانی ( سرامیک فول بادی )

ویژگی های نمای سرامیک مجوف پرسلانی

این نوع سرامیک به علت دارا بودن سوراخ هایی در بدنه، خاصیت عایق بندی خوبی دارد. زیرا هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم به بدنه سرامیک جلوگیری می کنند.

همچنین سوراخ های موجود در بدنه، دارای مقدار زیادی از حجم نما هوا می باشد که همین موضوع باعث کاهش وزن پوشش نمای خشک می شود.

انواع سرامیک نما از نظر ظاهری

۱- سرامیک طرح سنگ آنتیک

این نوع سرامیک بسیار شبیه به سنگ طبیعی می باشد. به طوری که حتی کارشناسان حوزه ی نماسازی تفاوت آن را با سنگ طبیعی به سختی تشخیص می دهند.

سرامیک طرح سنگ آنتیک مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد. استفاده از این نوع سرامیک در نمای ساختمان علاوه بر کاهش هزینه ها باعث زیبایی نمای بیرونی ساختمان می شود. همچنین سرامیک نما طرح سنگ آنتیک دارای طرح و رنگ بندی مناسب بوده و افراد می توانند با توجه به سلیقه خود بهترین نوع آن را تهیه کنند.

۲- سرامیک طرح آجر نما

سرامیک طرح آجرنما امروزه در طرح های مختلف تولید می شود. از این سرامیک علاوه براجرای نمای بیرونی ساختمان با سرامیک می توان در حیاط، پارکینگ و حتی داخل ساختمان استفاده کرد. از ویژگی های این محصول می توان به کیفیت بالا و پایین بودن ضریب جذب رطوبت اشاره کرد.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک . پیمانکار نما

اجرای نمای ساختمان با سرامیک

اجرای نمای خشک ساختمان با سرامیک

در ایران  از سال ۱۳۷۰ نمای سرامیک خشک مورد توجه واقع شد و بسیاری از معماران در طراحی نمای ساختمان خود از سرامیک خشک استفاده می کردند.  و اولین بار نمای خشک در سال ۷۰ میلادی توسط آمریکایی ها مورد استفاده قرار گرفت و علت آن هم این بود که این نوع نما در مقابل وزش شدید باد مقاوم تر بوده و امکان سقوط آن از نما کمتر است. امروزه نیز استفاده از نمای سرامیک خشک بسیار متداول بوده و روش های مختلفی برای نصب این نما وجود دارد که در ادامه مطلب با نحوه اجرای سرامیک در نمای ساختمان آشنا می شویم.

روش های اجرا سرامیک در نما

سرامیک در نما به دو صورت انجام می شود:

  • شیوه ملات دار (سنتی)
  • شیوه خشک

اجرای نمای ساختمان با سرامیک به شیوه ملات دار

در این روش که وقت گیر است باید دقت کرد تا اتصال بین ملات و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود. سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز به نما اسکوپ گردد.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک به شیوه ی خشک

در هنگام نصب سرامیک در نما به شیوه خشک فاصله ای چند میلیمتری بین سرامیک ها گذاشته میشود که هم از شکسته شدن آنها در اثر انقباض و انبساط جلوگیری میکند و هم زیبایی بیشتری دارد.

در این شیوه نصب سرامیک ، ابتدا نما آهن کشی میشود و سرامیک توسط نگهدارنده های مخصوص به زیر سازی متصل میگردد . بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود .

پیمانکار نما . اجرای نمای ساختمان با سرامیک

اجرای نمای ساختمان با سرامیک

مزایای اجرای نما ساختمان با سرامیک

  • وزن پایین : وزن سرامیک نسبت به سایر متریال هایی که در اجرای نما ساختمان بکار گرفته می شود پایین تر است و نصب آن نیز آسانتر می باشد.
  • ظاهر زیبا : استفاده از سرامیک برای نمای ساختمان یک گزینه بسیار شکیل و مدرن بشمار می رود .
  • مقاومت فیزیکی بالا : سرامیک یکی از مقاوم ترین مصالح ساختمانی می باشد که در برابر باد و باران دارای مقاومت فیزیکی بالایی می باشد.استحکام و دوام بیشتر این محصول بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.
  • مقاومت بالا دربرابر یخ ‌زدگی : برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده شود. همچنین سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود.
  • عایق رطوبتی بالا :  از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.
  • تنوع زیاد : متنوع بودن این محصول یکی از مزایای بسیار اهمیتی است که باعث شده تا در صنعت نماسازی کاربرد زیادی  داشته باشد.
  • ضد حریق : سرامیک خاصیت ضد آتش سوزی دارد و گزینه مناسبی برای استفاده در نماهای ساختمان می باشد.
  • مقرون به صرفه بودن هزینه نصب سرامیک نسبت به دیگر نماها نیز یکی دیگر از مزایایی است که با توجه به گرانی های موجد در بازار بسیار با اهمیت است.

هزینه اجرا سرامیک نما

قیمت نصب سرامیک خشک با اجرای سرامیک به روش ملات دار متفاوت می باشد. ،نحوه اجرای سرامیک وسنگ خشک،براورد قیمت،طبق طرح ومصالح درخواستی خریدارمحاسبه میگردد. با توجه به نوسانات موجود در بازار شما عزطیزان برای اطلاع دقیق از قیمت ها می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

پیمانکار نما ساختمان با سرامیک

اگر شما برای نمای خود سرامیک را انتخاب کرده اید می توانید از خدمات ما در جهت اجرای نما با سرامیک بهره مند شوید. بخاطر بسپارید که اجرای نما نیاز به دقت زیاد دارد. کلیه خدمات اجرای نمای سرامیک  از صفر تا صد را ما ارائه می دهیم.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک . اجرای نما

اجرای نمای ساختمان با سرامیک

پیمانکار نمای ساختمان

به شما پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینه‌ای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. ما پیمانکاری نمای ساختمان شما را از صفر تا صد بر عهده میگیریم.

دتایل اجرای سرامیک خشک

  1. اجرای نمای سرامیک به روش نمایان

 در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی در فواصل مشخص شده متصل می گردند. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابیبوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های ضربه گیربا کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرا قرار می گیرند

  1. اجرای نمای سرامیک به روش سیستم کیل

اتصالات این سیستم در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. این سیستم در صنعت ساختمان، به طور گسترده جهت پوشش نما، دیوار های داخلی و خارجی و حتی سطوح بام (در معرض باران) استفاده می شود.در این روش سرامیک خشک پرسلانی از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپبر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند

  1. اجرای نمای سرامیک به روش سیستم شیاری

در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه شیارزن شیارهایی ایجاد می شود.  توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند. سپس سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند.سیستم شیاری سیستمی مقرون به صرفه و مخفی است که در پشت سرامیک ها شیار خورده می شود و سرامیک ها توسط رانر افقی به زیرسازی متصل می شوند ، اما سرامیک به علت شیاری که خورده ، ضعیف می شود و نسبت به سیستم کلیپسی از ایمنی کمتری برخوردار است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.