اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای ترمووود مناسب چه ساختمان هایی است؟ پیمانکار نما ساختمان
اجرای نمای ترمووود مناسب چه ساختمان هایی است؟
تیر ۱۵, ۱۳۹۹
اجرای نمای فایبر سمنت
اجرای نمای فایبر سمنت مناسب چه ساختمان هایی است؟
تیر ۱۹, ۱۳۹۹
پیمانکار نمای ساختمان . اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟ نمای شیشه ای کرتین وال یک عایق کامل رطوبتی و حرارتی محسوب می شود در واقع این پوسته بر روی کل ساختمان سوار می شود و سبب می شود که حرارت و رطوبت هدر نرود. در ساختمان هایی که نیاز به عایق صوتی است و باید جلوی ورود و خروج سر و صدا گرفته شود از نمای شیشه ای کرتین وال استفاده می شود. این نما به سادگی می تواند در هزینه نهایی صرفه جویی نموده و به نوبه خود از زیبایی بسیار زیادی نیز برخوردار است. خوشبختانه روز به روز نمای شیشه ای کرتین وال پیشرفت کرده و امروزه شاهده سبک های مدرن نمای شیشه ای کرتین وال هستیم.بنابراین اجرای نمای کرتین وال مناسب همه ساختمان ها میباشد. با ما همراه تا از نحوه اجرای نمای کرتین وال و مزایای نما کرتین وال را برای شما برشماریم :

نمای کرتین وال چیست؟

نمای کرتین وال (curtain wall) یک نمای شیشه ای بیرونی ساختمان می باشد که مانند سایر دیوارهای بیرونی وظیفه تفکیک بیرون و داخل ساختمان را برعهده دارد. نمای کرتین وال نسبت به سایر نماها بسیار سبک تر می باشد که این موضوع سبب کاهش بار مده ساختمانن می شود. یکی دیگر از ویژگی ها منحصر به فرد این نما انتقال تمام نور بیرون به داخل است. طراحی نمای کرتین وال شیشه ای وابسته به دو عامل اصلی میباشد که شامل در نظر گرفتن استحکام سازه های نما و همچنین میزان خطوط نمایان مورد نظر آرشیتکت پروژه اجرای این خطوط کلی مورد نظر معماران در نمای کرتین وال آلومینیومی با دو روش بدون درپوش(فریم لس) و با درپوش نگه دارنده(فیس کپ) اجرایی می شود.

تاریخچه اجرای نمای ساختمان کرتین وال

در قرن نوزدهم با توسعه استفاده از پانل های شیشه ای بزرگ در ساختمان سیستم های کرتین وال نیز ظهور کردند. و از اواسط دهه ۳۰ با شروع استفاده از آلومینیوم در صنعت ساختمان, رواج یافتند.

اجرای نما ساختمان . اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نما کرتین وال بر روی چه ساختمان هایی امکان پذیر است؟

نماهای کرتین وال ، سیستم های غیرسازه ای پوششی برای دیواره های خارجی ساختمان هستند که معمولا برای ساختمان های بزرگ و چند طبقه کاربرد دارند.

نما کرتین وال ، حائل میان دیوار داخلی و فضای بیرون است و این سبب کاهش وزن و بارهای اعمال شده مانند: باد و لرزه های شدید و… بر روی سازه های اصلی ساختمان می گردد.این یکی از مزیت های استفاده از نمای کرتین وال به جای سیستم های سنتی آن است.

سیستم های کرتین وال متشکل از یک قاب آلومینیومی سبک هستند و پانل های مات و شفاف را که معمولا از جنس شیشه هستند در میان این فریم ها نصب می گردند.

نماهای کرتین وال را می توان با ترکیبی از سیستم های دیگر مانند چوب, به گونه ای مدرن تر طراحی نمود تا علاوه بر زیبایی از عایق بالاتری نیز برخوردار باشند.

انواع سیستم نمای کرتین وال فریم لس

در سیستم فریم لس هر کدام از دهانه های شیشه دارای یک فریم می باشد که از پشت شیشه ها را کاور کرده و روی لامل توسط لقمه های الومینیومی ویژه نگه داشته میشود و از خارج ساختمان تنها درز میان شیشه ها قابل رویت خواهد بود.

سسیستم فریم لس یوچنل

این سیستم به طور کلی یکی از سیستم های سبک و مقرون به صرفه شناخته شده میباشد که به لحاظ فنی، اجرای آن در ساختمان های با ارتفاع زیاد توصیه نمیگردد.

سیستم فریم دار کرتین وال (Step unit)

این سیستم در نمای کرتین وال با سیستم فریم لس یه عنوان یک روش با استحکام بالا و مورد اطمینان در نظر گرفته میشود. بدین طریق که شیشه ها در کارخانه تولید شیشه بر روی فریم های آلومینیومی آماده شده متصل و به صورت پنل های آماده در محل پروژه بر روی مدول های متشکل از لامل های عمودی و افقی نصب میشوند، که این امر موجب تسریع در اجرای نما نیز میگردد.

اجرای نمای ساختمان اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

نمای کرتین وال درپوش دار

در سیستم نمای کرتین وال درپوش دار، شیشه ها مستقیما بر روی لامل قرار میگیرند و درپوشهای نگه دارنده از بیرون شیشه را روی لاملها فیکس میکنند. همچنین لاستیکهای EPDM موجود شیشه ها را در محل اتصال کاملاّ آبندی و هوابندی میکند. امکان نصب درپوش های نگه دارنده متنوع بر روی این سیستم امکان پذیر میباشد.

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای مدرن است. نمای کرتین وال در معنای فارسی به معنی “دیوار پرده ای”است ، نمای کرتین وال از ترکیب پروفیل های آلومینیومی ، شیشه و اتصالات نصب به همراه عایق بندی آب و هوا تشکیل شده است.

مزایای نمای کرتین وال

  1. سبکی ساختاری و کاهش وزن مرده ساختمان
  2. نهایت استفاده از نور روز
  3. جلوگیری از عبور اشعه ماورابنفش
  4. دید و منظر مناسب با توجه به مدولاسیون نمای شیشه ای در ابعاد مدول های بزرگ تر.
  5. ایجاد یک محیط ایده آل و زیبا
  6. امکان محاسبه نمودن مصرف انرژی با انتخاب نوع شیشه
  7. عایق بسیار قوی انرژی
  8. طیف گسترده رنگ پروفیل
  9. سرعت بالای اجرا
  10. امکان ترکیب با سایر پوشش ها و سازه های نما
  11. امکان نصب به صورت فیکس یا مدل های بازشو
  12. امکان ایجاد لنگه مخفی
  13. توانایی مقاومت در برابر بارهای رزه ای حاصل از باد یا زمین لرزه
  14. مقاومت بالا در برابر حرارت س
  15. امکان اجرای سقف های شیشه ای ( با شیب محدود)
  16. امکان استفاده از شیشه ها با جداره های متنوع
  17. امکان استفاده از طیف های زیاد طرح و شیشه های رنگی
  18. امکان اجرا در قوس ها به صورت چند ضلعی
  19. امکان استفاده از درپوش های دکوراتیو بین شیشه ها در امتداد افقی و عمودی در نصب شیشه فریم لس

روش های اجرای نمای کرتین وال

در سیستم کرتین وال استیک Stick لامل های آلومینیومی در محل پروژه, قطعه قطعه شده و نصب می گردند. در سیستم های اجرای یونیتایزد Unitised دیتیل های کرتین وال در ابعاد مورد نظر در خارج از محل پروژه ساخته و به محل ارسال و نصب می گردند.در این روش علاوه بر نیاز به زمان نصب کمتر, امکارن بهره مندی از امکانات و ابزار و کنترل کیفیت کارخانه وجود خواهد داشت.

پانل های مورد استفاده در نمای کرتین وال می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • شیشه های شفاف با امکان استفاده از چشم انداز خارج
  • شیشه های مات و اسپندرال (Spandrel)
  • آلومینیوم یا فلزات دیگر
  • سنگ یا آجر
  • چوب
  • فیبر فشرده شده پلاستیکی (FRP)
پیمانکار نمای ساختمان . اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

اجرای نمای کرتین وال مناسب چه ساختمان هایی است؟

قیمت اجرای نما کرتین وال

قیمت هر متر مربع نمای کرتین وال با توجه به نوع آن ،روش اجرا و طراحی آن ، متفاوت بوده و جهت استعلام قیمت کرتین وال کلیه موارد مذکور در نقشه ها مد نظر خواهد بود.

قیمت اجرای نمای کرتین وال بسته به نوع متریال و طرح آن متغیر می باشد.به هر اندازه که در طراحی نمای کرتین وال ، تقسیم بندی ها در ابعادی بزرگتر در نظر گرفته شده باشد، علیرغم آنکه مقدار پروفیل مصرفی کاهش می یابد، احتمال افزایش قیمت نیز بیشتر خواهد بود چرا که در ابعاد بزرگتر بعضا لازم است از پروفیل های لامل قوی تر و سنگین تر جهت مقاوم سازی نمای کرتین وال در برابر مسائل جوی از قبیل باد و طوفان و … استفاده کرد. لازم به ذکر است که در طبقات و ارتفاعات بالاتر ، استفاده از لاملهای قوی تر با ضخامت بالاتر، جزو ملزومات اجرای نماهای کرتین وال می باشد.

با توجه به اینکه نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن و تلفیقی از پروفیل آلومینیومی بعنوان استراکچر و یک متریال پوشش دهنده مانند شیشه یا ورق می باشد، بدیهی است که نوع و اندازه هریک از این ترکیبات می تواند در قیمت نمای کرتین وال تعیین کننده باشد. وجود بازشو به صورت لولایی و یا مخفی در نمای شیشه ای کرتین وال ، طبعا قیمت این نوع از نما را افزایش خواهد داد.

نوع و ساختار شیشه انتخابی در نمای کرتین وال در تعیین قیمت بسیار مؤثر خواهد بود. در نماهای شیشه ای کرتین وال از نوع فریم لس، توصیه و تأکید به استفاده از شیشه های لمینیت و دوجداره سکویت با استفاده از چسب سلیکون می باشد که این خود یکی از علل افزایش قیمت شیشه در این نوع از نما می باشد.

پیمانکار نما ساختمان

به شما پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینه‌ای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. ما پیمانکاری نمای ساختمان شما را از صفر تا صد بر عهده میگیریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.