اجرای نما ساختمان یک طبقه

ارزانترین نمای ساختمان
ارزانترین نمای ساختمان
دی ۲۲, ۱۳۹۹
اجرای نما در تهران
اجرای نما در تهران
بهمن ۶, ۱۳۹۹
اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه : با افزایش جمعیت و کمبود واحد مسکونی، با کاهش ساخت ساختمان های یک طبقه روبرو هستیم. اما همچنان در شهرهای کوچک شاهد ساخت ساختمان های یک طبقه هستیم که نیاز به نمای ساختمان یک طبقه هستند. طراحی و اجرای نمای ساختمان، به ارزش مادی سختمان می افزاید. در اجرای نمای ساختمان یک طبقه می توان از انواع نمای سنگ، چوب، کامپوزیت ، شیشه و نمای رومی استفاده کرد. البته استفاده از انواع نمای کلاسیک یا مدرن به نوع طراحی داخلی ساختمان و سلیقه صاحب ویلا برمی گردد.

نمای ساختمان یک طبقه

طراحی و اجرای نمای ساختمان یک طبقه با بسیاری از مصالح امکان پذیر است. عمده مصالح نمای ساختمان ها از سنگ هستند. در سال های اخیر استفاده از انواع نماهای مصنوعی نیز مورد استقبال افراد بوده است.

نمای بیرونی ساختمان یک طبقه علاوه بر تاثیر زیادی که بر زیبایی اثر دارد، مانند یک لایه محافظ برای ساختمان محسوب می شود. نمای ساختمان به عنوان قالبی برای طراحی باقی قسمت های ساختمان است.

هم چنین نمای ساختمان اولین چیزی است که در لحظه اول توجه افراد را به خود جلب می کند و یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید و فروش ساختمان به شمار می رود. نمای ساختمانی آجر و سنگ از قدیمی ترین نماهای ساختمان هستند که با وجود سنتی بودنشان هنوز هم پرکاربرد هستند.

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه رو به کاهش است اما همواره ساختمان های یک طبقه در شهر های بزرگ و به مقدار کمتر در شهرستان ها نیاز به اجرای نمای ساختمان یک طبقه دارند. نمای ساختمان یک طبقه بسیار مورد توجه است و اثر دو چندانی بر زیبایی ساختمان دارد. لذا بسیار مورد توجه است. برای اجرای نما خانه یک طبقه به طور معمول از متریال کلاسیک یا مدرن استفاده می کنند. البته بهتر است با در نظر گرفتن بافت منطقه و بهترین مصالح در دسترس برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه اقدام کرد.

اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه

انواع نما ساختمان یک طبقه

نمای مدرن ساختمان یک طبقه

تنوع بالا و سادگی در عین زیبایی نمایهای مدرن باعث شده این سبک از نما بسیار مورد توجه معماران قرار گیرد.  به طو معمول در طراحی نمای ساختمان یک طبقه، سعی می شود بیشتر از نمای شیشه استفاده شود تا ساختمان بتواند ازتباطش را با محیط اطراف حفظ کند.

هم چنین نمای شیشه ای برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه، زیبایی خاصی را به اثر می بخشد. البته استفاده استفاده از شیشه برای نمای ساختمان یک طبقه در مناطق گرم، خشک و سرد کوهستانی ایده خوبی نیست. هم چنین توصیه می شود در طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن، از تزئینات اضافه پرهیز شود و سعی شود اجرای نما در عین سادگی انجام شود.

برای نمای ساختمان در مناطق سرد، طراحی نمای صلب انتخاب بهتری است. همین طور طراحی نمای ساختمان یک طبقه در مناطق زلزله خیز، بهتراست از کامپوزیت، سرامیک و … باشد.

نمای بومی ساختمان یک طبقه

طراحی نمای ساختمان با توجه به نوع اقلیم منطقه از مهم ترین موضوعات است که باید مورد توجه قرار گیرد. متریال های مصرفی نمای ساختمان یک طبقه  از نظر ظاهر و سازگاری با محیط اهمیت پیدا می کنند.

به عنوان مثال برای نمای ساختمان یک طبقه در یک منطقه معتدل و مرطوب مانند شمال که سقف خانه ها شیروانی است، بهتر است از جنس چوب و موادی باشد که ضد رطوبت باشند. هم چنین نمای بومی ساختمان یک طبقه در یک منطقه سرد و کوهستانی، شیشه نمی تواند باشد. زیرا استفاده از نمای شیشه موجب هدر رفت انرژی می شود.

اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه

رایج ترین نمای ساختمان یک طبقه

برای نمای ساختمان یک طبقه با توجه هزینه نماهای مختلف، اقلیم و شرایط آب و هوایی و سلیقه مشتری می توان از متریال مختلفی استفاده کرد. در ادامه رایج ترین نمای ساختمان یک طبقه که مورد استقبال بسیاری از افراد است بررسی می شود.

نمای ساختمان سنگ

نمای ساختمان سنگ از قدیمی ترین نماهای ساختمان هاست اما همچنان پرطرفدار است و از آن استفاده می شود. از نمای ساختمان سنگ معمولا برای ساختمان های چند طبقه و دوبلکس استفاده می شود. نمای سنگی ساختمان زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و در عین زیبایی، سادگی خاصی نیز دارد. در سال های گذشته به کمک نمای ساختمان سنگ، نماهای زیبا و شیکی برای ساختمان های اداری و تجاری طراحی می کنند.

نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ تراورتن

امروزه استفاده از سنگ مصنوعی در نماهای ساختمان بسیار مورد توجه معماران است. نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ تراورتن به دلیل زیبایی، تنوع زیاد و کیفیت بالا مورد توجه معماران قرار گرفته است. سنگ تراورتن به دلیل چسبندگی بالا به سایر مصنوعات سنگی، مقاومت بالا و صیقل پذیری فوق العاده و همین طور مقاومت در برابر رنگ  باران های اسیدی، انتخاب خوبی برای نمای ساختمان یک طبقه است.

نمای سنگ بهترین نمای خارجی و حتی نمای داخلی ساختمان محسوب می شود. سنگ تراورتن از جمبه سنگ های سبک محسوب می شود که به راحتی به هر سطحی می چسبد. در نمای رومی نیز از این سنگ برای نما استفاده می شود.

اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان یک طبقه رومی

نمای ساختمان یک طبقه رومی به زیبایی و شیک بودن، افراد زیادی را به خود جلب کرده است. نمای رومی از جمله نماهای لوکس محسوب می شود که معمولا با نور پردازی در شب زیبایی آن دو چندان می شود. معماری نمای ساختمان رومی پیچیده و پرکار است. اما به دلیل زیبایی و شکوه فوق العاده اش برای ساختمان های لوکس و ویلاهای یک طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای ساختمان ویلایی

نمای ساختمانی ویلایی که در عین لوکس بودن، ساده و زیبا باشد همواره مورد توجه مردم است. برای اجرای نمای ساختمان ویلایی، نمای کلاسیک و مدرن می توان استفاده کرد. استفاده از متریال هایی مانند سنگ تراورتن، سیمان سفید، چوب و سنگ آنتیک به زیبایی نمای ساختمان ویلایی کمک خواهد کرد.

برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه، باید به طرایح داخلی ساختمان، شرایط آب و هوایی منطقه، هزینه مواد اولیه و سلیقه کارفرما توجه نمود. استفاده از نمای کلاسیک یا مدرن به نظر شخصی فرد برمی گردد. با انواع متریال نمای ساختمان، می توانید نمای ساده یا پیچیده را روی نمای بیرونی ساختمان خود کار کنید.

دیدگاه ها بسته شده است