همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

پیمانکار نما . جدیدترین اجرای نما در سال 2020
جدیدترین اجرای نما در سال ۲۰۲۰
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹
پیمانکار نما . جادوی آجر در اجرای نما ساختمان
جادوی آجر در اجرای نما ساختمان
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

پیمانکار نما . همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

همه چیز درباره شیشه سکوریت : شیشه سیکوریت در فرآیند تولید از گرم شدن جام شیشه تا دمای نرمی شیشه که ۷۰۰ درجه سانتی گراد است و دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه تولید می شود که همین امر باعث استحکام این نوع شیشه ها می شود. موارد کاربرد شیشه سکوریت یا همان شیشه های نشکن، استفاده در ساخت ویترین فروشگاه ها، درب های ورودی، پارتیشن ها اداری، تجهیزات و لوازم خانگی و همچنین برای پنچره های ساختمان ها در مناطق بادخیز است. به این نوع شیشه ها به دلیل امنیت و استحکام بالا در طراحی ساختمان و دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه داده می شود. آیا می دانید نحوه اجرا نما شیشه سکوریت به چه شکل می باشد؟ آیا از مزایای اجرای نما شیشه سیکوریت چیزی می دانید؟ با ما همراه باشید تا به جواب سوالات خود برسید.

تاریخچه پیدایش اجرای نما شیشه سکوریت

در سال ۱۹۰۳ میلادی یک شیمیدان فرانسوی به نام ادوارد بندیکس با ترکیبات شیشمیایی نوعی از شیشه را تولید کند که دیرتر از سایر شیشه ها ترک بر میداشت. بعدها وی با تحقیقات گسترده‌ای از که از ابتدای قرن بیستم تا دهه ۳۰ میلادی شروع کرده بود به دستاوردهای گسترده‌ای در این صنعت و ساخت شیشه سکوریت رسید.مسیر ۵۰۰۰ ساله تاریخچه شیشه و تمدن بشر و به خصوص معماری و صنایع دستی پیوند عمیقی یافته و این عنصر جزو لاینفک تمدن بشری است. هنوز هم دانشمندان برای ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی و کاهش وزن شیشه سکوریت (میرال)بسیار تحقیق می کنند.آن ها به دنبال شیشه هایی هستند که وزنی سبک تر و مقاومتی بالاتر و کیفیت و شفافیت بیشتری داشته و هزینه های تولید آن بسیار پایین تراز شیشه های سکوریت کنونی تمام شود.

چرا پیمانکاران نما برای اجرای نما از شیشه سکوریت استفاده می کنند؟

بسیاری از افراد تمایل دارند در نمای ساختمان از شیشه استفاده کنند. استفاده از نمایی مدرن که از قرن بیستم بیشتر رواج پیدا کرد و امروزه نیز از نمای شیشه‌ ای بیشتر در برج‌ها و ساختمان‌های لوکس و مسکونی استفاده می‌شود.

پیمانکار نما . همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

مزایای اجرای نما شیشه سکوریت

اکثر پیمانکاران نما برای اجرای نمای ساختمان های خود به دلیل مزایای زیاد شیشه سیکوریت از این نوع محصول استفاده می کنند.مزایای شیشه سیکوریت شامل موارد زیر می باشد:

  • بهره‌وری از انرژی خورشیدی و نور بیشتر داخل ساختمان
  • جلوگیری از عبور اشعه ماورا بنفش به داخل خانه
  • تنوع رنگ شیشه نمای ساختمان
  • افزایش امنیت ساختمان
  • ایجاد طرح‌های خلاقانه و منحصر به فرد
  • عایق صدا
  • کاهش وزن ساختمان
  • سرعت بالای اجرا
  • امکان دید خوب و یکپارچه از داخل ساختمان
  • تهویه طبیعی هوا
  • ظرافت و زیبایی نمای ساختمان
  • مزایای شیشه سیکوریت در اجرای نما

انواع نحوه اجرای نما شیشه سکوریت

پیمانکارنما برای اجرای نما شیشه سیکوریت راه ای مختلفی پیش رو دارد که با توجه بو نوع هزینه مصرفی و کاربری ساختمان به عهده پیمانکار نما است که یکی از روش ها را برای اجرای نما شیشه سیکوریت استفاده کند.اجرای نماهای شیشه سیکوریت بطور کلی دارای ۳ نوع فریم لس، اسپایدر و کرتین وال هستند که در ادامه به توضیح بیشتر آنها می پردازیم:

۱) نمای شیشه سکوریت فریم لس :

در نمای فریم لس نمای ساختمان توسط شبکه های پروفیلی از جنس فلز شبکه بندی می شود سپس شیشه ها که توسط لاستیک های مخفی آب بندی و هوا بندی شده اند در این شبکه ها که دارای رنگ بندی متنوعی هستند قرار می گیرند.

۲) نمای شیشه سکوریت اسپایدر :

نمای شیشه ای اسپایدر در حقیقت شیشه های دو جداره ۶ میلی متری هستند و یک لایه پلاستیکی ۴۰ میلی متری در بین این دو لایه شیشه قرار می گیرد. این نوع نما در فروشگاه ها و نماهای ساختمانی تجاری کاربرد بسیاری دارد. این نماها به صورت خود ایستا هستند که بصورت اتصالات نقطه ای به سازه نمای متصل می شوند. علت نامگذاری اسپایدر این است اتصالاتی که صفحات شیشه را به هم وصل می کند حالت عنکبوتی دارد. اگر شما می خواهید قطعات بزرگ شیشه را بدون نیاز انصالات فلزی برای یک دهنه بزرگ مغازه نصب کنید نوع اسپایدر بهترین نوع اتصال است. قیمت نمای اسپایدر تابع شرایط مختلفی مانند شکل و ساختار پروفیل، نوع سیستم مانند فریملس ، فیس کپ و غیره و میزان مواد و لوازم مصرفی است.

پیمانکار نما . همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

۳) نمای شیشه سکوریت کرتین وال :

نماهای کرتین وال مدرن ترین نوع نمای شیشه ای هستند که بسیاری از معایب نماهای شیشه ای را پوشش می دهند.

معایب اجرای نمای شیشه سکوریت :

  • از جمله معایب نمای شیشه سیکوریت این است که در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل بنا، باعث افزایش دمای داخل بنا می‌شود و باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف شود، که برای برطرف کردن این عیب از شیشه‌های رنگی و یا پرده های داینامیک استفاده کرده اند.
  • عیب دیگر نمای شیشه سیکوریت این است که به هنگام بارش باران و گرد و خاک، آلودگی‌ها به نما می‌چسبند که باعث می‌شود زیبایی داخلی نما کاهش پیدا کند، که برای رفع این مشکل از سایبان استفاده کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که تمیزکردن نمای شیشه سیکوریت بسیار راحت می باشد، که باید هر ۶ ماه یکبار نمای شیشه سیکوریت را تمیز کرد.

نحوه اجرا نما شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یکی از پرطرفدارترین شیشه‌ها در صنایع ساختمانی و حتی تزیینی دکوراتیو منازل، ساختمان و بناها است به همین دلیل امروزه دارای مصارف بسیاری است. همانطور که در همین مقاله به آن اشاره کردیم از جمله موارد پرکاربرد شیشه سکوریت می‌توان به درب اتوماتیک، درب‌های شیشه‌ای، پارتیشن شیشه‌ای و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

برای استفاده از شیشه سکوریت در صنایع و موارد مختلفی که بیان شد باید از اتصالات شیشه سکوریت استفاده گردد؛ که این اتصالات شیشه سکوریت باید از نوع باکیفیت و درجه‌یک اتصالات باشد تا کارکرد و عملکرد شیشه سکوریت به بهترین نحو صورت پذیرد. برای نمونه می توان انواع بست شیشه سکوریت اشاره کرد. از جمله مزیتی که استفاده از اتصالات شیشه سکوریت دارد افزایش طول عمر و محافظت از آسیب دیدن شیشه سکوریت می‌باشد.

چه زمانی احتمال شکستن شیشه سکوریت وجود دارد؟

چگونه امکان دارد که شیشه سیکوریت با این‌همه‌ی ویژگی‌ها و مزایای زیادی که در قسمت بالای مقاله گفتیم، ناگهان بشکند! این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که لبه‌ای آن در مراحل نصب دچار شکست شده باشد و یا در محل اتصال یراق‌آلات، اعمال فشار باعث آسیب رسیدن به آن شده باشد و یا در هنگام نصب شیشه سیکوریت، در تماس با سطح سخت قرارگرفته باشد، تمامی این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا محصول شما دچار مشکل شود.برای این که در نصب شیشه میرال (سیکوریت) خود دچار مشکل نشوید، بهتر است این کار را به پیمانکار نما باتجربه و خبره بسپارید که چندو چون تبحر و تجربه کافی داشته و تمامی موارد ایمنی نصب را رعایت می‌کنند.

عدم آگاهی و مهارت لازم یک تیم نصب، می‌تواند باعث بروز آسیب‌هایی بر روی محصول سکوریت شود که به‌ مرور می‌تواند باعث انفجارهای ناگهانی آن شود.

نحوه نصب شیشه سکوریت باید به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام شود تا مشکلی در کارکرد شیشه به وجود نیاید.

عوامل مهم در اجرای نما شیشه سکوریت

  • تراز بودن
  • شاقول کردن
  • زدن چسب به واشرهای لولا
پیمانکار نما . همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

همه چیز درباره اجرای نمای شیشه سکوریت

قیمت اجرای نما شیشه سکوریت

گاهی باید بهای کیفیت را بپردازیم تا ضرر بیشتری را متحمل نشویم. در نظر داشته باشید که شیشه های معمولی مقاومت بسیار کمی در برابر تغییرهای محیطی و حتی ضربه دارند. این شیشه ها ممکن است طی یکسال چندین بار دچار ترک و حتی شکست شوند که شما باید به ناچار آنها را تعویض کنید، بدین صورت هم هزینه ی شیشه، هم نصب دوباره آن به شما تحمیل خواهد شد. حال اگر از همان ابتدا شیشه ی متفاوتی را انتخاب کنید و به قیمت شیشه سیکوریت به عنوان پس انداز سرمایه ی خود نگاه کنید خواهید دید که در بسیاری از هزینه های آتی خود سرمایه گذاری خواهید کرد. با توجه به نوسانات قیمت در بازار برای اطلاع دقیق از اجرای نما با شیشه سیکوریت می توانید با پیمانکار نما خود مشاوره بگیرید و درباره هزینه های اجرای این نوع نما راهنمایی بگیرید.

اجرای نما با شیشه سکوریت رنگی

شیشه سکوریت بیشتر در رنگ های مات و البته بطور متداولتر بیرنگ تولید میشود و این نوع شیشه بیشترین متقاضی را در بازار دارند و البته کاملا توانسته اند جای خود را در بازار تثبیت کنند. شیشه سکوریت مات به درستی فضای داخل خود را محصور میکند و در کنار مات بودن به هیچ عنوان از انتشار نور به داخل جلوگیری نمیکند. شما همواره نور طبیعی را در داخل محیط خود احساس خواهید کرد.رنگ های برنز،سبز و آبی از بیشترین رنگ های مورد استفاده در شیشه های سیکوریت می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.