اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس
تفاوت نمای کرتین وال با فریم لس
مهر ۲۰, ۱۳۹۹
روش های اجرای سنگ نما
روش های اجرای سنگ نما
مهر ۲۲, ۱۳۹۹

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟ اهمیت طراحی و اجرای نمای ساختمان برای مجری نما روز به روز بیشتر می شود. در ایران نماهای زیادی در ساختمان ها اجرا می شود. در بین این نماها، اجرای نمای رومی از پرطرفدار ترین نماهای مورد استفاده در کشور می باشد . در این مقاله در مورد اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟  صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

از نشانه های اجرای نما رومی یا نما کلاسیک جزئیات و پر کار بودن المان های آن است که مجری نما با نورپردازی مناسب باعث چشم گیر شدن نما می شود.  مجریان نما اجرای نمای رومی را با استفاده از سنگ های طبیعی مانند سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ گرانیت انجام می دهند. گران بودن سنگ ها در اجرای نمای رومی باعث شده است که مجری نما این نما را با کاشی نیز اجرا کند که دارای قیمت کم تری نسبت به سنگ است و به صرفه تر می باشد. برای آنکه بدانیم اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟ نیاز است تا این اجرای نما رومی را با این دو متریال مورد برسی قرار دهیم. در ادامه مقاله به اجرای نما رومی با سنگ می پردازیم .

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

اجرای نمای رومی با سنگ

نمای رومی همانطور که از اسمش پیداست، الهام گرفته از سبک معماری روم و یونان باستان است. در سبک معماری کلاسیک ستون های زیادی به کار می رود. بیشتر اجرای نماهای رومی با سنگ تراورتن انجام می شوند که به علت فراوانی معادن تراورتن در ایران قیمت مناسب تری نسب به سنگ های دیگر دارد.
نمای کلاسیک با استفاده از سنگ های ساختمانی به صورت پیش ساخته اجرا می شود که با طراحی دقیق و ابزارزنی ساخته می شوند و در نمای ساختمان نصب می شوند. مهم‌ترین بخش در اجرای نما رومی انتخاب نصاب ماهر است که مجری نما بایثد این کار بخوبی انجام دهد ونصاب ماهری را استخدام کند. در اجرای نما رومی ، نوع سنگ، ابعاد و رنگ سنگ بسیار مهم می باشد.این نما بهتر است در ساختمان هایی با سازه فلزی اجرا شود.

اجرای نمای رومی با کاشی

اجرای نمای رومی با کاشی دارای زیبایی و ویژگی های خاصی است، البته این نکته مهم را نباید فراموش کرد که این جلوه و زیبایی رابطه بسیاری با نحوه نصب و چگونگی نصب و پیاده سازی آن توسط مجری نما دارد. برای بهره بردن از مزایای اجرای نمای رومی با کاشی چگونگی نصب و پیاده سازی آن در نما بسیار حایز اهمیت است.

یکی از مهمترین مزایای اجرای نمای رومی با کاشی تنوع طرح و رنگ آن می باشد که باعث ظهور جلوه های زیبا و جذاب در نمای ساختمان گردد. به همین علت استفاده از کاشی در اجرای نمای رومی توسط مجری نما  روز به روز افزایش پیدا می کند. مزیت مهم دیگر اجرای نمای رومی با کاشی مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، گرما و … می باشد که به نوعی ساختمان را در برابر هر گونه آسیب خارجی ایمن می نماید.
البته باید بدانید که کاشی که مجری نمات در اجرای نمای رومی بیرونی منزل استفاده می کند با کاشی که در دکوراسیون داخلی منازل مثل کاشی کف آشپزخانه، پذیرایی، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده می شود، تفاوت بسیاری دارد. کاشی نما بیشتر از جنس پرسلان بوده که مقاومت و آب گریزی بسیار بالایی دارد.

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟

اجرای نمای رومی با کاشی یا سنگ ؟

در بحث مقایسه ی اجرای نمای رومی با کاشی یا سنگ بایستی فاکتورهایی همچون، اقلیم، کیفیت، قیمت، مصالح بومی و… را مدنظر قرار داد تا بتوان گزینه ی بهتر را انتخاب کرد. اجرای نمای رومی با سنگ مسلما در بحث کیفیت بهتر است و اجرای نمای رومی با کاشی در بحث قیمت می تواند گزینه بهتری از نمای رومی سنگی باشد. اما همانطور که اشاره شد باید فاکتورهای دیگر را نیز در نظر گرفت تا بتوان تصمیم بهتر را گرفت که مجری نما می تواند دراین زمینه به مالک ساختمان مشاوره هایی برای انتخاب بهتر متریال مورد نظر بدهد. برای مثال در استانهایی مثل اصفهان و مرکزی که مرکز و قطب تولید سنگ های نمای ساختمان می باشند، می توان به راحتی از نمای رومی سنگی استفاده کرد.

برای اجرای نمای رومی در ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از کاشی استفاده شود. زیرا کاشی باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین مجری نما از کاشی به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می کند. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

اجرای نمای رومی با کاشی کم هزینه تر است یا اجرای نمای رومی با سنگ ؟

امروزه با توجه به افزایش ساخت و ساز ساختمان ها، مجتمع های تجاری، هتل ها، مال ها و… در شهرهای بزرگ و افزایش تقاضای خریداران مسئله ای که ذهن بسیاری از سازندگان را به خود مشغول می کند هزینه اجرای این ساخت و سازها می باشد. و بسیاری از مالکان اولین سوالی که برای اجرای نما ساختمان خود از یک مجری نما می پرسند درباره هزینه اجرای نما می باشد. از طرفی هم با توجه به گران شدن متریال و مصالح مورد نیاز سرعت در اجرای ساخت و سازها از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

در گذشته سیستم اجرای نما بیشتر به روش ملاتی (ترکیب سیمان، ماسه و آب) و با سنگ انجام میشد. اما امروزه به دلیل کاهش زمان، صرفه جویی در مصرف آب، کیفیت بالاتر و… از روش های نوینی استفاده می شود که جایگزین روش های سنتی قبلی شده و رضایت بسیاری از مجریان نما را کسب کرده است، و اجرای نما به روش خشک می باشد. در نهایت هم از لحاظ زیبایی و کارایی و هم از لحاظ مقرون به صرفه تر بودن یکی از بهترین سیستم های اجرای نمای  رومی بوسیله نصب خشک استفاده از کاشی می باشد زیرا با انتخاب طرح های مختلف از جمله طرح سنگ  که کاشی ها دارند علاوه بر ایجاد حس زیبایی از دیگر مزایای نمای کاشی که در قسمت اجرای نما با کاشی برای شما بیان کردیم بهره مند می شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.