اجرای نمای یو چنل

در اجرای نمای ساختمان سنگ مناسب تر است یا آجر ؟
در اجرای نمای ساختمان سنگ مناسب تر است یا آجر ؟
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹
اجرای نمای بتن اکسپوز
اجرای نمای بتن اکسپوز مناسب چه ساختمان هایی است؟
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹
اجرای نمای یو چنل

اجرای نمای یو چنل

اجرای نمای یو چنل : اجرای نمای یوچنل یکی از نماهای شیشه ای محسوب می شود که امروزه در بین مجریان نما بسیار پر کاربرد می باشد.اجرای نمای یوچنل مانند ما بقی نماهای شیشه ای می باشد که به گفته چند مجری نما در اجرای نما یوچنل تفاوت هایی وجود دارد. در این مقاله به بررسی اجرای نمای یوچنل می پردازیم و مطالب به روزی را درباره این نمای شیشه نوین در اختیارتان قرار خواهیم داد. همین طور به وظایف مجری نما در این سبک از نما خواهیم پرداخت . پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سبک اجرای نمای یو چنل چگونه است؟

اجرای نمای یوچنل یکی از انواع انواع نمای کرتین وال لامل است که در بین مجریان نما برای اجرای نماهای شیشه ای بسیار پر کاربرد می باشد.این نوع نما یک سیستم سبک و مقرون به صرفه است اجرای سیستم یوچنل توسط مجری نما به دلیل نحوه اتصال شیشه و ابعاد مدول ها و میزان تحمل بار در ساختمان با ارتفاع زیاد توصیه نمی شود. در این نوع نما اسپیسرهای مورد استفاده u شکل است و برای نصب شیشه در فضای بین لامل های افقی و عمودی از لقمه های مخصوص استفاده می شود.

اجرای نمای یو چنل

اجرای نمای یو چنل

نحوه اجرای نمای یو چنل در ساختمان تجاری و مسکونی

بنا بر گفته مجری نما در اجرای نمای یوچنل سازه اصلی را پروفیل های آلومینیومی بصورت افقی و عمودی تشکیل می دهد  و قسمت دیگرشامل شیشه های دوجداره بوده که این شیشه ها از دولایه شیشه و یک لایه جدا کننده به نام Spacer آلومینیومی که بصورت کانالیU شکل بوده که دو طرف کانال با چسب پوشیده می شود و داخل کانال نیزخالی بوده بطوریکه فضای لازم جهت نصب شیشه ها به لامل های افقی وعمودی را امکان پذیر می سازد، تشکیل شده اند. حد فاصل بین دو لایه شیشه با گاز آرگون ( بعنوان عایق حرارتی ) یا SF4 ( بعنوان عایق صوتی ) یا ترکیبی ازهردو پر می شود.

چسب های استفاده شده  توسط مجری نما در پنجره های دو جداره از نوع چسب های دو جزئی خیلی محکم سیلیکون-پلی یورتان می باشد، با توجه به این که نمای خارجی ساختمان تنها توسط این چسب ها نگهداری می شود از این نظر کیفیت آن بسیارمورد توجه است.

مجری نما در اجرای نمای یوچنل جهت ثابت نگهداشتن شیشه ها بر روی پروفیل های افقی و عمودی آلومینیومی از فیکس چرها استفاده می کند که توسط پیچ بر روی لامل ها نصب می گردد . در مرحله نهایی نیزفاصله بین شیشه ها را چسب های استراک چرال یا واشرهای مخصوص در بر می گیرد.ضخامت شیشه های استفاده شده در نمای یو چنل ۴ الی ۶ میلی متر می باشد و مجری نما می تواند با محاسبات خود ضخامت شیشه را برای اجرای نما یوچنل انتخاب کند.همچنین این شیشه در رنگ سفید و مابقی رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به نوع سلیقه کارفرما و کاربری ساختمان کاربرد دارد.

مراحل اجرای نمای کرتین وال یو چنل

ارائه مدولاسیون بر اساس طرح اولیه

محاسبه  مجری نما برای ضریب های موثر در پایداری سازه و همچنین توجه به میزان پرت مصالح

ساخت و مونتاژ مدول های کرتین وال

آغاز عملیات اجرایی پیاده سازی و اجرای کمر بند های اصلی توسط مجری نما

اجرای نمای یو چنل

اجرای نمای یو چنل

آیا می توان از اجرای نمای یو چنل در نما ساختمان های بلند استفاده کرد؟

باتوجه به اینکه نمای یوچنل یک نمای سبک بوده به همین علت  مجری نما از لحاظ فنی اجرای آن را در ساختمان هایی که ارتفاعی بیشتر از ۲۰ متر دارند توصیه نمی کنند و این متریال را برای اجرای نما برج ها بلند مناسب نمی دانند .

مزایای اجرای نما یو چنل در ساختمان ها

ازمزایای اجرای نما یوچنل برای مجری نما سبک سازی سازه و ظاهری بسیار زیبا و دید یکپارچه شیشه ای بعلت نبود زهواره یا درپوش می توان نام برد . اجرای نما یوچنل مزایای دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. یکسان سازی متریال به کار رفته در نمای ساختمان
  2. ساختار یکپارچه فضای بیرونی
  3. عدم محدودیت در متراژ
  4. استفاده حداقل ۵ % بیشتر از نور بیرونی
  5. کاهش بالای مصرف انرژی
  6. حذف تمامی اتصالات و لوازم جانبی در نما

دلایل شکست نما یو چنل چیست؟

شکست شیشه در اجرای نما یوچنل ممکن است به علت بسیاری از عوامل مانند مواد تشکیل شیشه،محاسبات اولیه نمای شیشه و تماس فیزیکی اتفاق بیفتد. ممکن است تحت تاثیر بار و باد قرار گیرد. شایع ترین و شناخته شده ترین عامل شکست شیشه ای ناشی از ترکیبات نیکل سولفید NiS، نقص در سطح، شکستگی حرارتی، فشار ضربه، و حرکت سیستم های پشتیبانی سازه ای می باشد. شیشه تاثیر قابل توجهی در عملکرد دینامیکی سازه نمای شیشه ای دارد. با این حال، شیشه ممکن است عملکرد دینامیکی سازه ای را کاهش دهد .

ناکافی بودن سولفید نیکل در شیشه نمای کرتین وال

واکنش نیکل سدیم در شیشه نمای کرتین وال

نقص سطحی در شیشه نمای کرتین وال

شکست حرارتی در شیشه نمای کرتین وال

فشار و ضربه بر شیشه نمای کرتین وال

جابجایی سیستم پشتیبان سازه ای

اجرای نمای یو چنل

اجرای نمای یو چنل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.