تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

مراحل شاسی کشی نما
مراحل شاسی کشی نما
مهر ۱۶, ۱۳۹۹
اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟
اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟
مهر ۲۱, ۱۳۹۹

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس : با توجه به پیشرفت تکنولوژی نماهای شیشه ایی این روزها مجریان نما در ساختمان ها از نماهای شیشه ای مختلفی استفاده می کنند و نماهای شیشه ای هم طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم به دنبال نصب نمای شیشه ای برای منزل یا ساختمان خود هستید، بهتر است در ابتدا با تفاوت نمای شیشه ای کرتین وال با نمای شیشه ای فریم لس آشنا شوید. نماهای شیشه ای به کار رفته در ظاهر ساختمان ها، خود دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از لحاظ ظاهری و پیاده سازی با هم متفاوت هستند. قبل از اینکه به بررسی تفاوت نمای شیشه ای کرتین وال با فریم لس بپردازیم در ادامه با تعریف هر کدام به صورت جداگانه همراه شما خواهیم بود. با ما همراه باشید.

نمای شیشه ای کرتین وال چیست؟

مجری نما در نمای کرتین وال، ابتدا باید سازه آلومینیومی یا لامل را به صورت افقی و عمودی نصب کند. سپس شیشه ها بر روی این لامل ها قرار داده و ویژگی های مختلف آنها را در نظر بگیرند. کرتین وال ها اغلب عایق حرارتی و رطوبتی هستند و به دلیل اینکه باری بر ساختمان اضافه نمی کنند، در برابر زلزله هم مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

در این نماها، مجری نما به جای اینکه شیشه مستقیم روی ساختمان نصب کند، روی لامل ها تعبیه شده و همین امر سبب می شود وزنی بر ساختمان اضافه نکنند.

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس چیست؟

نمای فریم لس ، نمای شیشه ای دو لایه می باشد که یک لایه آن بزرگتر از لایه دیگر است ولی در عین حال زیبایی بی نظیری دارد. در نمای فریم لس بر روی سازه، ابتدا پروفیل آلومینیومی قرار می گیرد و توسط لاستیک ها و تجهیزات خاص هوا بندی می شوند.سپس بر روی آن لایه شیشه ای قرار خواهد گرفت ولی هیچ اثری از آن پروفیل آلومینیومی از رو به رو در نما نخواهید دید.

تفاوت نمای شیشه ای کرتین وال با نمای فریم لس

به گفته یک مجری نما ماهر عمده ترین تفاوت نمای شیشه ای کرتین وال با نمای فریم لس، در نوع پیاده سازی و شکل ظاهری می باشد.

  • تفاوت در ساختار نصب
  • تفاوت در میزان استفاده از پروفیل آهنی
  • تفاوت در میزان استفاده از پروفیل آلومینیومی
  • تفاوت در ابعاد شیشه ها (نمای فریم لس محدودیت بیشتری در ابعاد شیشه دارد)
  • مقاوت بیشتر نمای کرتین وال نسبت به نمای فریم لس
  • هزینه اجرای کمتر نمای فریم لس نسبت به نمای کرتین وال
  • دیده نشدن فریم در نمای فریم لس
  • در نمای فریم لس از چسب به عنوان نگه دارنده لامل و شیشه بهره می برند و نمای بیرونی آن نیز هیچ فریمی ندارد در نتیجه شما قادر به مشاهده ی زیرساخت های آن نیستید. این نماها، در داخل کارخانه داخل قالب قرار میگیرند و ظاهر کار نیز، بسیار یکدست است. اما در نمای شیشه ای کرتین وال در فضای ظاهری نما میتوانید اثری از فریم ها و درپوش ها ببینید و مثل نمای فریم لس یکدست نیست.
  • تفاوت عمده دیگر این دو نما با هم در قیمت آن هاست که در فریم لس به دلیل استفاده بیشتر از زیرساخت های آلومینیومی، قیمت آن به مراتب بیشتر از نمای کرتین وال می باشد.
  • از طرفی نمای فریم لس به دلیل مقرون به صرفه بودن مناسب است و از طرفی هم نمای کرتین وال به علت مقاومت بیشتر می تواند گزینه خوبی باشد.
  • تفاوت دیگر شیشه هایی می باشد که در این دو نما استفاده می شود که در قسمت بعدی به بیان آن می پردازیم.
تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

انواع شیشه هایی که در اجرای نما کرتین وال و نمای فریم لس به کار می رود

شیشه هایی که در نمای کرتین وال و نمای فریم لس به کار می رود انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • شیشه سکوریت: در شیشه سکوریت هنگام شکست، شیشه ها به تکه‌ها و ذرات کوچک و ریزی تبدیل می‌شود که فاقد لبه‌های تیز و خطرناک بوده و بی‌ضرر می‌باشد.
  • شیشه لمینیت: در فرآیند لمینیت میان دو یا چند لایه شیشه میان لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار و حرارت به صورت دائمی یکپارچه می شوند. مهم‌ترین ویژگی شیشه‌های لمینیت الگوی شکست آنهاست. شیشه‌ها در اثر ضربه می‌شکنند اما تکه‌های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌نماید.
  • شیشه دو جداره: شیشه دوجداره و یا چند جداره شامل دو یا چند لایه شیشه است که به طور موازی در فواصل مساوی ازیکدیگر قرار می گیرند و توسط اسپیسر از هم جدا می شوند. در فضای بین شیشه ها از گاز آرگون یا کریپتون با فشاری تقریباً معادل هوای خارج وجود دارد. در حقیقت همین فضای مملو از هوا اساس تشکیل شیشه دوجداره (عایق) می باشد.
  • شیشه تک جداره
  • شیشه ساده یا رنگی
  • شیشه رفلکس یا معمولی

اندازه شیشه های مورد استفاده در نمای کرتین وال و فریم لس

شیشه ها از لحاظ ابعاد متفاوت هستند و بر اساس کاربری پروژه می توان از سایزهای مختلفی استفاده کرد مانند: ۶ و ۶ میلیمتر، ۶ و ۸ میلیمتر و…

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس

نمای کرتین وال بهتر است یا نمای فریم لس

در نهایت برای انتخاب یکی از نماهای شیشه با توجه به نوع کاربری و میزان بودجه ای که برای نمای ساختمان خود انتخاب کرده اید می توانید تصمیم گیری کنید که کدام نوع نمای شیشه مناسب پروژه شما است. از طرفی نمای فریم لس به دلیل مقرون به صرفه بودن مناسب است و از طرفی هم اجرای نمای کرتین وال به علت مقاومت بیشتر می تواند گزینه خوبی باشد. از مزیت های سیستم های فریم لس که  باعث شده مجری نما از آن استفاده کند ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج و همچنین امکان بهره گیری از بازشو مخفی در نما می باشد.  مجری نما می تواند این فریم را هم به صورت بازشو و هم به صورت فیکس اجرا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.