ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

پیمانکار نما . اجرای نما لوور
اجرای نما لوور چقدر هزینه دارد؟
تیر ۳۰, ۱۳۹۹
قرارداد پیمانکار نما . پیمانکار نما
نمونه قرارداد پیمانکار نما
مرداد ۵, ۱۳۹۹

ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای : پیمانکار ساختمان ، فردی است که  وظایف و مسئولیت های بسیاری را در پروژه های گوناگون ساخت و ساز بر عهده دارد. شغل این فرد شامل کار سخت و بازبینی کامل کل فعالیت هایی است که در طول انجام پروژه صورت می گیرد. با این تعاریف پیمانکار نقش بسزایی را در ساخت و ساز نما یک ساختمان برعهده دارد و باید فرد خبره و ماهری باشد. حال می خواهیم بدانیم یک پیمانکار نما چه ویژگی هایی باید داشته باشد که به عنوان یک پیمانکار نما خوب شناخته شود. در این مطلب به ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای خواهیم پرداخت.

پیمانکار نما کیست؟

پیمانکار نما، فردی است که درگیر برنامه ریزی، توسعه دادن و هماهنگ سازی فعالیت هایی است که در طی فرآیند ساخت نمای ساختمان انجام می شود. پیمانکار نما بر کل فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز نمای ساختمان نظارت داشته و اطمینان حاصل می کند که همه اقدامات لازم در راستای تکمیل پروژه در حال انجام است. در بیانی ساده می توان گفت فردی که صفر تا صد اجرای نمای یک ساختمان را بر عهده گرفته از قبیل خرید مصالح و استخدام کارگر و فرد ماهر برای نصب مصالح نما به عنوان پیمانکار نما شناخته می شود.

پیمانکار نما . ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

مسئولیت های اصلی پیمانکار نما چیست؟

مسئولیت های اصلی پیمانکار نما شامل برنامه ریزی های فردی و انجام همه فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز نماهای ساختمان های مسکونی یا تجاری و … می باشد. پیمانکار نما علاوه بر نظارت بر کار کارکنان اجرای نما، بایستی به گونه ای برنامه ریزی نماید که همه اقدامات در راستای انجام پروژه مطابق با ضوابط و قوانین موجود صورت پذیرند. تا تخطی در انجام اجرای نما پیش نیاید و در وقت معین ساختمان را تحویل دهد.

ویژگی های یک پیمانکار نما حرفه ای

  • اگر چه با توجه به تفاوت های ویژگی های افراد، همه پیمانکاران نما شبیه هم نیستند، اما مشخصه های مثبت وجود دارد که یک پیمانکار نما خوب بایستی از آنها بهره مند باشد. اولین مشخصه یک پیمانکار نما خوب، قاطعیت و قدرت تصمیم گیری می باشد. با توجه به اینکه پیمانکار نما بایستی روزانه تصمیمات مهمی را بگیرد، بسیار مهم است که بداند چه می خواهد و چگونه باید اقدام نماید تا پروژه اجرای نما به نحو احسن انجام شود.
  • یکی دیگر از  ویژگی های مهم یک پیمانکار نما حرفه ای ، داشتن تجربه است. اگر چه تجربه ممکن است در همه شرایط و زمینه ها ضروری نباشد، اما منجر می شود که پیمانکار کارش را به روشی سریع تر و موثرتر انجام دهد. مسلماً داشتن تجربه یک ویژگی سودمند می باشد، اما در همه موارد ضروری نیست، چرا که هر کسی باید از جایی شروع کند و همه پیمانکاران ساختمانی سال ها تجربه در رزومه خود ندارند.
  • پیمانکار نما بایستی رهبر خوبی باشد. افراد زیادی هستند که در انجام کارهایشان از پیمانکار پیروی می کنند و بایستی راه را به آنها نشان دهد، بنابراین مهارت رهبری از جمله ویژگی های مثبت یک پیمانکار ساختمان خوب می باشد. در صورتی که کارکنان، کارگران و شرکت های تأمین کننده بدانند که دقیقاً باید چه کاری انجام دهند و چه انتظاری از آنها می رود، وظایف خود را بهتر انجام خواهند داد.
  • در پایان، پیمانکار نما بایستی افرادی باشند که مشکلات را به سرعت حل کنند. از آنجایی که تأخیر در بخشی از پروژه می تواند کل پروژه را مختل کند، بسیار مهم است که پیمانکار نمای ساختمان بداند چگونه مسائلی را که در حین پروژه ساخت نما پیش می آیند، حل کند. یک پیمانکار نمای ساختمان  به خوبی می داند چگونه حل مشکلات  به نتایج سودمند در پایان کار منجر  خواهد شد.
  • امروزه با توجه به پیشرفت و علم  در زمینه مصالح نما ساختمانی و نحوه اجرای آنها یک پیمانکار نما باید با تمامی مصالح روز دنیا آشنا باشد و از آنها برای پیشرفت و سریع تر و راحت تر انجام شدن پر وژه خویش استفاده کند.
  • نمای ساختمان بیانگر شکوه و عظمت آن بنا می باشد و اگر در ساخت نمای یک ساختمان بی سلیقگی بخرج داده شود از نظر بصری جلوه خوشایندی نخواهد داشت. پس یکی دیگر از ویژگی های حاءز اهمیت یک پیمانکار نما خوب داشتن دانش معماری و هنر تلفیق مصالح اجرای نما می باشد که باعث زیاب شدن نما ساختمان و چشم نوازی نمای آن بنا می شود.

به طور خلاصه پیمانکاران نما افرادی با حیطه وسیع کاری می باشند، به  دست آوردن تجربه و قدرت تصمیم گیری از ویژگی های مهم یک پیمانکار ساختمان می باشد.

پیمانکار نما . ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

وظایف مخصوص یک پیمانکار نما ساختمان

  • وظایف زیادی وجود دارند که پیمانکار نمای ساختمانباید به صورت روزانه انجام دهد تا پروژه اجرای ساخت نما به بهترین روش و در مدت زمان تعیین شده تکمیل شود. از جمله مهم ترین وظایف پیمانکار ساختمان ، برنامه ریزی برای پیش بردن پروژه اجرای نما می باشد. این برنامه ریزی شامل استخدام کارکنان تا تعیین یک جدول زمانی مرحله به مرحله که تمای فعالیت های لازم از ابتدا تا انتهای پروژه را تعیین کند.
  • علاوه بر برنامه ریزی پروژهاجرای نما، از دیگر وظایف پیمانکار ساختمان ، استخدام کردن، نظارت کردن و همچنین اخراج کردن کارکنانی است که بازدهی کافی ندارند. همچنین بایستی بر پرداختی تمام کارکنان و کارگران نظارت داشته باشد.
  • پیمانکار نما مسئولیت تأمین مصالح مورد نیاز را نیز بر عهده دارد. از آنجایی که پروژه های اجرای نما بدون مصالح ساختمانی لازم انجام نمی شوند، پیشرفت پروژه از این لحاظ بستگی به تلاش پیمانکار نما دارد که لازمه آن برقراری ارتباطات لازم با تأمین کنندگان مصالح می باشد.
  • پیمانکار نما بایستی تمامی قوانین و ضوابط مربوط به ساخت و ساز را بداند و توجه داشته باشد که بسته به مکان و زمان ساخت و ساز، قوانین ممکن است متفاوت باشند. از وظایف پیمانکار می باشد که توجه داشته باشد همه اقدامات در راستای ساخت نما به شیوه ای قانون مند انجام می شوند.
  • مورد دیگری که مرتبط با وظایف پیمانکار ساختمان می باشد موضوع بودجه  است. پیمانکار بایستی تمام اقدامات را متناسب با بودجه تعیین شده و با صرفه جویی در هزینه ها پیش ببرد. پیمانکار بایستی توجه داشته باشد که پروژه را با هزینه ای به اتمام برساند که در ابتدا تعیین شده بود.
  • در حین انجام پروژه، پیمانکار نما مسئول بازبینی و نظارت بر پیشرفت ها و تغییرات می باشد. او بایستی پروژه را از نزدیک دنبال کند و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال نماید.

پیمانکار نما ساختمان

به شما پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینه‌ای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. ما پیمانکاری نمای ساختمان شما را از صفر تا صد بر عهده میگیریم.

پیمانکار نما . ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای . اجرای نما

ویژگی یک پیمانکار نما حرفه ای

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.