اجرای نمای فایبر سمنت مناسب چه ساختمان هایی است؟

پیمانکار نمای ساختمان . اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟
اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟
تیر ۱۷, ۱۳۹۹
اجرای نما pvdf ، پیمانکار نما
اجرای نما pvdf
تیر ۲۱, ۱۳۹۹

 امروزه با رشد جمعیت و نیاز افراد به مکانی برای سکونت و افزایش ساخت و سازها  تولید کننده ها مصالح مدرن  و متنوعی را وارد بازار کرده اند که بسیار کارآمدتر از مصالح قدیمی می باشد. یکی از این مصالح بنام فایبر سمنت برد می باشد که بسیار مورد توجه در اجرای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها برای ساختمان سازه قرار گرفته است. در این مقاله  با ما همراه باشید تا بدانیم اجرای نما فایبر سمنت مناسب چه ساختمان هایی است؟

سیمان الیافی که از سیمان ، سلولز و مواد معدنی تشکیل شده است ، به ما این امکان را می دهد که دیوارها را به روشی سبک ، غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر باران بپوشانیم و نمای هایی با بافت ، رنگ و تن متفاوت ایجاد کنیم. به این مصالح مدرن ساختمانی فایبر سمنت برد می گویند که امروزه در صنعت ساختمان سازی در طراحی داخلی و خارجی منزل بسیار رواج پیدا کرده است.  پانل هایفایبر سمنت به راحتی قابل انتقال ، سوراخ پذیری بوده و می توان  در صورت نصب بر روی دیوار پایه ساختمان ، بین نها نما های تهویه را تنظیم کرد.

استفاده از فایبر سمنت برد در طراحی و نمای خارجی خانه

نمای این گروه از خانه ها از پانل های سوراخ دار با قاب های فلزی تشکیل شده است که شامل پنجره های چوبی لاکی است.استفاده از فایبر سمنت برد در نمای خارجی یک بنا بسیار چشم نواز می باشد مخصوصا اگر با نوع چوبی آن ترکیب شود.

برای جداسازی اتاق ها و فضاهای داخلی خانه و ایجاد یک حریم خصوصیبا طراحی های مدرن و بسیار زیبا از انواع فایبر سمنت بردها می توان استفاده کرد.

همانطور که معماران می گویند ، در  خانه هایی که ساخته شده ، از ورق های سیمانی الیافی برای “پوشاندن کل سازه فلزی که از تخته سنگی که در خانه ایجاد می شود ،  می توان استفاده کرد. یک اتاق هوایی بین این پوست و پاکت داخلی خانه قرار دارد تا کمک کند. روکش فلزی و بتنی به دلیل رنگی که دارد ، جلوه ای یکپارچه به خانه می بخشد ، فقط با نمای شیشه ای که رو به منظره است.

استفاده از فایبر سمنت برد در نمای ساختمان های بیمارستان یکی از گزینه بسیار مناسب برای سازنده ها می باشد زیرا این پانل ها با تنوع و سطح صافی که دارند همچنین در برابر گرما و سرما مقاوم هستند و ضد حریق نیز می باشند و از نظر هزینه نیز به صرفه می باشد

اجرای نمای فایبر سمنت

اجرای نمای فایبر سمنت

به افرادی که قصد باسازی ویلاهای خود را دارند باید بگوییم که فایبر سمنت برد چوبی یکی از بهترین گزینه می باشد زیرا هم در برابر رطوبت عایق است و  هم نسبت به باد و باران مقاوم می باشد و خرابی ندارد و استفاده از آنها بسیار راحت می باشد و به دلیل پنل بودن این محصول کار بسیار سریع انجام می شود.

یکی دیگر از موارد اجرای فایبر سمنت برد در ساختمان ،بنا هایی  می باشد که دارای سقف شیروانی هستند.

با رشد برج سازی و توجه برج سازان به این محصول مدرن می توان گفت یک گزینه مقرون به صرفه برای نماهای ساختمان های بلند مانند برج ها به حساب می آیند که جلوه این بناها را بسیار شکیل می کنند که با حذف شدن گچ و سیمان در استفاده از فایبر سمنت برد برای سازننده ها بسیار امر مهمی باشد.

مزایای اجرای نمای فایبر سمنت :

  • فایبر سمنت برد دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
  • فایبر سمنت برد جزء فن آوری های معرفی شده از وزارت مسکن و شهرسازی
  • وجود محصولات متنوع فایبر سمنت برد برای تمام قسمتهای ساختمان: دیوارخارجی فایبر سمنت ، نمای فایبر سمنت ، دیوار داخلی فایبر سمنت ، سقف فایبر سمنت ، کف فایبر سمنت ، سقف کاذب فایبر سمنت ، بام.
  • وزن فوق العاده سبک فایبر سمنت برد
  • اجرای سریع وآسان فایبر سمنت برد
  • قابلیت و سهولت در رنگ پذیری فایبر سمنت برد
  • نمای فایبر سمنت مناسب جهت اجرای ساختمان های بلند
  • حذف گچ و خاک و گچ کاری با اجرای فایبر سمنت
  • مقاوم در برابر آب، رطوبت، ضربه، آتش، موریانه و اشعه ماوراء بنفش (UV)با اجرای فایبر سمنت
  • امکان سهولت اجرا ی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان(صرفه جویی در مصرف انرژی) با اجرای فایبر سمنت
  • ایجاد ساخت و ساز خشک بدون نیاز به ملات با اجرای فایبر سمنت
  • فایبر سمنت برد فاقد آزبست و مواد مضر برای سلامت(سازگار با محیط زیست)
  • فایبر سمنت برد دارای استانداردهای معتبر بین المللی
  • عدم وجود نخاله ساختمانی و آوار با اجرای فایبر سمنت برد
  • امکان سهولت اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی با اجرای فایبر سمنت
  • امکان توسعه بنا بصورت اضافه اشکوب با اجرای فایبر سمنت
  • قابلیت افزایش سطح زیربنا با اجرای فایبر سمنت
  • فایبر سمنت قابل اجرا در سازه هایی با اسکلت فلزی سبک (LSF)
  • سهولت تعمیر و نگهداری با اجرای فایبر سمنت

نمای ساختمان فایبر سمنت

نمای فایبر سمنت از پنل هایی تشکیل می شود که سیمانی بوده و دارای فیبر هستند. مقاومت این متریال تا حد قابل توجهی نسبت به چوب یا سیمان بالاتر بوده و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورد. فایبر سمنت می تواند در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد و دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهد شد که آن را نسبت به دیگر متریال ها متمایز می کند. از آن جا که این متریال به صورت پنل مورد استفاده قرار می گیرد، به اجرای نما سرعت بخشیده و نتیجه تمیزتری نیز ارائه خواهد داد.

اجرای نمای فایبر سمنت

اجرای نمای فایبر سمنت

صفحات بام فایبر سمنت برد

ارائه زیبایی و عملکرد بلند مدت بدون صرف هزینه‌ی بالای نگهداری که در آب و هوای سرد و گرم به خوبی مقاومت می نماید. مدلهای سقفی به زیبایی چوب طبیعی در شکل های متنوع، منحنی، سه گوش و کلاسیک قابل دسترس می باشد. که برای مناطق شمالی ایران بسیار مناسب است و رطوبت زیاد این مناطق باعث پوسیدگی آن نمی‌شود.

انعطاف پذیری صفحات فایبرسمنت برد :

به شما امکان طراحی برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی را می‌دهد. همچنین راه حلی سودمند، سریع و پایداربرای طرح های مورد نظر شما در پارتیشن بندی و اجرای نما میباشد

آیا فایبر سمنت برد در محیط های خاص قابل استفاده می باشد؟

فایبر سمنت برد ، در مقابل اشعه فرابنفش خورشید (UV) ، شرایط سخت جویمانند دمای بالا و دمای زیر صفر، رطوبت و آب ، و آلاینده های شیمیایی و اسیدی دوام بسیار بالایی دارد .

با توجه به اینکه پانل های سیمانی الیافدار (فایبر سمنت برد) سطح بسیار صافی دارند ، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و HPL بر روی سطح آن نمود.که بدلیل استفاده از روکش PVC و HPL در محیط های درمانی وآزمایشگاهی بهترین گزینه می باشد.

پانل های سیمانی(فایبر سمنت برد) دوستدار محیط زیست بوده و عاری از هرگونه مواد مضر برای محیط زیست می باشند و مقاوم در برابر حشرات موذی نظیر موریانه می باشد و همچنین محیط نامناسب برای آفات ، قارچ و … همچنین موش نیز هستند .

با توجه به مباحثی که در این مقاله مطرح شده استفاده از فایبر سمنت محدودیتی ندارد و نمی توان گفت مناسب یه طیف محدودی از ساختمان ها می باشد. سازندگان ساختمان باید بدانند که از فایبر سمنت برد می توانند در اجرای نمای تمام ساختمان ها و ویلاها استفاده کنند و این محصول نیز در طراحی و دکوراسیون داخلی بناها نیز کاربرد بسیاری دارد و بسیار کم هزینه تر از دیگر مصالح می باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.