اجرای نمای شیشه ای فریم لس

اجرای هندریل
اجرای هندریل
مهر ۱, ۱۳۹۹
مراحل اجرای نمای چوبی ساختمان
مراحل اجرای نمای چوبی ساختمان
مهر ۵, ۱۳۹۹

اجرای نمای شیشه ای فریم لس : استفاده از شیشه بعنوان یک متریال نما جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می شود. با ورود شیشه های رفلکس استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان های مرتفع علی الخصوص برجها بسیار متداول شد. مزیت مهم نمای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز و نور می باشد. شایان ذکر است، استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد می نماید. استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که دتایل های نصب متفاوت نیز طراحی گردد. از جمله دیتیل های نصب شيشه های فريم لس و نماهای لامل ( Face Cap) می باشد. در نماهای فریم لس شیشه ای، قابهای آلومینیومی نگهدارنده شیشه بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند. فواصل شیشه ها به گونه ایست که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نمی شود.

اجرای نمای شیشه ای فریم لس یکی از پرکاربرد ترین نماهای شیشه ای است که امروزه در ساختمان ها استفاده می شود. در این نوع اجرای نمای ساختمان ابتدا شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به آنها لامل گویند بر روی دیوار های خارجی ساختمان نصب می شود. سپس توسط لاستیک های مخصوص آب بندی و هوا بندی می شوند و شیشه روی آنها توسط لقمه های آلومینیومی متحرک نصب می شوند. زمانی که شما از بیرون به ساختمان نگاه می کنید هیچ اثری از شبکه های آلومینیومی (لامل) نیست و یک ساختمان یک دست شیشه ای را می بینید که علاوه بر بحث زیبایی بی حد و مرز آن، آب بندی و هوا بندی عالی، نصب ساده از مزایای نمای شیشه ای فریم لس است. که توانسته است امروزه رواج بسیاری در نمای ساختمان ها داشته باشد

اجرای نمای شیشه ای فریم لس

اجرای نمای شیشه ای فریم لس

اجرای نمای شیشه فریم لس در دکوراسیون

اجرای شیشه ای فریم لس برای دکوراسیون داخلی هم بسیار مفید خواهد بود زیرا شما دارای یک شبکه فلزی خواهید بود .

و می توانید از این شبکه در دکوراسیون داخلی استفاده نمایید . ولی باید مراقب دیده شدن دکوراسیون زده شده از بیرون باشید .

در خصوص اجرای شیشه ای فریم لس شما باید انداز ها را طوری تنظیم نمایید که سقف کاذب شما به یکی از پروفیل های فریم لس بخورد .

در این صورت شما می توانید آن قاب را از بالا و پایین ببندید و پشت سطح شیشه را در آن تراز یکسان نمایید تا کمتر به چشم بیاید .

نمای ساختمان یک تکه شیشه با شیشه فریم لس ارزان ترین نوع سطح شیشه یک نواختی است که شما بخواهید در نمای ساختمانتان داشته باشید .

ویژگی های نمای شیشه ای فریم لس

برخی از  ویژگی هایی که نمای شیشه ای فریم لس دارد به شرح زیر است:

  1. سطح یکنواخت شیشه نما
  2. تنوع در رنگ بندی قاب
  3. نصب آسان نما
  4. عایق صوتی و عایق حرارتی در نمونه های Thermal Break
  5.  آب بندی مناسب
  6.  نصب روی قاب تمام  آلومینیومی
  7. جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان
  8. ظرافت در طراحی
  9. دارای باز شو مخفی در facade
  10.  تعویض آسان شیشه
  11. مقاوم در برابر ارتعاشات سازه اصلی
  12. مقاوم در برابر زلزله
  13. امکان تحقق انواع طرح هایی خلاقانه
اجرای نمای شیشه ای فریم لس

اجرای نمای شیشه ای فریم لس

انواع نمای شیشه ای فریم لس

همانطور که می دانید نمای شیشه ای فریم لس یکی از انواع نماهای کرتین وال است که به طور کلی به علت آزادی عملی که از نظر سهولت در نگه داری، نظافت، سرعت نصب و غیره به آنها سیستم های unitized گویند که خود این سیستم نیز به دو روش U channel و Full frameless Step-unite تقسیم می شوند.

سیستم یوچنل در نمای شیشه ای فریم لس

در انواع سیستم های نمای شیشه ای فریم لس کرتین وال سیستم U channel ساده ترین، مقرون به صرفه ترین، نوع نمای شیشه ای فریم لس است که محدودیت هایی نیز دارد از جمله اینکه برای ساختمان های با ارتفاع زیاد اصلا مناسب نیستند زیرا با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس  دارند توان تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند. در سیستم U channel از اسپیسر هایی استفاده شده است که همانطور که از اسمشان مشخص است به شکل U هستند و به صورت پازلی روی لامل های آلومینومی توسط لقمه های فلزی یا آلومینیومی قرار می گیرند. و پس از نصب شیشه ها درز ها و فواصل ۱ – ۲ سانتی متری بین شیشه ها را با چسب های پایه سیلیکون آب بندی و هوابندی می کنند.

اجرای نمای شیشه ای فریم لس

اجرای نمای شیشه ای فریم لس

سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ای فریم لس

در سیستم Full frameless Step-unite شیشه ها تک ب تک دورن فریم هایی همراه با لاستیک EPDM قرار می گیرند که به آنها کاست گویند و سپس شیشه هایی که درون کاست ها قرار گرفته اند توسط پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوار های خارجی ساختمانی نصب شده اند پیچ و پرچ می شوند. در نهایت نیز همانند رقیب خود با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند. این روش از آنجا که کاست های شیشه دار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و به محل نصب ارسال می شوند سرعت اجرای بسیار بالایی دارند ضمن اینکه به دلیل اینکه شیشه ها درون کاست هایی فیکس می شوند استحکام بالایی دارند و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و می توان از آنها در ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده نمود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.