نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

روش های طراحی نما قبل از اجرا
روش های طراحی نما قبل از اجرا
دی ۱۳, ۱۳۹۹
ارزانترین نمای ساختمان
ارزانترین نمای ساختمان
دی ۲۲, ۱۳۹۹
نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما : برای اجرای نما شیک و مورد پسند احتیاج به یک طراحی نما بدون عیب و نقص می باشد.امروزه طراحان نما باید با توجه به علم روز طراحی پیش روند و دیگر با نقشه و قلم و کاغذ کار طراحی نما را انجام نمی دهند. وجود نرم افزارهای طراحی نما این پروسه را برای طراحان نما بسیار ساده کرده است و به راحتی میتوانند با دانلود و نصب نرم افزار طراحی بهترین طراحی نما را انجام دهند. شاید خیلی از شما از نرم افزارهای طراحی نما آگاه نباشید و اطلاعات چندانی دراین زمینه نداشته باشید به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به بررسی نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما و بهترین نرم افزارهای طراحی نما و نرم افزار طراحی ساختمان بپردازیم.اگر شما از آن دست طراحانی هستید که به شیوه گذشته و سنتی مشغول طراحی می باشید باید بگوییم وقت آن رسیده اشت که شیوه مدرن و جدید طراحی را تجربه کنید ومطابق علم روز بروز باشید. برای بروز شدن در حرفه طراحی نما ازم است تا نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما را بشناسید و کار با آنها را آموزش ببینید. تا انتهای این مقاله جالب و آموزنده همراه ما باشید:

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

همانطو رکه گفتیم در دنیای امروز  تمامی حرفه ها پیشرفت ویژه ای در زمینه الکترونیکی شدن داشته اند و کار افراد راحت تر شده است که طراحان نما نیز از این امر مستثنی نمی باشند.باید بگوییم که در دهه اخیر تمامی نرم افزارهای مهندسی پیشرفت خوبی را داشتند و نرم افزارهای طراحی نما نیز بسیار پیشرفت کرده حال با وجود تنوع نرم افزارهای طراحی نما تصمیم گرفته ایم تا چند نمونه را برای شما بیان کنیم و به بررسی و انتخاب بهترین نرم افزار طراحی نما بپردازیم.

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما چه ویژگی باید داشته باشند؟

طراحان نما باید به دنبال نرم افزار طراحی نمایی باشند که دارای ویژگی هایی از قبیل: در زمان و کیفیت رندر بالاترین خروجی را به آنها می‌دهند پس باید به دنبال نرم افزاری بگردند که در زمان بیشترین صرفه جویی را می کند و در نتیجه از کیفیت مورد قبولی برخوردار می باشد و کار کردن با آن دارای پیچیدگی نمی باشد و از هر گونه نواقص فنی که باعث اختلال به هنگام طراحی می شود باید به دور باشد زیرا نرم افزاری که دائم در حال ارور دادن و قطع شدن می باشد نمی تواند برای طراحی نما مناسب باشد به همین دلیل باتید در انتخاب بهترین نرم افزار مورد نیاز برای طراحی نما دقت داشته باشید. ویژگی های دیگر نرم افزارهای موردنیاز برای طراحی نما شامل موارد زیر می باشد:

  • از موتور رندر قوی برای طراحی نمای ساختمان با کیفیت بالا برخوردار باشد
  • دارای ظرفیت بالایی بوده و بتوان صد ها آبجکت در آن تکمیل نمود.
  • نورپردازی را به صورت خودکار بر پروژه نهایی اعمال سازد.
  • دارای ابزار های کامل سه بعدی و دو بعدی باشد.
  • تمامی تنظیمات مورد نیاز یک معمار در آن وجود داشته باشد.
  • دارای قابلیت نمایش تصویر پانورامای سه بعدی پروژه را داشته باشد.
  • آیتم های آماده ای همچون درب و پنجره را برای طراحی نمای ساختمان دارا باشد.
نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

انواع نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

در ادامه به بیان انواع نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما می پردازیم:

اسکچاپ

نرم افزاری اسکچاپ نرم افزاری می باشد که که به کمک آن طراحان نما می توانند کارهای مختلفی را در زمینه طراحی نما انجام دهند از جمله مهمترین کارهایی که با این نرم افزار میتوان در زمینه طراحی نما انجام داد طراحی نما و طراحی نمای ساختمان های مختلف می باشد که یکی از کارهای مهم این نرم افزار به شمار می رود.

مزایای نرم افزار اسکچاپ

نرم افزار اسکچاپ یکی از پرکاربردترین و پر بازده ترین نرم افزارهای طراحی نما می باش. پربازده بودن این نرم افزار طراحی نما به این معنا می باشد که طراحان نما می توانند نمایی که مدنظرشان می باشد رابه صورت متریال به نرم افزار بشناسانند و این روند کار در این نوع نرم افزار طراحی نما به راحتی و با سرعت بالا انجام می شود.

یکی دیگر از دلایلی که این نرم افزار را به بهترین نرم افزار طراحی نما تبدیل میکند این مورد است که نرم افزار اسکچاپ به ما طراحان نما کمک می کند که طراحان نمایی که میخواهند طراحی کنند را در جهات مختلف و زوایای گوناگون و یا در حالت های مختلفی که مدنظرشان می باشد را اجرایی کنند در حقیقت نما مورد نظرشان را که از پایین عکسبرداری کرده اند را می توانند در محیط اسکچاپ با جابجایی ایکس و ایگرگ ها آن را به حالت متریال مورد نظرشان با زوایای دلخواه خودشان برسانند.

یکی دیگر از قابلیت های متمایز کننده نرم افزار اسکچاپ از باقی نرم افزارها این است که طراحان نما می توانند هر میزان که لازم می دانند به متریال ها نور اضافه کنند و پروژه را خود مدیریت کنند.

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزار تری دی مکس

یکی از مرسوم ترین نرم افزارها برای طراحی نور نمای بیرونی نرم افزار تری دی مکس می باشد.برای نورپردازی نمای بیرونی و بطور کلی طراحی نورپردازی در معماری از این نرم افزار استفاده می کنند. قابل ذکر می ابشد که  کار سه بعدی کردن ساختمان را توسط خود نرم افزار تری دی مکس انجام می دهند و کار نورپردازی و طبیعی کردن آن توسط نرم افزار جنبی که روی آن نصب می شود به نام Vray.

مزایای نرم افزار تری دی مکس

  • انجام نورپردازی شبانه نمای بیرونی
  • طراحی نورپردازی کاملا طبیعی
  • سازگار با سایر نرم افزارهای موجود در بازار
  • رند بازار
  • ایجاد تصاویر کاملا واقعی
  • ایجاد انیمیشن

نرم افزار راینو-Rhino

راینو نیز عمدتا قابلیت های تری دی مکس را دارد با این تفاوت که از مکس، سریعتر و سبک تر می باشد. این نرم افزار جدیدتر، قابلیت های سه بعدی سازی قوی تری نسبت به تری دی مکس دارد ولی ضعف آن در مقابل تری دی مکس این است که مدل ها و آبجکت های آماده برای آن ساخته نشده اند. هر چند برای فرم ها و صحنه های پیچیده تر، ما این نرم افزار را پیشنهاد می کنیم.

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی نما

مزایای نرم افزار راینو :

  • انجام شبیه سازی نور بیرونی ساختمان
  • دارای پلاگین وی ری برای واقعی کردن تصاویر تولید شده
  • سرعت بسیار بالا در قیاس با سایر نرم افزارهای موجود
  • قابلیت ساخت انیمیشن

بهترین نرم افزار طراحی و اجرای نمای ساختمان

  • Artlantis Studio
  • Chief Architect Premier
  • ۳Dmax
  • Rhino
  • AGI32

دیدگاه ها بسته شده است