هزینه طراحی نمای ساختمان

اجرای نمای ساختمان . مزایا و معایب اجرای نما در انواع مختلف
مزایا و معایب اجرای نما در انواع مختلف
شهریور ۶, ۱۳۹۹
جدیدترین نمای ساختمان سال 99
جدیدترین نمای ساختمان سال ۹۹
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹

هزینه طراحی نمای ساختمان : طراحی نمای ساختمان هم یک مهارت بسیار تخصصی است و هم یک نوع هنر است که اگر این تخصص و هنر به خوبی تلفیق شود می تواند یک دستاور بسیار ارزشمندی ایجاد کند که شاید نتوان برای آن قیمت گذاشت. اما بحث اقتصادی هر پروژه اونقدر مهم هست عده زیادی قبل از سفارش طراحی قیمت آن را جویا می شوند. قیمت طراحی نمای ساختمان در ایران از متری حداقل ۵۰۰۰ تومان شروع می شود اما بعضی از طراحان و کارفرمایان و پیمانکار نما تا متری ۵۰٫۰۰۰ تومان حتی بیشتر برای طراحی نمای ساختمان هزینه می کنند. چون مطمئن هستند یک طرح خوب می تواند هزینه های نمای ساختمان را کاهش دهد و ارزش های زیادی برای ساختمان ایجاد کند.

چه عواملی باعث افزایش هزینه طراحی نما ساختمان می شود؟

نمای ساختمان قسمتی از وجود یک ساختمان بوده و دقیقا اولین چیزی است که مردم و عابران با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. زیرا بیشتر ارتباز از راه دیدن و چشم انجام خواهد گرفت و نمای ساختمان می تواند در یک نگاه مردم را به خود جذب کند ، اما نکته مهم این است که قیمت طراحی نمای ساختما مناسب چقدر است؟ چگونه می توان یک نمای مناسب برای ساختمان انتخاب کرد؟ قیمت طراحی در میزان زیبایی نمای ساختمان تا چه میزانی تاثیر گذار است؟ این که یک معمار تا چه حدی قدرتمند است تا اثر هنری و خلق شده خود را به عرصه نمایش بگذارد و دیگران را به رقابت با آن دعوت کند یک اصل در طراحی محسوب می شود اما در این بین نکات ارزشمند دیگری از لحاظ زیبایی شناختی وجود دارد که باعث می شود تا هزینه طراحی نمای ساختمان متغیر بوده و میزان زیبایی آن نیز تغییر کند.

اجرای نما . هزینه طراحی نمای ساختمان . پیمانکار نما

هزینه طراحی نمای ساختمان

محاسبه هزینه طراحی نمای ساختمان

با توجه به تنوع بسیار زیاد در زمینه طراحی نمای ساختمان ، در پروژه های مسکونی و تجاری سبک های مختلفی وجود دارد که تمامی این موارد بر روی قیمت طراحی تاثیر گذار خواهد بود و می تواند در نتیجه هزینه طراحی نمای ساختمان را در انتها افزایش یا کاهش دهد. نمای یک ساختمان می تواند مدرن ، کلاسیک ترکیبی یا سنتی باشد و هر کدام از این طرح ها قیمت متفاوتی دارند و در نتیجه هزینه طراحی نمای ساختمان نیز برای هر کدام از این موارد برای پیمانکار نما متفاوت خواهد بود.

علاوه بر انواع مختلف طراحی نمای ساختمان ،پیمانکار نما می داند موارد استفاده شده در نمای ساختمان و همچنین ابعاد و متراژ نما نیز تاثیر مستقیم بر قیمت هزینه نمای ساختمان خواهد داشت و در کنار تمامی این موارد باید هزینه های اجرایی کار را نیز اضافه کرد.

در نتیجه می توان گفت که هزینه طراحی نمای ساختمان با توجه به عوامل گفته شده مجموعه ای از هزینه های اجناس استفاده شده و متراژ ساختمان ، نوع طرح و حق الزحمه کارگران است.

اهمیت مشاوره با پیمانکار نما برای کاهش هزینه طراحی نما

اما باید به یک نکته توجه کرد که در بین عواملی که بر روی هزینه طراحی نمای ساختمان تاثیر خواهند گذاشت تنها مواد استفاده شده و دستمزد طراحی و پیاده سازی متغیر است در نتیجه شما می توانید برای تخمین هزینه طراحی نمای ساختمان خود با پیمانکار نما که این کار را بصورت تخصصی انجام می دهند کمک بگیرید.

پیمانکار نما حرفه ای پس از درج مشخصات کامل ساختمان و انجام برآورد هزینه های مورد نظر با شما تماس خواهند گرفت و طرح پیشنهادی را به مالک ساختمان ارائه می دهند.

اشتباهات متداول انتخاب حدود هزینه طراحی نما ساختمان

  • این مورد را از یاد نبرید که قیمت طراحی شما در هنگام فروش آن بسیار تاثیر گذار است زیرا زمانی که شما هزینه ای برای یک نمای مناسب در نظر خواهید گرفت در آینده موجب خواهد شد تا کیفیت بهتری نصیب شما گردد و نیاز به ترمیم و بازسازی نمای ساختمانی نیست.
  • ممکن است در زمان حال با توجه به شرایط بازار قیمت طراحی بسیار ارزان تر از زمانی باشد که در اینده ممکن است صرف ترمیم آن نمایید در نتیجه هر چه زودتر نسبت به تخمین و بررسی هزینه طراحی نمای ساختمان خود اقدام نمیید بهتر است.
  • رعایت همین نکته ساده باعث خواهد شد که از خسارات ناشی از انتخاب نادرست نمای ساختمان یا فریب ارزان بودن هزینه طراحی نمای ساختمان در امان باشید و چه بسا باعث سود شما شود.
پیمانکار نما . هزینه طراحی نمای ساختمان

هزینه طراحی نمای ساختمان

سوالات رایج در زمینه هزینه طراحی نما

آیا نوع طراحی نما ساختمان در هزینه‌ ها تأثیر دارد؟

پیمانکار نما متعقدند هر چه طراحی ظرافت‌ کاری و طرح خاص باشد گران‌ قیمت‌ تر می‌ شود و هزینه طراحی نمای ساختمان نیز افزایش پیدا می کند.

چه عواملی بر هزینه طراحی نمای ساختمان تاثیر گذارند؟

نوع و جنس متریال، تعداد واحد و طبقات، خاص بودن طرح و موقعیت منطقه.

نحوه محاسبه هزینه‌ های طراحی و اجرای نمای ساختمان

طراحی نقشه‌ های فاز یک و دو به‌ صورت متری محاسبه می‌ شود. پیمانکار نما هزینه طراحی نما و محوطه و طراحی داخلی را برحسب مترمربع محاسبه می‌ کند. البته گاهی هم برحسب متراژ زیربنا حساب خواهد شد. مثلا هزینه طراحی معماری یک واحد ۱۰۰ متری با دستمزد متری ۴٬۰۰۰ تومان در حدود ۴۰۰٬۰۰۰ تومان می‌ شود.

مقایسه هزینه تعرفه طراحی نما حرفه ای و معمولی؟

قیمت طراحی نمای ساختمان بر اساس متدهای اجرایی و متریال های متعدد کاملا متغیر می باشد و تماما بستگی به ابزارهای کاربردی، شکل، فرم و تزیینات مدنظر معماران دارد که به صورت متراژی یا به شکل پیمانکاری اجرا می شود.

بخش اول یک پروژه طراحی نما طرحی نمای میباشد . قیمت طراحی نمای بیرونی ساختمان بستگی به متراژ و نوع متریال مطرفی در نما دارد.همین مسایل دستمزد طراحی داخلی و طراحی نما را نیز مشخص میکند .تعرفه قیمت طراحی نما برای پیمانکار نما معمولی که در طراحی های آن حالت کپی کاری دارد خیلی متفاوت نیست ولی اگر پروژه طراحی نما را به یک پیمانکار نما حرفه ای طراحی نما بسپارید هزینه های طراحی نما بیشتر ولی طرح های نما خلاقانه خواهد بود .اگر سفارش شما در طراحی نما فقط دریافت تصاویر سه بعدی است تعرفه طراحی سه بعدی را نیز میتواندی جداگانه از طراح خود سوال کنید .بعداز تاییدیه نما ،هزینه اجرای نمای ساختمان براساس متریال تعریف شده در طراحی نما مشخص میشود.

پیمانکار نما . هزینه طراحی نمای ساختمان . اجرای نما

هزینه طراحی نمای ساختمان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.