اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت
نمای آلومینیوم کامپوزیت
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹
اجرای نمای سمنت برد
اجرای نمای سمنت برد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹
اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک : سرامیک خشک یکی از نماهای مدرن و جدید با قیمت مناسب است که در نمایندگی های سراسر دنیا قابل اجراست. این نمای مدرن با روش نصب خشک اجرا می شود و از مقاومت بالایی برخوردار است، علاوه بر این در اجرای نمای سرامیک خشک حداقل جذب آب انجام می شود. بیشترین کاربردهای سرامیک خشک به این شرح است: مجتمع تجاری، ساختمان اداری، ساختمان مسکونی، قسمت داخلی ساختمان، پایانه ها و ایستگاه مترو و سایر مکان ها. اجرای نمای سرامیک خشک یکی از مدرن ترین و بهترین نماها است و کاربردهای زیادی دارد که در بالا به برخی از آنها اشاره شد

اجرای نما

اگر به فکر بازسازی ساختمان هستید، باید بدانید که تصمیم گیری برای اجرای نمای بخش مهمی از کار است. نمای ساختمان در ایجاد فضایی شیک در محیط اطراف شما نقش پررنگی دارد. نقش اجرای نما می تواند زیبایی، پوشش ساختمان، ایجاد آرامش، ایمنی و حفاظت از بنای ساختمان است. از این رو اجرای نما برای هر ساختمانی در هر شرایط محیطی اهمیت پیدا می کند. برای اجرای نمای ساختمان به مواردی نظیر باد، زلزله، ضربه و در کل عوامل بیرونی که می تواند بر آن اثرگذار باشد توجه کنید.

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک

سرامیک یک ماده جامد غیر فلزی غیر آلی است که از ترکیبات فلزی یا غیر فلزی تشکیل شده و با گرم شدن در دمای بالا شکل گرفته و سپس سخت شده است. به طور کلی استفاده و اجرای نمای سرامیک کار با موادی سخت، مقاوم در برابر خوردگی و شکنندگی است. اجرای نمای سرامیک با دو نوع سبک انجام می پذیرد. اجرای نمای سرامیک خیس و اجرای نمای سرامیک خشک.  درادامه درباره اجرای نمای سرامیک خشک بیشتر می خوانید.

انواع اجرای نمای سرامیک

  • اجرای نمای سرامیک خیس چیست؟

اجرای نمای سرامیک خیس که به عنوان روش چسبندگی مستقیم نیز شناخته می شود، متداول ترین روش برای نصب روکش سنگ طبیعی است. دلیل شیوع آن سهولت استفاده از آن است.

  • اجرای نمای سرامیک خشک چیست؟

اجرای نمای سرامیک خشک که به روش نصب مکانیکی نیز معروف است از لنگرها و اتصالات جاسازی شده برای اتصال استفاده می کند. سرامیک مورد نیاز در این روش باید ضخیم باشد زیرا این روش به حفاری نیاز دارد که می تواند باعث افزایش ترک در سرامیک های کاربردی شود. با توجه به تحول در صنعت ساختمان و لزوم صرفه جویی در منابع، هزینه و افزایش دقت اجرا نمای سرامیک، روش اجرای نمای سرامیک خشک با استقبال بالایی رو بروست.

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک

مراحل اجرای نمای سرامیک خشک

  1. انتخاب مواد برای اجرای نمای سرامیک خشک

برای اجرای نمای سرامیک خشک براکت ها باید از فولاد ضد زنگ ساخته شوند. ابعاد براکت ها و پایه آن ها به نوع آن بستگی دارد.

  1. آماده سازی دیوار برای اجرای نمای سرامیک خشک

تمام آلودگی های سطح دیوار را تمیز کنید. اگر دیوار به تازگی ساخته شده است باید اطمینان حاصل کنید که به درستی خشک شده و سطح آن خیس نمی باشد. زیرا برای اجرای نمای سرامیک خشک  باید صفحه عایق  در حفاری هایی که روی دیوار ایجاد می شود، محکم شود.

  1. روش نصب و اجرای نمای سرامیک خشک

موقعیت سوراخ را به طور دقیق تعیین کنید. می توانید از گوشه سمت چپ یا گوشه سمت راست دیوار شروع کنید و حداقل شکاف ۲ میلی متر (۰٫۰۷ “) را ترک کنید. یک سوراخ با عمق و ضخامت مناسب با توجه به اندازه پین سوراخ کنید.

ابعاد استاندارد سوراخ می تواند ۸۰ میلی متر – ۱۰۰ میلی متر (۳ “- ۴”) باشد. پیچ انبساط را در سوراخ قرار دهید. صفحه عایق  را در زاویه قرار دهید تا با سوراخ سنگ روکش مطابقت داشته باشد.

اولین سرامیک را قرار دهید و پیچ و مهره ها را به درستی محکم کنید. بین هر ۲ سرامیک فضای خالی حداقل ۲ میلی متر بگذارید. به همین ترتیب اجرای نمای سرامیک خشک برای کل دیوار انجام می شود.

روش های اجرای نمای سرامیک خشک

  • کلیپس نمایان اجرای نمای سرامیک خشک

برای اجرای نمای سرامیک خشک در این روش، بعد از قرار دادن زیرسازی، سرامیک ها درون کلیپس هایی استیلی قرار می گیرند. به دلیل نمایان بودن این کلیپس ها، این روش معروف به کلیپس نمایان است.

  • کلیپس پنهان شیار اجرای نمای سرامیک خشک

در روش سیستم کلیپس پنهان اجرای نمای سرامیک خشک، در پست هر سرامیک شیارهایی وجود دارد و کلیپس هایی آلومینیومی در این شیارها قرار می گیرند و سرامیک ها به واسطه این کلیپس ها روی سیستم نصب می شوند. چون کلیپس در این روش نمایان نیست، به آن روش کلیپس پنهان گویند.

  • نصب انکری KEIL اجرای نمای سرامیک خشک

در روش نصب انکری KEIL، پشت سرامیک ها با مته سوراخ های قارچی به وجود می آید. بعد انکرها در آن پیچ می شوند و کلیپس های آلومینیومی با پیچ به انکر های پشت سرامیک متصل می شوند. در روش نصب انکری روی نما هیچ اتصالاتی وجود ندارد و یک نمای زیبا را خواهید داشت.

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک با توجه به برند سازنده نما، طرح سرامیک، ضخامت سرامیک و وارداتی بودن یا غیر متغیر است. از نکات موثر در قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، مقطع زیرسازی رانر آلومینیومی است.

عوامل موثر بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

  • دستمزد مهندسان و عوامل برای اجرای نمای سرامیک خشک از موارد موثر بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک است.
  • روش اجرای نمای سرامیک خشک با توجه به روش پنهان و نمایان که روش نمایان از روش پنهان اجرای نمای سرامیک خشک قیمت کمتری دارد.
  • اجرای نمای سرامیک خشک با زیرسازی فلزی سنگین که قطعا مصالح بیشتری را مصرف می کند.

در نهایت برای اطلاع از قیمت اجرای نمای سرامیک خشک می توانید با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های لازم برخوردار شوید.

مزایا اجرای نمای سرامیک خشک

  • عایق بندی بیشتر به دلیل سوراخ شدن ضخامت بیشتر
  • جلوگیری از نفوذ هوای سرد
  • کاهش وزن پوشش روکش به دلیل وجود سوراخ های موجود در بدنه سرامیک
  • قطعات مخصوص گوشه ها و پنجره های کف
  • استفاده از فناوری بالا در تولید
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مشارکت در اعتبارات صدور گواهینامه ساختمان سبز
  • محافظت در برابر آب و هوای روزانه و شرایط نامساعد محیطی
  • نصب قابل تنظیم برای ساخت و ساز اصلی یا مرمت شده

معایب اجرای نمای سرامیک خشک

  • احتمال وقوع ترک در بستر وجود دارد
  • این یک روش گران قیمت است
  • اگر سوراخ ها به درستی ایجا نشده باشند، می تواند مواد را هدر دهد
  • حفاری ها باید اصولی انجام شود در غیر این صورت می تواند برای شما مضر باشد
  • این کار به نیروی ماهر نیاز دارد
اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی چیست؟

اجرای نمای سرامیک پرسلان خشک یا سنگ نما یکی از به روزترین نمای ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود. سرامیک خشک پرسلان به عنوان روکش نمای سرامیک خشک مهمترین قسمت این نوع نما است و دارای مقاومت کافی در واحد ماژول و حداقل جذب آب ممکن باشد. از نمای سرامیک خشک پرسلان می توان برای قسمتهای مختلف تجاری، اداری، مسکونی و همچنین قسمتهای داخلی ساختمان ها، ترمینال ها و ایستگاه های مترو و غیره استفاده کرد..

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس معمولا با متریالی مانند سنگ انجام می شود. تنوع بالا در رنگ سنگ ها موجب استقبال از این نوع نما شده است. اگر می خواهید ساختمان شما در بین ساختمان های اطراف تک باشد، برای اجرای نمای لوکس از سنگ رومی استفاده کنید. تفاوت بین سنگ های معمولی و اجرای نمای لوکس بسیار واضح است و اجرای نمای لوکس خیره کننده است.  در حال حاضر هر بنایی که قصد اجرای نمای لوکس را دارد از نمای سنگ رومی کمک می گیرد.

البته اجرای نمای لوکس نیازمند به نیروی ماهر و متخصص دارد. برای همراه داشتن نیروی متخصص برای اجرای نمای لوکس می توانید به متخصصان ما در مجموعه آراز زرین ماندگار اعتماد کنید.

دیدگاه ها بسته شده است