اجرای نما pvdf

اجرای نمای فایبر سمنت
اجرای نمای فایبر سمنت مناسب چه ساختمان هایی است؟
تیر ۱۹, ۱۳۹۹
اجرای نمای اسپایدر . پیمانکار نما
اجرای نمای اسپایدر
تیر ۲۲, ۱۳۹۹

اجرای نما pvdf : یکی از روش های اجرای نمای ساختمان کامپوزیت می باشد که بر اساس ورق های آلومینیومی کامپوزیت به روش های متعدد نظیر روش ثابت ، ریلی ، هوک و L,H اجرا می شود . نمای کامپوزیت با ظاهری براق و درخشان قابل ترکیب با متریاهای دیگر نظیر چوب ، سنگ ، شیشه و غیره می باشد و می تواند ظاهری شیک را برای ساختمان شما به ارمغان بیاورد .حال در این مقاله قصد داریم در مورد کامپوزیت یا ورق آلمینیوم pvdf و ویژگی های آن به بحث بپردازیم.

نمای P.V.D.F چیست؟

ورق پی وی دی اف P.V.D.F ورق کامپوزیتی است که از دو لایه آلومینیومی به دور یک هسته میانی از جنس ترمو پلاستیک که نتیجه حاصل از یک پروسه مداوم اکستروژن می باشد ،تشکیل شده است. این نسل جدید از تکنولوژی که با پروسه های شیمیایی و مکانیکی ادغام شده ،تولید ورقهای کامپوزیت پرمیوم باند را به یک پروسه استثنایی در این مرحله از تکنولوژی تبدیل کرده است. سطح آلومینیوم خارجی در ورقهای نمای بیرونی توسط روکش فلورکربن PVDF Kynar 500 و سطح لایه زیرین ورق توسط روکش رنگ محافظ جهت جلوگیری از ایجاد خورندگی پوشش داده شده است.

پی وی دی اف Pvdf مناسب چه مکان هایی است؟

  • پوشش نمای خارجی با پانزده سال ضمانت
  • پوشش نمای داخلی با بیست سال ضمانت
  • تعویض نماهای قدیمی
  • قابهای پنجره ها
  • سر در فروشگاهها
  • فریم ها و درب منازل
  • ستون ها، غرفه ها و استندهای نمایشگاهی
  • سقف و پارتیشن بندی
  • نمای فرودگاه ها
  • تونل ها و پل ها، ایستگاه های مترو و…
اجرای نما pvdf ، پیمانکار نما

اجرای نما pvdf

نمای کامپوزیت چیست؟

نماهای کامپوزیت با توجه به سرعت اجرای بالا، وزن پایین (۵ الی ۸ کیلوگرم در هر مترمربع) و مقاومت مناسب در برابر عوامل جوی (بدلیل وجود پوشش رنگ PVDF روی آن)، یکی از مناسب ترین روشهای اجرای نما می باشد که می توان از آن جهت نماسازی های داخلی نیز بهره گرفت. نمای بسیاری از پروژه های تجاری، بیمارستان ها، فرودگاه ها، جایگاه های سوخت و حتی بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی و سردر مغازه ها را بوسیله این نوع پوشش اجرا می کنند. یکی دیگر از مزایای نماهای کامپوزیت، ایجاد عایق صوتی و حرارتی بدلیل وجود فضای خالی در پشت نما و همچنین شکل پذیری آن می باشد.

روش اجرای نمای آلومینیوم پی وی دی اف

نمای آلومینیومی به وسیله زیرسازی فلزی و آلومینیومی به اسکلت ساختمان متصل می‌گردد. اتصال ورق‌ها با اسکلت ساختمان به دو روش ریلی (hanging) و ثابت (fixing) انجام می‌شود.

اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت پی وی دی اف با روش ریلی (Hanging)

در این روش، ورقها با استفاده از شیارهای تعبیه شده، بصورت ریلی بر روی پروفیل‌های مخصوص آلومینیومی نصب می‌گردند. در این حالت به دلیل عدم استفاده از پیچ یا پرچ، سرعت کار بالا بوده، امکان جداسازی و تعویض هر یک از قطعات بطور جداگانه وجود داشته و همچنین به دلیل کاربرد پروفیل‌های ناودانی شکل آلومینیومی، دیگر نیازی به آب ‌بندی نما وجود ندارد. در این روش پس از اجرای کمربندی‌های آهنی جهت شکل گرفتن ساختار زیرسازی، نبشی‌های آهنی با مشخصه سوراخ لوبیایی روی کمربندی‌ها مطابق با آکس‌بندی ارائه شده در نقشه‌های اجرایی، نصب می‌گردند.

در مرحله بعد، ناودانی‌های ریلی آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی‌های آهنی بوسیله براکت‌ های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل می‌شوند. در این روش همانند روش ثابت آلومینیومی جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریکال بین لامل آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده می‌گردد.

ورق‌های کامپوزیت بوسیله اتصالاتی آلومینیومی به شکل ناودانی (بچه ناودانی) که در داخل لامل‌های آلومینیومی می‌باشند بر روی لامل‌ها نصب می‌گردند. نحوه اتصال ورق به ناودانی با شیوه‌های مختلفی اجرا می‌گردد که باعث ایجاد تفاوت در روشهای ریلی می گردد که از آن جمله می‌توان به سیستم هوک اشاره نمود.

اجرای نمای کامپوزیت Pvdf با روش ثابت (Fixing)

در این روش ورق‌های کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برخوردار است. در بین فاصله ورق‌های نصب شده جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب‌شدن نما از چسب سیلیکون و درزگیرهای لاستیکی استفاده می‌گردد. در روش ثابت می‌توان از دو نوع زیرسازی آهنی و آلومینیومی بهره گرفت.

اجرای نمای Pvdf  :

نما به علت اینکه در معرض دید همگان است از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ساختمانی که بنا می شود همان قدر که به میزان استحکام ساختمان اهمیت داده می شود به نمای ظاهری و یا بیرونی و همچنین نمای داخلی آن نیز اهمیت ویژه ای قائل می شوند . حال با توجه به سلایق و خلاقیت و بودجه ، نما می تواند به شیوه های متعدد همچون شیشه ، سنگ گرانیت ، ترموود و نمای کامپوزیت اجرا و پیاده سازی شود . یکی از روش های قابل اجرا برای نما که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است اجرای نمای کامپوزیت می باشد که در ساختمان ها و ساخت تابلو تبلیغاتی و هم در جایگاه های سوخت رسانی شاهد آن هستیم . علاوه بر آن اکثر کسب و کارها طراحی نمای کامپوزیت مغازه و ساختمان را به صورت ترکیبی انجام می دهند که بسیار جلوه زیبایی دارد . زمانی که تابلو مغازه شما جلوه و زیبایی خود را از دست داده است می توانید برای تغییر تابلوی تبلیغاتی کسب و کار خود از تابلو کامپوزیت استفاده نمایید زیرا نمای کامپوزیت مغازه یکی از انواع نماهای مدرن است و قیمت تابلو کامپوزیت مقرون به صرفه می باشد و امروزه کاربرد و طرفداران زیادی دارد .

اجرای نما pvdf به روش فیکس ریلینگ :

در این روش پس از مرحله نصب ، ورق های کامپوزیت قابلیت رگلاژ خودکار را دارند و برای مناطقی که دارای آب و هوای شرجی است مناسب می باشد زیرا در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است .

اجرای نمای pvdf کامپوزیت به روش L , H

مانند روش فیکس است با این تفاوت که ورق ها پس از برش در پروفیل های به شکل L و H قرار می گیرند . سرعت اجرای این روش سریع است و هزینه کمتری برای اجرا صرف می شود . از معایبی که این روش دارد می توان به عدم آب بندی آن به صورت کامل اشاره کرد و در صورت نیاز به تعویض ، پانل ها قابل تعویض نیستند و در صورت اجرا در ابعاد بزرگ به مرور زمان با وزش باد سر و صدا یجاد می کنند و تغییر شکل می دهند .

اجرای نمای کامپوزیت پی وی دی اف به روش ریلی هنگینگ :

در این روش از پیاده سازی نمای کامپوزیت ، ورق ها با استفاده از شیارهای تعبیه شده یا چکمه ای ، بصورت ریلی بر روی پروفیل های آلومینیومی نصب می شوند . برای شکلی گیری ساختار زیرسازی پس از اجرای کمربندی های آهنی ، نبشی های آهنی با مشخصه های سوراخ لوبیایی روی کمربندی ها مطابق با آکس بندی هایی که در روی نقشه طرح وجود دارد نصب می شوند سپس ناودانی های ریلی آلومینیومی با تقاطع مشخص شده در آکس ، نبشی های آهنی توسط براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی وصل می شوند و برای محافظت از خوردگی مابین آهن و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریکال استفاده می شود و ورق های کامپوزیت بوسیله اتصالات آلومینیومی که بشکل ناودانی یا بچه ناودانی در داخل لامل های آلومینیومی می باشند بر روی لامل ها نصب می شوند .

اجرای نما pvdf ، پیمانکار نما

اجرای نما pvdf

عوامل تاثیر گذار در قیمت pvdf کامپوزیت :

  1. تفاوت در آلیاژ آلومینیوم
  2. تفاوت در نوع پلی اتیلن
  3. تفاوت در ضخامت لایه ها
  4. مواد پوشش سطح
  5. طرح و رنگ ورق

مزایای نمای کامپوزیت و ورق های pvdf :

داشتن وزن سبک :

وزن استاندارد ورق های کامپوزیت رقمی ما بین ۵ تا ۸ کیلوگرم در متر مربع می باشد که نسبت به سایر متریال های ساختمان همچون سنگ ، شیشه ، آجر ، سیمان بسیار کمتر است و همین امر سبب کاهش تخریب سازه در هنگام بلایای طبیعی همچون زلزله می شود و طبق بررسی های انجام شده بر روی ورق های کامپوزیت این نتایج به عمل آمده است که ورق های آلومینیومی نسبت به سنگ گرانیت ۹۰% ، سیمان ۸۵% ، شیشه ۷۵% و ورق معمولی ۵۰% سبک تر است .

آبندی :

بدلیل اینکه در انتهای پیاده سازی نما ، سطوح آلومینیومی توسط نوار و چسب به طور کامل عایق بندی می شود تا آب به داخل ورق ها نفوذ نکند و با جاسازی شیارهای تعبیه شده در سطح ، آب از جاهای مشخص شده خارج می شود و همین امر سبب می شود که آب نتواند به زیر نما نفوذ کند .

تمیزی خودکار و عدم نیاز به شتشو :

به دلیل پوشش های رنگی که بر روی سطوح آلومینیومی کامپوزیت پاشیده می شود این ورق ها در مقابل آلایندگی های شیمیایی ، قلیایی و محیطی بسیار مقاوم هستند و راه نفوذ گرد و غبار را بسته اند و همیشه براق و درخشان می مانند .

قابلیت تعمیر و تعویض :

در صورتی که بخشی یا یکی از ورق ها آسیب ببیند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد بدون خرابی کل نما ، به راحتی می توان پانل جدید را جایگزین پانل آسیب دیده نمود بدون آنکه کل نما دچار اختلال شود .

ابعاد مختلف :

پانل ها معمولاً در ابعاد استاندارد بسته بندی می شوند اما ابعاد پانل های می تواند بر اساس نیاز مشتریان تغییر کنند .

داشتن خاصیت آکوستیک :

فضای خالی پشت ورق های کامپوزیت با دیواره های ساخته شده از بتن سبک ، خاصیت آکوستیک یا عایق صوتی ایجاد می کند .

انعطاف پذیری و شکل پذیری:

ورق های کامپوزیت بسیار انعطاف پذیرند و می توان با استفاده از ابزارها و لوازم متعدد به آنها زاویه و درجه های متفاوتی داد و اشکال متفاوتی را ترسیم نمود که توسط هیچ گونه از متریال های ساختمانی دیگر میسر نیست .

تنوع رنگ :

با استفاده از پوشش های فلورایدی و یا PVDF می توان رنگ های دلخواه و مدنظر خود را بر روی سطوح آلومینیومی کامپوزیت با کیفیت بالا پیاده سازی کرد .

اجرای نما pvdf

اجرای نما pvdf

ضد حریق :

ورق های کامپوزیت در مقابل حرارت و گرما از مقاومت فوق العاده ای برخوردارند و به راحتی مشتعل نمی شوند و در صورت اشتعال نیز به دلیل اینکه تمام مواد بکار رفته در ساخت ورق های آلومینیومی از مواد بدون CFC است ، هیچ گونه آلودگی برای محیط فراهم نمی کنند .

عملکرد غیر یکپارچه در زلزله :

به علت اینکه ورق های کامپوزیت به صورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی شوند هنگام وقوع زلزله در جای خود حرکت کرده و عمل ریزش به حداقل خود می رسد .

سهولت دسترسی :

ورق های کامپوزیت توسط کشور ها و برندهای مختلفی تولید می شود . ورق های تولید شده در کشور خودمان هم از کیفیت خوبی برخوردارند و می توان به راحتی هر نوع ورق با هر نوع پوششی را طبق نیاز و سلیقه به آسانی تهیه نمود .

هزینه پایین نصب و اجرا :

ورق های کامپوزیت نسبت به اجرای سایر متریال ها نظیر سنگ ، شیشه و چوب ترموود از هزینه کمتری برخوردارند .

متناسب با شرایط اقلیمی متفاوت :

این ورق ها بدلیل داشتن خاصیت های متفاوت قابل اجرا در شرایط جغرافیایی متفاوت و با شرایط آب و هوایی مختلف می باشند .

سطح صاف و براق :

بدلیل استفاده از پوشش های رنگی متفاوت ، ورق های کامپوزیت سطحی صاف و صیقلی با براقیت فوق العاده دارند.

مقاوم در برابر ضربه و فشار :

ورق های کامپوزیت انعطاف پذیرند و در برابر ضربه و فشارهای معمول مقاوم هستند .

جداناپذیری لایه ها :

به دلیل استفاده از چسب های رزین و روش های حرارتی و فیزیکی و پرس ، لایه ها کاملا بهم می چسبند و جدایی ناپذیرند زیرا اگر در عمل چسباندن لایه ها کوتاهی شود و دقت کافی به عمل نیاید ورق ها پس از نصب مواج به نظر می رسند و جلوه زیبایی نخواهند داشت .

حالت ارتجاعی در برابر بادهای شدید :

میزان ارتجاعی بودن پانل های کامپوزیت به قطر ، سایز ، زیرسازی پانل ها و عوامل دیگر بستگی دارد .

اجرای نما pvdf . پیمانکار نما

اجرای نما pvdf

عایق صوتی :

به دلیل اینکه هنگام نصب و اجرای نمای کامپوزیت از یک لایه زیرساز آهنی و یا چکمه ای استفاده می شود یک لایه هوا ما بین بدنه اصلی و نمای ساختمان ایجاد می گردد و همین امر باعث می شود صدا کمتر به داخل ساختمان نفوذ نماید و نوعی عایق صوتی ایجاد شود .

بادوام و مقاوم :

ورق های کامپوزیت در برابر خوردگی های ناشی از بارش های جوی و اسیدی کاملا مقاوم بوده و تغییر رنگ یا حالت نمی دهند .

اجرای نما با شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگار

شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگاربا ایجاد ساختاری منسجم، در بکارگیری تکنولوژی روز و در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصین، مهندسین و اکیپ های اجرائی توانمند توانسته است دانش و تجربه ارزشمندی را در صنعت ساختمان بدست آورد.این مجموعه در جهت تسهیل ارائه خدمات به همکاران بخش ساختمان خدمات تکمیلی خود را در بخش های صنعتی از بهترین های هر مورد انتخاب کرده تا بتواند محصول نهایی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه نماید،این شرکت با دارا بودن نمایندگی های انحصاری محصولات خارجی و همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات مورد تایید خصوصاً در نمای ساختمان با تکیه بر دانش فنی و مهندسی آمادگی خود را جهت همکاری با مجموعه خوب شما اعلام می دارد.

امید است با استفاده از متدهای روز،طرح ها و ایده های نوین بتوانیم گام موثری در راستای آبادانی کشورمان داشته باشیم. این شرکت خدمات خود رادر بخش های ذیل متمرکز کرده است:

  • اجرای نماهای آلومینیومی کامپوزیت (Aluminum Composite Panels)
  • سرامیک خشک (Dry Ceramic)
  • سنگ خشک (Dry Stone)
  • نماهای شیشه ای (کرتین وال Curtain wall، اسپایدر spider)
  • ترمووود ( Thermo wood)
  • ترمووودفایبرسمنت (Fiber Cement)
  • هندریل (Hand Rail)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.