اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سرامیک خشک
اجرای نمای سرامیک خشک
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹
روش اجرای نمای کرتین وال
روش اجرای نمای کرتین وال
اسفند ۲۳, ۱۳۹۹
اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد : نمای سمنت برد یا فایبر سمنت یا فیبر سیمان را مخفف شده سیمان تقویت شده با فیبر می دانند. از اجرای نمای سمنت برد معمولاً برای پوشاندن دیوارها، سقف ها و کف هایی که نوع دیگری از مواد روی آنها نصب می شود مانند کاشی یا سیمان ریخته شده استفاده می شود. سمنت برد مانعی بین قاب یا نمای خارجی منطقه و کف جدید ایجاد می کنند، بنابراین باید به شدت در محل خود قرار بگیرند تا بعداً از جابجایی یا آسیب دیدن جلوگیری شود. ممکن است صفحه سیمان یا سایدینگ الیاف را دیده باشید و حتی آن را تشخیص ندهید. این مواد جانبی  که می تواند شبیه دانه چوب یا حتی گچ می  باشد در واقع از ۱۰۰ سال پیش وجود داشته است.  کاربرد اجرای نمای سمنت برد بسیار بادوام به دلیل داشتن ظاهر زیبا، مقاومت در برابر آتش و ارزش فروش بالا به سرعت در حال رشد است. از این رو در این مطلب به معرفی اجرای نمای سمنت برد یا فایبر سمنت می پردازیم.

سمنت برد چیست؟

اگر به فکر تعویض سایدینگ خود هستید یا نمای بیرونی برای یک خانه جدید انتخاب می کنید، اطلاع درباره اجرای نما سمنت برد خیلی به سود شماست. سایدینگ سیمان الیافی ماده ای بادوام و نگهداری آسان است که در خانه های مسکونی و برخی از پروژه های تجاری استفاده می شود. این یک ماده نیمه سفت و سخت است که محافظت قابل توجهی می کند. در حالی که هنوز برخی از انعطاف پذیری را حفظ می کند.

سمنت برد از چند ماده ساده تشکیل شده است: سیمان پرتلند، شن و ماسه، آب و الیاف سلولز. با این حال بسته به سازنده ترکیب تغییر می کند. فرمولاسیون جیمز هاردی شامل مواد افزودنی مناسب است که عملکرد محصول را افزایش می دهد.

اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

انواع نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد با طرح های متنوعی انجام می شود. انواع نمای سمنت برد را می توان به دسته های نمای سمنت برد ساده، نمای سمنت برد طرح چوب، نمای سمنت برد مدولار، نمای سمنت برد طرح سنگ، نمای سمنت برد طرح آجر، نمای سمنت برد دکوراتیو و نمای سمنت برد رنگی  زیر تقسیم کرد.

نحوه اجرای نمای سمنت برد

نصب سایدینگ الیاف سیمان (FCS)  از آنچه تصور می کنید آسان تر است، اگرچه تفاوت های مهمی با سایدینگ چوب سنتی وجود دارد. دستورالعمل نصب ممکن است بسته به سازنده متفاوت باشد اما به طور کلی از یک روند معمول پیروی می کند

اول ایمنی بعد اجرای نمای سمنت برد

همیشه هنگام نصب سایدینگ الیاف سیمان این موارد احتیاطی را رعایت کنید:

  • هنگام برش و میخ زدن FCS از عینک ایمنی استفاده کنید.
  • هنگام برش سایدینگ با اره گرد از محافظ گوش استفاده کنید.
  • برش FCS با اره مدور مقدار زیادی گرد و غبار ایجاد می کند که می تواند منجر به بیماری سیلیکوز غیر قابل درمان ریه شود. همیشه سایدینگ را در بیرون برش دهید و در صورت امکان از اره جمع آوری گرد و غبار به قلاب در مغازه استفاده کنید.
  • هنگام برش FCS از ماسک گرد و غبار یا ماسک تنفسی مورد تأیید NIOSH استفاده کنید.

ذخیره سازی و جابجایی برای اجرای نمای سمنت برد

  • هنگام ورود سایدینگ با دقت آن را بررسی کنید.
  • از زمین صاف کنید و مطمئن شوید که صاف است و به خوبی پشتیبانی می شود.
  • آنرا تا زمان نصب خشک نگه دارید.
  • برای جلوگیری از شکستن قطعات را روی لبه حمل کنید.
  • هنگام برش از سایدینگ در طول آن پشتیبانی کنید.

کار مقدماتی برای اجرای نمای سمنت برد

  • دیوارهای غلاف با تخته سه لا، تخته رشته جهت دار (OSB) یا کف.
  • غلاف را با دستمال کاغذی یا کاغذ نمدی بپوشانید.
  • خطوط گچ پاپ برای مشخص کردن محل گل میخ ها.
اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

نحوه برش برای اجرای نما سمنت برد

اره مدور: گرچه این متداول ترین روش برش است ، اما بیشترین گرد و غبار را تولید می کند. از یک تیغه دندانه دار الماس چندبلوری ساخته شده برای برش FCS استفاده می شود. از سمت عقب با استفاده از یک مربع چاقو به عنوان راهنمای برشهای زاویه راست برش دهید. چندین قطعه ممکن است همزمان روی هم چیده شده و بریده شوند.

قیچی سیمانی الیاف: از قیچی های برقی دستی مخصوص می توان برای برش های مستقیم و منحنی استفاده کرد. ضمیمه ای به نام TurboShear مته الکتریکی را به قیچی سیمان الیافی تبدیل می کند. هنگام استفاده از قیچی، قسمت پشت سایدینگ را به سمت بالا ببرید.

اره منبت کاری اره مویی: در صورت نصب تیغه کاربید، می توان از اره برقی برای برش سوراخ ها و منحنی ها استفاده کرد. از پشت سایدینگ برش بزنید.

امتیاز دهی: سایدینگ سیمان الیافی را می توان مانند دیوارهای گچ بری زد و جدا کرد، اگرچه برش ها خیلی نرم نیستند. صورت سایدینگ را نمره بزنید و سپس بکشید تا شکسته شود. ماندگی چاقوی نمره دار کاربید بسیار بیشتر از تیغه چاقوی استاندارد است.

سایدینگ بستن اجرای نمای سمنت برد

سمنت برد می تواند با دست یا با میخ پنوماتیک میخ شود. همچنین می توان آن را با استفاده از پیچ های مقاوم در برابر خوردگی متصل کرد.

از میخ های گالوانیزه یا استیل ضد زنگ گرم استفاده کنید.

میله ها را از لبه سایدینگ ¾ ”تا ۱” قرار دهید.

نمای سمنت برد یا می تواند در بالا میخ کور باشد یا در پایین صورت میخ می شود.

بهترین شکل نصب در اجرای نمای سمنت برد

  • از میخ های گالوانیزه یا استیل ضد زنگ گرم استفاده کنید.
  • میله ها را از لبه سایدینگ ¾ ”تا ۱” قرار دهید.
  • سایدینگ یا می تواند در بالا میخ کور باشد یا در پایین صورت میخ می شود.
اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

نصب نمای بیرونی ساختمان با اجرای نمای سمنت برد

سایدینگ سیمان الیافی باید ۶ یا بالاتر از سطح درجه یک خانه با فاصله ۱ “- ۲” بین سطوح افقی مانند عرشه ها، پله ها یا سقف های مجاور نصب شود. بالای درها و پنجره ها چشمک بزنید، و فاصله ای بین فلش و سایدینگ بگذارید. اگر به تنهایی کار می کنید، می توانید از اندازه های همپوشانی برای پشتیبانی از سایدینگ در حالی که میخ می زنید استفاده کنید.

ابتدا با اتصال یک نوار عریض ۱¼ “FCS 1/8” در پایین پایین ردیف اول ، زاویه مناسب سایدینگ را فراهم کنید. بعد ، ردیف اول سایدینگ را به گل میخ ها میخ بزنید و در تخته های گوشه ۱/۸ “سانتی متر فاصله داشته باشید تا بتوانید آب بندی کنید.

اتصالات مرکزی را روی گل میخ ها قرار دهید مگر اینکه از وصل کننده های ناودانی فلزی خاص استفاده شود. اتصالات باید به آرامی با یک نوار پهن ۴ اینچ ۳۰ پوندی در پشت هر یک قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که نمد روی ردیف قبلی سایدینگ قرار دارد تا در صورت از کار افتادن درب آب ، آب از پشت آن نریزد.

هر ردیف سایدینگ باید ۱¼ “یا بیشتر همپوشانی داشته باشد. چوب فاصله دار با بریدگی طول قسمت نمایان شده سایدینگ ، تراز را آسان می کند.

با استفاده از یک مربع یا سطح، سطرها را در گوشه ها قرار دهید. هنگام قطع سایدینگ در اطراف درها و پنجره ها، آن را در جای خود نگه دارید و انتهای آن را علامت بزنید. برای تعیین عمق بریدگی، چوب فاصله دهنده را در ردیف سایدینگ قبلی قلاب کنید و از بالای چوب به پنجره یا واحد درب اندازه بگیرید.

هنگام برش زاویه روی شیروانی ها، ابتدا با بریدن یک تکه سایدینگ ضایعات یا چوب به زاویه مناسب شروع کنید و سپس از آن برای علامت گذاری هر قطعه استفاده کنید. برای اندازه گیری ردیف بالای سایدینگ در میله های افقی، چوب فاصله را روی ردیف قبلی قلاب کرده و تا لبه را اندازه بگیرید  سپس سایدینگ را به عرض پاره کنید.

در آخر در حالی که سایدینگ الیاف سیمان باید در اسرع وقت پس از نصب رنگ آمیزی شود، FCS با کارخانه می تواند تا شش ماه بدون نقاشی ادامه یابد. قبل از نقاشی از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. اتصالات دریچه ای و ابتدا با آب بندی لاتکس با کیفیت بالا پایان می یابد. سایدینگ برهنه و هرگونه برش در معرض، سپس پوشش ۱۰۰٪ با رنگ لاتکس اکریلیک را پوشش دهید.

قیمت سمنت برد سیمانی

قیمت سمنت برد سیمانی برای اجرای نما سمنت برد با توجه به ابعاد و طرح مد نظر متفاوت است. درواقع قیمت سمنت برد سیمانی برای اجرا نما را می توان وابسته ابعاد برد سیمانی، کاربرد آن و ضخامت ورق دانست. همه این موارد با توجه به حجم پروژه متفاوت هستند که تعیین کننده قیمت سمنت برد سیمانی نیز می باشند.

اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

رنگ مخصوص سمنت برد

نمای سمنت برد رنگ را به روی خود قبول می کند و می توان این مدل از نماهای ساختمان را رنگ کرد. به دلیل تنوع رنگ بالای اجرای نمای فایبر سنت، اجرای نما سیمنت برد مورد استقبال است.

اجرای نمای سایدینگ فایبر سمنت برد  کار نقاشی روی نمای بیرونی ساختمان را آسان کرده است. جالب است بدانید که نمای فایبر سمنت برد به طور مداوم نیازی به رنگ آمیزی ندارد و  مدتی پس از اجرای نمای سمنت برد و خشک شدن نمای سمنت برد می توان این نما را نقاشی کرد.

مزایای اجرای نمای سمنت برد

سیمان الیافی یک ماده ایده آل برای پانل های روکش خارجی است زیرا مزایای عملی بسیاری از جمله استحکام، دوام و عملکرد عالی در برابر آتش را دارد. پنل های سمنت برد  از مخلوطی از سیمان پرتلند، الیاف تقویت کننده، مواد افزودنی و آب ساخته شده اند که در لایه های نازک ساخته شده و فشرده می شوند و ورق هایی ایجاد می کنند که قبل از رنگ آمیزی یا روکش برای خشک شدن و سفت شدن برای رسیدن به پایان تزئینی.

ماندگاری اجرای نمای سمنت برد

پانل های نمای سیمان الیافی در برابر کپک، پوسیدگی و باکتری مقاوم هستند و پس از نصب هیچگونه خطر جمع شدن، تاب خوردگی یا ترک خوردگی وجود ندارد. اگرچه آنها برخی از مقاومت در برابر آب و هوا را نشان می دهند ، اما محصولات روکشی از این قبیل به عنوان پوستی تزئینی در خارج طراحی شده اند تا پوسته کاملا ضد آب و باد باشد.

بنابراین دیوارهای حفره داخلی باید ضد آب باشند. از آنجایی که سیمان الیافی ماده ای غیر قابل احتراق است در اثر قرار گرفتن در معرض شعله های آتش، باعث ایجاد آتش سوزی در ساختمان نمی شود و شعله ور نمی شود.

تعمیر و نگهداری کم اجرای نمای سمنت برد

محصولات روکش فلزی سیمان بسیار کم نگهداری می شوند، به عنوان مثال پانل های SVK که باید با آب و مواد شوینده ملایم تمیز شوند، بدون نیاز به مواد شیمیایی یا فرآیندهای خاص. پوشش های رنگی مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و آبگریز می توانند بر روی صفحات SVK اعمال شوند تا محافظت بیشتری در برابر آب و هوا و آلودگی ایجاد کنند.

اجرای نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد

نصب آسان اجرای نمای سمنت برد

سبک، مستحکم، با کارآیی و ایمنی بر روی طیف وسیعی از لایه های زیرین به عنوان یک پوست خارجی نصب شوند ، هزینه های کارگر و بهم ریختن امکانات عمومی را به حداقل برسانند.

مشخصات فنی سمنت برد

نمای سمنت برد و مشخصات فنی آن در کل دنیا متفاوت است و برای استفاده و اجرای نمای سمنت برد در هر قسمت از ساختمان هزینه متفاوتی دارد. برای استفاده و اجرای نمای سمنت برد باید به مشخصات فنی سمنت برد توجه کنید. در صورتی که به مشخصات فنی اجرای نمای سمنت برد بی اعتنا باشید و همه توجهتان به قیمت و هزینه اجرای نمای سمنت برد باشد، ممکن است ضرر کنید. زیرا باید با توجه به مشخصات فنی فایبر سمنت برد، جهت استفاده و اجرای نما در هر قسمت از ساختمان در هر شرایط محیطی مختلف اقدام کرد.

هزینه اجرای نمای سمنت برد

هزینه اجرای نمای سمنت برد با توجه به انواع پانل ها قیمت های متفاوتی دارد. اما در مجموع هزینه اجرای نمای سمنت برد در مقابل باقی اجرای نمای ساختمان هزینه متوسطی دارد و از نصب آسان، سرعت خشک شدن و صرفه جویی در زمان برخوردار است.

 

دیدگاه ها بسته شده است