اجرای نمای لوکس

اجرای نما در ساری
اجرای نما در ساری
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰
اجرای نما در کرمان
اجرای نما در کرمان
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس : به طور طبیعی نما اولین چیزی است که یک بازدید کننده قبل از ورود به محل سکونت خود به آن توجه می کند. معماران مبتکر و خلاق همیشه سعی در اطمینان از زیبا بودن نما دارند. مواد انتخابی آنها برای یک نما ممکن است از بتن گرفته تا چوب ، سنگ ، آجر ، شیشه یا حتی فلز باشد. همیشه در نگاه اول این نمای ساختمان است که اگر اجرای نمای لوکس بر روی آن انجام گرفته شده باشد میتواند توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب کند. اگر می خواهید درباره اجرای نمای لوکس مطالب بیشتری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

اجرای نمای لوکس

همانطور که میدانید از مهم ترین بخش های یک ساختمان که بیشتر در معرض دید است و زیبایی اش توجه بیشتری را به سمت ساختمان جلب میکند نمای ساختمان است. همیشه در نگاه اول این نمای ساختمان است که اگر اجرای نمای لوکس بر روی آن انجام گرفته شده باشد میتواند توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب کند.بنابراین اینکه نما را به دست چه کسانی میسپارید تا برایتان طراحی کنند بسیار امر مهمی است . سعی کنید طراحی نمای لوکس ساختمانتان را به دست کسانی بسپارید که قبلا در این زمینه فعالیت های حرفه ای داسته اند و توانته اند نماهای لاکچری و قشنگی ارائه بدهند.

منظور از نمای لوکس چیست؟

همانطور که میدانید کلمه ی لاکچری در لغت به معنای لوکس بودن و گران بودن است . در طراحی نمای لوکس نیز این واژه در بین مردم به معنای نماهای پرزرق و برق و گران تلقی میشود.

حال اگر بخواهیم نمای لوکس را به طور اصولی تعریف کنیم، باید بگوییم نمای لوکس یک نمای صرفاگران قیمت نیست، بلکه منظور از یک نمای لوکس یک نمای راحت است که طراح سعی دارد در طراحی آن راحتی و چشم نوازی نما را به حداکثر برساند.

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس

در اجرای نمای نمای لوکس مهم ترین موضوع چیست؟

مهم‌ترین موضوعی که باید در طراحی و اجرای نمای لوکس در نظر گرفت، راحتی و آرامش ساکنین ساختمان و البته ساکنین محله و شهر است.
در طراحی نمای لوکس ساختمان در اولین مرحله رنگ بندی نما بررسی میشود. استفاده از رنگ های خاص و کلاسیک مانند:کرم ،خاکستری و… میتواند در لوکس شدن نمای ساختمان تاثیر زیادی بگذارد. از دیگر موارد تاثیر گذار بر لاکچری شدن نمای ساختمان، استفاده از سنگ های آنتیک در نمای ساختمان است. سنگ یکی از متریال های لوکس برای طراحی نمای ساختمان است که طراحان در اکثر طراحی های خود از آن بهره میبرند.

برای اجرای نمای لوکس بهتر است از چه متریالی استفاده کرد؟

بسیاری از طراحان برای اجرای نمای لوکس از سنگ استفاده می کنند . سنگ یکی از متریالی است که بعنوان متریال لوکس برای نمای ساختمان شناخته شده است و از همین بابت نیز توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده است . نمای سنگ در انواع رنگ ها و طرح های خاص خود پیاده سازی می شود که در اینجا آنها را بیان نمیکنیم چرا که از حوضله این مقاله خارج است . در این مقاله به مبحث طراحی نمای لوکس میپردازیم.

اگر میخواهید اجرای نمای لوکس داشته باشید و نمای ساختمانتان در بین سایر ساختمان ها از همه بیشتر بدرخشد و چشم ها را به خود خیره کند از نمای سنگی رومی استفاده کنید . اگر کار طراحی نمای لوکس شما را گروه طراحی دکوراسیون و ساختمان انجام میدهند از آنها بخواهید که از نوع سنگ رومی برای ساختمان شما استفاده کنند چرا که تمایز بسیار زیادی وجود دارد بین یک ساختمان نمای سنگ معمولی و ساختمانی که در اجرای نمای لوکس آن از سنگ رومی استفاده شده است.

از روی که نمای سنگ رومی در تهران شروع به جلب توجه مردم شد دیگر تقریبا در هر جایی که نیاز به لاکچری بودن ساختمان حس میشد مردم از اجرای نمای لوکس با سنگ رومی استفاده میکردند و این خود مقدمه ای شد برای شروع استفاده از این نوع نماها در تهران و شهر های بزرگ و کوچکی که میخواستند ساختمان های لوکسی داشته باشند.

مانند بسیاری از کارهای دیگر که نیاز به تخصص داشت ، انجام این کار یعنی طراحی نمای لوکس و استفاده از سنگ های رومی نیازمند تخصص است و هر کسی از عهده این کار بر نمی آید . بنابراین باید نیروهایی کارآزموده برای انجام اجرای نمای لوکس داشته باشیم که بتوانند با درستی و کیفیت بالا این کار را به اتمام برسانند.

همچنین برای نماسازی ساختمان های مدرن بهتر است از ترموود به همراه نورپردازی استفاده کرد و استفاده از نمای رومی را برای ساختمان های مدرن توصیه نمی کنیم.

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس

متداول ترین سبک و متریال برای اجرای نمای لوکس کدامند؟

نمای ترموود

یکی دیگر از انواع متریال ها برای اجرای نمای لوکس، چوب ترمود است . این نوع متریال به علت قیمت بالایی که دارد در همه ی نماها استفاده نمیشود و تنها برای نمای ساختمان های لوکس استفاده می شود.

مزایای نمای ترموودچیست ؟

۱- طول عمر بالای چوب

۲- سازگار با طبیعت

۳- مقاومتِ بالا در برابر تغییر شکل

۴- مقاومت بالا در برابر رطوبت

۵- مقاومت بالا در برابر حمله ی حشرات

هزینه های نمای ترمووود :

چوب ترمووود: قیمت ترمو وود با ضخامت ۱۱ میل هر متر مربع ۱۳۰ هزار تومان، ضخامت ۱۶ میل ۱۶۵ هزار تومان و ضخامت ۱۹ میل ۱۷۵ هزار تومان می باشد.

زیرسازی نما: زیرسازی نمای ترمووود با الوارهای چوبی انجام می شود و به صورت بسته بندی به فروش می رسد.
قیمت زیرسازی ۲ در ۳ بسته ۹ تایی، ۸۰ هزار تومان.
قیمت زیرسازی ۲ در ۴ بسته ۹ تایی، ۱۱۰ هزار تومان.
قیمت زیرسازی ۳ در ۵ بسته ۹ تایی، ۱۶۰ هزار تومان.
لمبه سونایی هم متر مربعی ۷۰ هزار تومان می باشد.

اجرت نصب: هزینه نصب و اجرای نمای ترمووود حدود متری ۷۰ هزار تومان می باشد.

سایر هزینه ها: سایر هزینه های اجرای نما مثل ابزارآلات، پرت و… نیز متر مربعی حدود ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود.علاوه بر نوع و رنگ متریال استفاده شده در نما، نورپردازی هم میتواند به لاکچری شدن نما کمک زیادی کند.اگر نورپردازی ساختمان به صورت اصولی طراحی شود نمای بیرونی ساختمان درشب جلوه خاص و بی نظیری پیدا می کند.

اجرای نما فایبر سمنت برد

اجرای نمای فایبر سمنت برد (سمنت برد ) با توجه به محل و شرایط مورد استفاده به روش های مختلفی قابل انجام می باشد. فایبر سمنت برد صفحات سیمانی پیش ساخته ای است که از الیاف طبیعی مانند سیلیس و سلولز تولید شده است. با توجه به همین خاصیت، از فایبر سمنت برد می توان در هر اقلیمی استفاده کرد. از این رو اجرای نما سمنت برد نیز با استقبال زیادی از سوی معماران و پیمانکاران همراه است. البته برای انتخاب طرح و اجرای نما بهتر است با طراحان مشورت کنید.

اجرای نمای لوکس

اجرای نمای لوکس

اجرای نما خشک

اجرای نما سرامیک خشک در ساری به دلیل پایداری، ایمنی بالا، قیمت کمتر، استحکام بالا، عدم جذب آب و مقاومت بالا در برابر خوردگی بسیار مورد توجه است. اجرای نما سرامیک خشک در پروژه های بزرگ ساختمانی، معماران نمای سرامیک خشک را ترجیح می دهند. مزیت اجرای نمای سرامیک خشک این است که از سرامیک های پرسلانی به جای سرامیک های غیر پرسلانی استفاده می شود.

اجرای نما کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال در واقع از یک روکش فلزی غیرسازه ای(قاب) استفاده می کند. نمای کرتین وال خود ایستا می باشد. یعنی هیچگونه بار اضافی را بر سازه وارد نمی کند. از مزیت های اجرای نمای کرتین وال می توان به عدم نفوذپذیری هوا، باد و آب اشاره کرد. اجرای نما کرتین وال مرسوم شده است و مجریان نما و معماران علاوه بر زیبایی کار، برای کاهش هزینه ها نیز استفاده از این نما را توصیه می کنند.

هزینه اجرای نمای لوکس چقدر است؟

این روزها تا نام لوکس یا لاکچری به گوش ما می‌خورد، نخستین چیزی که به ذهن همگان می‌رسد، گران قیمت بودن آن است. طبیعتا نمای لوکس هم از این قضیه مستثنی نیست و مشمول آن می‌شود. البته از لحاظ ویژگی‌های موجود در یک نمای لوکس، این قضاوت اشتباه نیست، اما مسئله این است که اولویت این موضوع نیست. یعنی وقتی از نمای لوکس یا اجرای یک نمای لاکچری صحبت می‌کنیم، منظورمان اجرای یک نمای صرفا گران قیمت و نمایی که صرفا هزینه‌ای هنگفت بر روی دست بگذارد نیست، بلکه منظور چیز دیگری بوده و این معنی به مرور زمان تغییر کرده است. اگر معنی لوکس یا لاکچری را در لغت نامه جست‌وجو کنید، نخستین معنی‌ای که با آن مواجه می‌شوید «راحتی» است. به این معنی که نخستین منظوری که از این لغت و ترکیب‌هایش (مثلا نمای لوکس) باید به ذهن برسد، راحتی و آرامش خاطر بالا است. بنا بر این مهم‌ترین مسئله‌ای که در طراحی و اجرای یک نمای لوکس مدرن باید در نظر گرفت، راحتی و آرامش خاطر مشتری و در واقع ساکنین ساختمان است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که این مسئله صرفاً شامل ساکنین ساختمان نمی‌شود و ساکنین محله و تمام کسانی که به نوعی با این ساختمان ممکن است سر و کار داشته باشند هم جزئی از آن خواهند بود.

بنا بر این تعاریف و موضوعاتی که مطرح شد، نمای لوکس و مدرن، نمایی است که در اجرا و طراحی آن، راحتی و چشم‌نوازی به حداکثر ممکن برسد. طبیعی است که در آن، ممکن است هزینه و قیمت طراحی نما نیز به تناسب بالا برود.

 

دیدگاه ها بسته شده است