اجرای نمای اسپایدر

اجرای نما pvdf ، پیمانکار نما
اجرای نما pvdf
تیر ۲۱, ۱۳۹۹
اجرا نمای خشک . پیمانکار نما
اجرا نمای خشک چقدر هزینه دارد؟
تیر ۲۳, ۱۳۹۹

اجرای نمای اسپایدر

اجرای نمای اسپایدر . پیمانکار نما

اجرای نمای اسپایدر

 اجرای نمای اسپایدر : امروزه به عنوان یکی از زیباترین و مدرن ترین نماها در ساختمان ها  نمای اسپایدرمورد استفاده قرار میگیرد. برای اجرای نمای اسپایدر ، شیشه هایی را با استفاده از اتصالات مخصوص به هم متصل می کنند و به این صورت یک نمای خاص و جذاب ایجاد می گردد که بیشتر در شرکت ها و مراکز اداری مورد استفاده قرار می گیرد.  روز به روز شاهد استفاده بیشتر از این نماها در اماکن مختلف هستیم، در این مطلب از اجرای نمای اسپایدر بیشتر صحبت می کنیم تا بتوانید اطلاعات مناسبی در خصوص روش اجرای نما اسپایدر داشته باشید.

شیشه اسپایدر چیست؟

شیشه اسپایدر یا Point fixed glass facades نوعی از نمای تمام شیشه ای است که در آن شیشه ها با استفاده از اسکلتی فلزی نصب می شوند و برای نگه داشتن آنها از هیچ قابی استفاده نمی گردد. این نمونه نما که ممکن است آن را “اسپایدر گلس (Spider Glass)” نیز بنامند یکی از نماهای زیبای امروزی است که زوایه دید بسیار وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد و همانطور که می توانید از نام آن حدس بزنید، شکل ظاهری این نما عنکبوتی شکل است که این موضوع نیز میتواند ظاهری مدرن به فضای مورد نظر شما بدهد.

نمای اسپایدر چیست؟

نمای اسپایدر نوعی سازه اسپایدر و نوعی از نمای شیشه ای مدرن است که در آن شیشه بوسیله قطعات اسپایدری به سازه متصل می گردد.ابعاد این قطعات کوچک است ولی بار زیادی را می توانند متحمل شوند. از نمای اسپایدر بیشتر برای ساختمان های تجاری و اداری استفاده می کنند.

زوش اجرا نمای اسپایدر

روش نما اسپایدر برای محکم کردن سازه های شفاف ، بدون سوراخ کردن پانل های شیشه ای در نمای اسپایدر به کار میرود. در سازه های عنکبوتی، برای اینکه بازوهای سازه با لبه های شیشه در یک راستا قرار بگیرند، سازه با کمربند اتصال زاویه ای ۴۵ درجه میسازد. تیغه ای نازک در بین اتصال قرار میگیرد. یک صفحه خارجی به این تیغه متصل شده و شیشه را در جای خود محکم میکند. سیستم کمربندی نمایی از شیشه یکدست به وجود می آورد، اما در این روش صفحه های خارجی بر روی نمای سازه وجود دارند. برخی از معماران، وجود این صفحات خارجی را زیبا میدانند. در حالی که این روش به دلیل عدم نیاز به سوراخ کردن شیشه به صورت بالقوه اقتصادی تر است، اما ممکن است بسته به نوع طراحی، هزینه های سخت افزاری دیگری در پی داشته باشد

اسپایدر گلاس انتخاب دیگری برای پوشش نمای ساختمان ها است که علاوه بر ارائه وسعت دید منظر از داخل ساختمان، با سازه های نمایان خود چون ساپورت های اسپایدر و بست های استنلس استیل از نوع مات و شفاف، زیبایی چشمگیری به ساختمانها می دهد. این نوع نمای مدرن شیشه ای خود ایستا است و درآن شیشه به واسطه اتصالات نقطه ای به سازه متصل می شود.

نمای اسپایدر بر خلاف نمای کرتین وال هیچ گونه سازه عمودی و افقی در ظاهر بنا رویت نمی شود.

نمای اسپایدر جزو نماهای حرکت پذیر در برابر عوامل لرزه ای می باشد و در طراحی و نصب آن و نیز در تولید یراق آلات آن ازفناوری های خاصی بهره گرفته می شود. در این نوع نما از شیشه های لمینیت و دو جداره با بست های استیل و سازه های کابلی و خرپایی و… استفاده می شود. این نمای بدون فریم با اتصالات اسپایدری شامل سازه اسپایدر، کانکتور برای اتصال اسپایدر به بست اصلی و… که روی بازو های اسپایدر نصب می گردند، شکل می گیرد.

پیمانکار نما ، اجرای نمای اسپایدر

اجرای نمای اسپایدر

مزایای اجرای نمای اسپایدر

  1. وزن کم سازه و قطعات
  2. اجرای سریع و آسان همراه با محاسبه دقیق شیشه ها
  3. پایین آمدن هزینه نماسازی داخلی و بیرونی با ایجاد نمای دو طرفه
  4. قابلیت استفاده از شیشه های با ابعاد بزرگ ایمن شده با تکنیکهای مختلف لمینیت وسکوریت
  5. تولید یراق آلات با فن آوری های بالا و تنوع سیستم های زیر مجموعه نمای اسپایدر
  6. قابلیت نصب لایه های لمینیت تزئینی مختلف و نیز لایه های مقاوم در برابر حرارت و تابش شدید خورشید بر روی شیشه ها
  7. قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری زیاد در اجرای طرح های پیچیده معماری بدون نیاز به فرم دهی
  8. قابلیت تلفیق با نما های دیگری چون کامپوزیت، فریم لس، سفال نما، سنگ، لوور و…
  9. چسبهای تلفیقی به کاربرده شده در فواصل بین شیشه ها، محافظ شیشه ها و ضامن ایزولاسیون هستند.
  10. به جهت داشتن خاصیت الاستیک، این نما در برابر تنش هایی چون زلزله، طوفان و باد مقاوم است و باد بندها و استراکچرها با در نظر گرفتن فشارهای مختلف روی سازه طراحی می شوند.
  11. مقاوم در برابر شوک های فشاری چون انفجارها و گرد بادها
  12. دقت بالای خطوط افقی و عمودی درز میان شیشه ها در صورت اجرای درست زیرسازی و نصب شیشه ها
  13. امکان استفاده از شیشه دو جداره و شیشه سه جداره
  14. پرده شیشه ای پوسته اصلی نما که حداقل سازه نگهدارنده را دارا می باشد عایق صوت و دما خواهد بود.
  15. تلفیق این نما با سیستم درهای اتوماتیک می تواند متحول کننده طراحی ورودی های ساختمان باشد.
  16. استفاده در طراحی پوشش دکوراتیو نمای خارجی و یا نمای داخلی و پارتیشن بندی ها

اجزای تشکیل دهنده نمای اسپایدر

۱- شیشه

شیشه ها با ابعاد بزرگ ایمن شده توسط سکوریت و لمینیت هستند. شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن در قطعات ریز خرد خواهند شد. شیشه لمینیت از دو یا چند لایه شیشه سکوریت تشکیل شده است که با لایه گاز عایق لمینیت طلقی به هم چسبانده شده اند. در نتیجه بعد از شکستن فرو نخواهد ریخت. قیمت لمینیت چندین برابر سکوریت است.

۲- اتصالات و بستهای اسپایدر

اتصالات و بست هایی از جنس فلز بسیار سخت استیل که به صورت چنگکی دارای اتصال به شیشه ها هستند که شامل کانکتور، چنگک های اسپایدری (۴ شاخه، ۳ شاخه، ۲ شاخه، تک شاخه و انواع دیگر) می باشند. این اتصالات همگی مورد سنجش های مختلف کشش و تنش قرار می گیرند.

۳- چسب های تلفیقی

چسب های تلفیقی به منظور پر کردن فاصله مورد نیاز درز بین شیشه ها در جهت تامین سلامت شیشه ها و ایزولاسیون نما استفاده می شود.

۴- باد بندها و استراکچر

با لحاظ کردن فشارهای وارده چون زلزله، باد و وزن ارتفاع شیشه نما و بادبندها که اسکلت اصلی نما را تشکیل می دهند، طراحی می شوند. بسته به نوع طرح، ارتفاع شیشه ها، کاربری ساختمان و اقتصادی بودن اجرا، یکی از انواع سازه های نگهدارنده با سیسیتم انتقال بار خاص خود انتخاب می شوند.

انواع سازه های نگهدارنده در نمای شیشه ای اسپایدر

مهندسین  ساخت ساز، با لحاظ کردن نوع طرح ساختمان وسیستم انتقال بارمطلوب و با توجه به نیازهای پروژه، یکی از انواع سیستم های اجرای نمای اسپایدر را انتخاب می کند.

۱- نمای اسپایدر با سازه خرپای فلزی (spider truss – spider pipe)

در این سیستم خرپاهای فلزی با توجه به میزان مورد نیاز تحمل بار مرده و بارهای دینامیک طراحی می شوند. اسپایدرها با جوش و یا پیچ بر روی این سازه سوار شده و انتقال بار را صورت می دهند. در این سیستم محاسبه خرپاها ساده تر بوده و اجرای آن به سرعت امکان پذیر است. علاوه بر این، محاسبان سازه در ایران شناخت خوبی از عملکرد این سیستم دارند.

تفاوت اجرای نمای اسپایدر با اجرای نمای کرتین وال

اسپایدر گلاس انتخاب دیگری برای پوشش نمای ساختمانها است که علاوه بر ارائه وسعت دید منظر از داخل ساختمان، با سازه های نمایان خود چون ساپورتهای اسپایدر و بست های استنلس استیل از نوع مات و شفاف، زیبایی چشمگیری به ساختمانها می دهد. این نوع نمای مدرن شیشه ای خود ایستا است و درآن شیشه به واسطه اتصالات نقطه ای به سازه متصل می شود.

نمای اسپایدر بر خلاف نمای کرتین وال هیچ گونه سازه عمودی و افقی در ظاهر بنا رویت نمی شود.

استفاده از این نما به دنبال پیشرفت تولید پوشش های شیشه ای، در جهت خلق پوسته های جدید کارامد و زیبا ممکن شد.

پیمانکار نما ، اجرای نمای اسپایدر

اجرای نمای اسپایدر

ساختمان اسپایدر

امروزه از نمای اسپایدر به دلیل نداشتن قاب شیشه، در سقف های شیشه ای و طرحهای پیچیده معماری در ابعاد ، انحنا و شکل های مختلف استفاده می شود.

 اجرای انواع نماهای اسپایدر

مهندسین، با لحاظ کردن نوع طرح ساختمان وسیستم انتقال بارمطلوب و با توجه به نیازهای پروژه، یکی از انواع سیستم های اجرای نمای اسپایدر را انتخاب می کند.

۱- نمای اسپایدر با سازه خرپای فلزی (spider truss – spider pipe)

در این سیستم خرپاهای فلزی با توجه به میزان مورد نیاز تحمل بار مرده و بارهای دینامیک طراحی می شوند. اسپایدرها با جوش و یا پیچ بر روی این سازه سوار شده و انتقال بار را صورت می دهند. در این سیستم محاسبه خرپاها ساده تر بوده و اجرای آن به سرعت امکان پذیر است. علاوه بر این، محاسبان سازه در ایران شناخت خوبی از عملکرد این سیستم دارند.

۲- نمای اسپایدر با سازه کابلی (cable truss)

در این سیستم، سازه ای متشکل از کابل cable truss، به صورت کراس (متقاطع)، بار را تحمل کرده و آن را به تکیه گاه ها انتقال می دهند. در این نوع اسپایدر کانکتور و آداپتورهای یراق طوری طراحی شده اند که بتوانند کابل های سازه را از خود عبور دهند. در این روش معمولا از قطعاتی چون تنشن رب (tension rod)، جهت فیکس نمودن کابلهای به کار رفته استفاده می شود و در نهایت سازه ای شبکه ای شکل می گیرد. این سیستم از دانش مهندسی پیشرفته ای تحت عنوان metercable truss برای اجرای کابل ها بهره می گیرد.

۳- نمای اسپایدر با سازه اسپیس فریم (space frame)

این سیستم که ترکیبی از سازه فضایی و نمای اسپایدر است، در اجرای سطوح کروی، چند قوسی، گنبدی شکل و پوششهای شیشه ای سقفی کاربرد دارد و اسپایدرها با کمک یک واسط بر روی گوی اسپیس قرار می گیرند. این سازه متشکل از فرم های هندسی منظمی می شود که در کنار یکدیگر فضاهایی چون غرفه، سازه های نمایشگاهی و… را می سازند. شکل و ساختار هندسی این سازه سبب انتقال نیرو در جهات مختلف می شود که این امر باعث استحکام سازه خواهد بود. میزان خطا در اجرای این نوع سازه کاهش چشمگیری دارد.

۴- نمای اسپایدر کلمپ – ایکس (spider clamps)

این سازه ترکیبی از روش های اسپایدر کابلی و یا خرپایی است که تنها نوع یراق اسپایدری که در آن به کار می رود وجه تفاوت آن است. قطعه کلمپ به صورت یک گل میخ یا قطعه صلیب شکل است که شیشه را در خود جای می دهد. قطعه ایکس به صورت قطعات X یا H شکل است که از طریق پیچ هایی که در شیشه جایگذاری شده اند به اسپایدر وصل می شوند.

۵- نمای اسپایدر فین گلاس (Glass fitting)

سازه در این سیستم اجرا، دیگر فولادی یا استیل نیست، بلکه عامل عمودی انتقال نیرو، یک تیغه شیشه ای با ساختار دو یا چند لایه سکوریت لمینیتی است که عمود بر صفحه نما و در پشت نما قرار می گیرد. دسته های اسپایدر که این بار نه به شکل عمودی بلکه به صورت پلیتی در دو کناره سازه شیشه ای کار گذاشته شده اند و با پیچ استیل به آن متصل می گردند. شیشه نما توسط همین دسته های پلیتی و روتیل ها تعبیه می شوند.
ین نما بسیار مناسب ساختمانهایی با کاربری تجاری حتی تا ارتفاع ۷ متراست.

پیمانکار نما ، اجرای نمای اسپایدر

اجرای نمای اسپایدر

شیوه های مختلف اتصال شیشه به زمین

۱- قرار گرفتن شیشه بر روی okb

۲- ایجاد یک فاصله GAP بین شیشه و زمین که در نتیجه آن شیشه به زمین نمی رسد. در این روش از یک طرف دو ماده غیر هم جنس با هم برخورد ندارند و از طرف دیگر شیشه کاملا معلق به نظر می رسد.

اجرای نما با شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگار

شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگاربا ایجاد ساختاری منسجم، در بکارگیری تکنولوژی روز و در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصین، مهندسین و اکیپ های اجرائی توانمند توانسته است دانش و تجربه ارزشمندی را در صنعت ساختمان بدست آورد.این مجموعه در جهت تسهیل ارائه خدمات به همکاران بخش ساختمان خدمات تکمیلی خود را در بخش های صنعتی از بهترین های هر مورد انتخاب کرده تا بتواند محصول نهایی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه نماید،این شرکت با دارا بودن نمایندگی های انحصاری محصولات خارجی و همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات مورد تایید خصوصاً در نمای ساختمان با تکیه بر دانش فنی و مهندسی آمادگی خود را جهت همکاری با مجموعه خوب شما اعلام می دارد.

امید است با استفاده از متدهای روز،طرح ها و ایده های نوین بتوانیم گام موثری در راستای آبادانی کشورمان داشته باشیم. این شرکت خدمات خود رادر بخش های ذیل متمرکز کرده است:

  • اجرای نماهای آلومینیومی کامپوزیت (Aluminum Composite Panels)
  • سرامیک خشک (Dry Ceramic)
  • سنگ خشک (Dry Stone)
  • نماهای شیشه ای (کرتین وال Curtain wall، اسپایدر spider)
  • ترمووود ( Thermo wood)
  • ترمووودفایبرسمنت (Fiber Cement)
  • هندریل (Hand Rail)
اجرای نمای اسپایدر . پیمانکار نما

اجرای نمای اسپایدر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.