وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

اجرای نمای رومی با کاشی بهتره یا سنگ ؟
نحوه اجرای نمای رومی صفر تا صد
شهریور ۴, ۱۳۹۹
اجرای نمای ساختمان . مزایا و معایب اجرای نما در انواع مختلف
مزایا و معایب اجرای نما در انواع مختلف
شهریور ۶, ۱۳۹۹

وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان : به واقع باید گفت اولین و مهمترین عنصر هر ساختمان و یا به عبارتی هویت هر ساختمان نمای آن ساختمان است. همانگونه که در اولین برخورد با هر انسانی پوشش ظاهری آن فرد اولین چیزی است که میتوان جزئیاتی از شخصیت وی را با هوشمندی و دقت کافی دریافت نمود. به همین دلیل اجرای نمای مدرن ساختمان یکی از مهمترین مسائل در اتمام یک پروژه ساختمانی می باشد که پیمانکار نما وظیفه اجرا آن را دارد. حال می خواهیم در این مقاله به بررسی وظایف پیمانکار نما در اجرای مدرن ساختمان بپردازیم.

نکات قابل توجه پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

یک پیمانکار نما نباید فراموش کندکه نمای هر ساختمان علاوه بر زیبایی باید هماهنگی منطقی و منظمی با اجزای داخلی آن ساختمان نیز داشته باشد تا شیرینی و لذت بصری را افزایش دهد.

از پرطرفدارترین نماهای امروزه نماهای مدرن ساختمان است که زیبایی و شگفتی را با خود به همراه دارد و چهره شهرهای مدرن را تکمیل و رنگ و لعابی امروزی بر رخسارشان میزند و پیمانکار نما میتواند با در برگرفتن و ترکیب متریال ها با رگه هایی ازفرهنگ بومی‌‌،آب و هوا و جغرافیای هر منطقه برای مردم آن منطقه جذابیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

مصالح مورد استقاده پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن

پیمانکاران نما در اجرای نما مدرن از  مصالح متنوعی استفاده می کنند .نماهای مدرن از متریال متفاوتی تشکیل شده اند که به نام های متفاوتی معروف و مورد استفاده هستند که در ادامه با بعضی از انواع آن شامل: نمای کامپوزیت، نمای کرتین وال، نمای فریم لس، نمای ترموود، نمای سرامیک خشک، نمای لوور، نمای بتن اکسپوز، نمای دکوراتیو فلزی و … بیشتر آشنا خواهیم شد.

وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

تاریخچه ورق کامپوزیت :

تاریخچه ابداع ورق های کامپوزیت به سال هزار و نهصد شصت و نه میلادی در کشور آلمان باز میگردد. استفاده وافر پیمانکار نما از نمای کامپوزیت نشانگر کیفیت بالا و عدم وجود محدودیت در طرح و اجرای آن است.

استفاده از نمای کامپوزیت  برای پیمانکار نما بسیار مقرون به صرفه می باشد و شکوه هنر و معماری زیبا و مدرن را به خوبی نمایان میسازد و از دوام بالا و نگهداری ساده برخوردار است. همچنین میتوان به سهولت پنل های کامپوزیت را تعویض نمود .این مزایا باعث شده اند که نمای کامپوزیت از محبوب ترین نماهای مدرن و امروزی برای استفاده در اجرای مدرن نمای ساختمان ها توسط پیمانکار نما باشد.

ویژگی های اجرای نمای کرتین وال :

انعطاف پذیری استراکچر تمام آلومینیومی نمای کرتین وال در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد، نشست های احتمالی و وزن کلی نما بسیار بالا می باشد که سبب شده تا به آن اصطلاح self-support یا خود ایستا گفته شود.

انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر در نمای کرتین وال شیشه ای قابل نصب اجرا می باشد. عدم محدودیت انتخاب رنگ و عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ و همچنین امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دو جهته از مزایای نمای کرتین وال شیشه ای لامل است که پیمانکار های نما بسیاری را به خود جذب می کند.

نمای کرتین وال فریم لس :

در نمای فریم لس همان گونه که از اسمش مشخص است فریم و استراکچر در ظاهر نما مشخص نیست و دلیل آن هم به این دلیل است که در نمای فریم لس کرتین وال از اسپیسر ( جداکننده) U شکل جهت دوجداره نمودن شیشه های نما، که ممکن است دو یا سه جداره باشند، استفاده می شود که این امکان را  برای پیمانکار نما فراهم می سازد که مدول های شیشه ای به لامل های عمودی و عرضی نصب گردد.

بدین شکل که بسته اتصال نگهدارنده شیشه در داخل شیار U شکل مابین شیشه ها قرار می گیرد و از طرف دیگر به دماغه لامل آلومینیومی متصل می شود و در نهایت چسب سیلیکون مخصوص بر روی اتصالات از بیرون کشیده میشود و نمای شیشه ای بدون قاب آلومینیومی آراستگی را به نمایش می گذارد.

وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

وظایف پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن مناسب چیست؟

باید بگوییم بسیاری از پیمانکارا نما بر این عقیده هستند  که ترکیب نمای کامپوزیت و کرتین وال از جمله ترکیباتی است که در اجرای نمای مدرن ساختمان امروز بسیار کارآمد است.  همچنین این نما به دلیل مزایایی که در همین مقاله بیان کردیم مورد استقبال طراحان و سازندگان بنا و پیمانکارنما می باشد.

وظایف پیمانکار نما در اجرای نما ساختمان

مالکان ملک برای ساخت بنا خود با افرادی که متخصص در امور ساخت و ساز هستند قردادهای فی مابین را می بندند و هر یک از طرفین ملزم به انجام امور مربوط خود می شوند. بعد از کار ساخت و ساز ساختمان نوبت به اجرای نمای آن می باشد که صاحب ملک با توجه به تحقیقات خود پیمانکار نما خبره ای را انتخاب کرده و قرارداد می بندند. در این بین پیمانکار نما وظیف دارد اجرای نمای مدرن ساختمان را از صفر تا صد با توجه به هزینه مصرفی کارفرما انجام دهد. در اجرای نمای مدرن پیمانکار نما با توجه به سلیقه کارفرما متریال مناسب را تهیه کرده و لوازم نصب آن و افرادی که برای نصب این متریال نیاز دارد را استخدام می کند. یک پیمانکار نما حرفه ای بخوبی می داند با توجه به مبلغ در دسترس هزینه های مصرفی را چگونه کنترل کند. همچنین برای اجرای نمای مدرن در گام اول پیمانکار نما از یک طراح نما مدرن کمک می گیرد و با توجه به طراحی نما طراح اقدام به خرید متریال می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.