معروفترین طراحان نما در جهان

نما سازی ساختمان تجاری باید چگونه باشد؟
نما سازی ساختمان تجاری باید چگونه باشد؟
مهر ۸, ۱۳۹۹
زیر سازی نمای سرامیک
نحوه زیر سازی نمای سرامیک
مهر ۱۴, ۱۳۹۹

معروفترین طراحان نما در جهان : ذهن های نابغه ای وجود دارد، که در شهر ها و کشور های مختلفی در سراسر جهان  با طراحی نمای بناها شگفتی می آفرینند این افراد با هنر خود و طراحی نما چشم هر رهگذری را با زیبایی اثر خود مجذوب می کنند. در این مقاله به معروف ترین طراح نما در جهان و معروف ترین نماهای دنیا می پردازیم. همراه ما باشید.

معروفترین طراحان نما در ایران

این حقیقت که معماری هنر است، اهمیت زیادی دارد.معماری منعکس شده زمان و فرهنگ و مکان می باشد، در هسته این واقعیت قرار دارد، باید در نظر گرفته شود که هنر معماری قویا تابع تمامی اتفاقات سیاسی در آشکارترین دوره های زمانی خود است. قالب هنری معماری نه تنها تحت تأثیر شورش های سیاسی است بلکه دوره و زمان و موقعیت فرهنگی و به خصوص مکان و مرزهای طبیعی کشورهای هم جوار به شدت در محتوا و تکوین آن دخیل هستند. به عنوان مثال، سبک های هنری در معماری مانند ، ژانر دادا، ژانر سورئالیسم، ژانر بیان گرایی نتیجه فروپاشی و حوادث سیاسی هستند. در حالی که در هنر اسلامی برخی از شخصیت های معماری در معماری (معماری خارجی و یا طراحی و اجرای هنر دکوراسیون داخلی و هنر موسیقی، حضور صدای زن در آن محتوا) به شدت ممنوع است. معماری از دیرباز در ایران وجود داشته و آثاری به جا گذاشته است که گاهی دنیا از وجود آنها حیرت می کند؛ مانند معماری بزرگ و بی نظیر تخت جمشید که توسط بهترین معماران در همان قرن به نحوه خارق العاده آفریده شده. اینکه چه معماری با ذهن خلاقوبینظر خود می توانند شگفتی بیافریند مهم است.

می توان گفت معروفترین طراحان نما در جهان شامل : فرامرز شریفی، محمدرضا نیکبخت نیکلخت، محمد مجیدی، علیرضا تغابنی، رضا دانشمیر و … و بسیاری دیگر از معماران شهیر ایرانی و همچنین دفاتر معماری مختلف نظیر شیفت، باحور، ارش استدیو، بوژگان و … می باشند.

معروفترین طراحان نما در جهان

معروفترین طراحان نما در جهان

معرفی معروف ترین طراحان نما در دنیا

احتمالایکی از اولین آرزوهای کودکی که آرزوی معمار شدن دارد یا معماری که اولین طرح خود را می‌کشد این است که ابتدا خانه خود را طراحی کند. نام معماران خارجی زیادی در دنیای معماری ثبت‌ شده است که خانه‌های خودشان را طراحی کرده‌اند، ازجمله معماران مطرح دنیا می‌توان فرانک لویید رایت و والتر گروپیوس و فیلیپ جانسون و … نام برد.

نماهای طراحان معروف چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین و مشهورترین ساختمان‌ها در جهان از این‌جهت در ذهن همگان ثبت‌ شده‌اند که معمار آن‌ها با برخورداری از معماری برجسته، انتخاب هوشمندانه مکان مناسب برای بنای خانه و انتخاب هوشمندانه‌تر در استفاده از مصالح، توانسته است اثری هنری و ماندگار را خلق کند.

از این ‌جهت است که وقتی تاریخچه یک ساختمان و اهداف اصلی آن را کنار هم قرار می‌دهیم چیزهای حتی جالب‌تر نیز کشف می‌کنیم. بنای ساخته ‌شده توسط برخی از این معماران مطرح و نام آن‌ها به دلیل کار نمادین و تأثیرگذارشان شناخته‌ شده است درحالی‌که نام معماران مطرح دیگر به دلیل خلق سبکی نوآورانه که سبب تغییر ساختار در جهان شده است، ماندگار شد.

ساختمان‌های مشهور ساخته‌ شده توسط معروف‌ترین معماران خارجی علاوه بر اینکه معماران و طراحان زیادی را تحت تأثیر قرار داده است زیبایی خیره‌کننده‌ی آن‌ها حتی برای مردم عادی نیز بسیار جالب و چشم‌نواز است و می‌تواند برای همه حتی کسی که از خلاقیت کمی برخوردار است، الهام بخش باشد.

پطراحی معماران خارجی مشهور لحظات خاصی از زمان را با جزییات دقیق ثبت می‌کند که بسیار شبیه به عکس است و همچنین می‌تواند اطلاعاتی از زمان ساخت بنا در اختیار بیننده قرار دهد. اما برخلاف عکس‌ها ساختارهای فیزیکی به تکامل و زندگی خود در دوران مختلف ادامه می‌دهند و بعد از صدها یا حتی هزاران سال بعد از ساختشان نیز می‌توانند به یک بخش مرکزی و عملکردی در زندگی بی‌شماری از مردم تبدیل شوند. در قسمت بعدی به معرفی طراحان مشهور و بنام دنیا می پردازیم.

معروفترین طراحان نما در جهان

معروفترین طراحان نما در جهان

مشهورترین طراحان نما در جهان

فرانک لویید رایت (Frank Lloyd Wright)

معمولا نام معماران مطرح خارجی مشهور را به‌اندازه دیگر هنرمندان مشهور مثل نقاشان نمی‌دانیم. با این‌حال کار آن‌ها در بلندمدت تأثیر بیشتری بر ما می‌گذارد. در طول زندگی این ساختمان‌ها هستند که به شکل خانه، محل کار و محل بازی به‌عنوان سرپناه ما بوده و از ما محافظت می‌کنند و معماری هنری است که اساساً در زندگی همه‌ی ما وجود دارد. حتی اگر ما در هیچ‌یک از ساختمان‌های طراحی‌شده توسط معماران خارجی مشهور پا نگذاشته باشیم اما در بسیاری از موارد تحت تأثیر ساختار آن قرارگرفته‌ایم.

فرانک لویید رایت یکی از مشهورترین پیشگامان معماری آمریکایی، طراح داخلی، نویسنده و معلم بود که بیش از ۱۰۰۰ ساختار را طراحی کرده است و ۵۳۲ مورد از آن‌ها تکمیل‌شده است.

فرانک لویید رایت علاوه بر خانه‌هایی که برای خود ساخته است بسیاری از دفاتر، کلیساها، مدارس، برج‌ها، هتل‌ها، موزه‌ها و دیگر سازه‌ها را نیز طراحی کرده است.

والتر گروپیوس(Walter Gropius)

والتر آدولف جورج گروپیوس یک معمار آلمانی است که نام وی در کنار نام معماران مشهوری نظیر آلوار آلطور، لودویگ میس ون دروهه، لوکوربوزیه و فرانک لویید رایت به‌عنوان معروف‌ترین معماران خارجی پیشرو در معماری مدرنیستی ذکر می‌شود. خانه گروپیوس نخستین پروژه والتر گروپیوس بنیان‌گذار دانشکده باوهاوس(Bauhaus) در ایالات‌متحده آمریکا بود.

والتر گروپیوس این خانه را که فقط یک ساعت تا دانشگاه هاروارد فاصله دارد در سال ۱۹۳۸ برای خانواده‌اش ساخته است. اگرچه این خانه همانند سایر خانه‌های مجاور نگهداری می‌شد و مصالح سنتی مورداستفاده در آن تأییدشده است اما با نمای سفید روشن، پنجره‌های تسمه‌ای و شیشه‌های تکه‌تکه شده‌اش از سبک معماری مدرنیستی خارج نشده است.خانه والتر گروپیوس در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان یکی از مکان‌های تاریخی در مجله ملی مکان‌های تاریخی افزوده شد و هم‌اکنون برای بازدید عموم در دسترس قرار دارد.

معروفترین طراحان نما در جهان

معروفترین طراحان نما در جهان

فیلیپ جانسون(Philip Johnson)

در فهرست نام معماران خارجی نام فیلیپ کورتلیو جانسون نیز به چشم می‌خورد. فیلیپ جانسون معماری آمریکایی بود که در ۸ ژوئیه سال ۱۹۰۶ متولدشده است. جانسون برای آثار معماری مدرنش مثل خانه‌ی شیشه‌ای در نیو کانن(New Canaan)و کنتیکات(Connecticut) و به‌ویژه آثار معماری پست‌مدرنش مثل خیابان ۱۹۰ South La Salle در شیکاگو و خیابان ۵۵۰ مدیسون که برای AT & T طراحی کرد، به شهرت رسیده است. فیلیپ جانسون در سال ۱۹۷۸ مدال طلای موسسه معماران آمریکایی و در سال ۱۹۷۹ اولین جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.

جانسون برای آثار معماری مدرنش مثل خانه‌ی شیشه‌ای در نیو کانن(New Canaan)و کنتیکات (Connecticut) و به‌ویژه آثار معماری پست‌مدرنش مثل خیابان ۱۹۰ South La Salle در شیکاگو و خیابان ۵۵۰ مدیسون که برای AT & T طراحی کرد، به شهرت رسیده است. فیلیپ جانسون در سال ۱۹۷۸ مدال طلای موسسه معماران آمریکایی و در سال ۱۹۷۹ اولین جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.

اسکار نیمییر(Oscar Niemeyer)

خانه کاساداس کانوس(Casa das Canoas) یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهان است که در سال ۱۹۵۱ توسط اسکار نیمییر یکی از مشهورترین معماران خارجی برزیلی ساخته‌شده است . نام اسکار نیمییر در کنار نام معماران مشهوری که در توسعه معماری مدرن نقش داشته‌اند، به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی معماری مدرن قرار می گیرد.

نیمییر به خاطر طراحی ساختمان‌های مسکونی شهری برای برزیلی‌ها در شهری که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در سال ۱۹۶۰ به پایتخت برزیل تبدیل شود، و همچنین به دلیل همکاری او با دیگر معماران خارجی در مقر سازمان ملل نیویورک، مشهور شد.

معروفترین طراحان نما در جهان

معروفترین طراحان نما در جهان

نکات مهم در طراحی و اجرای نما

در پایان باید بگوییم معماری مهم است معماری یکی از بهترین عرصه های علم و هنر است که دست به دست می چرخد. بسیاری از معماران بزرگ تاریخ بشر در سراسر جهان، با خلق بناها و نماهای مختلف و زیبا دنیای ساخت و ساز را متحول کرده اند.معماران مطرح زیادی در جهان وجود دارند که نامشان به دلیل طراحی خاص و منحصربه‌فرد خانه‌هایشان در کنار نام معماران خارجی زیادی قرارگرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.