انواع نمای سرامیک برای پوشش خارجی ساختمان

نماسازی ساختمان
نماسازی ساختمان صفر تا صد با شرکت پیمانکار نمای آراز زرین ماندگار
تیر ۲۶, ۱۴۰۰
طراحی نمای ساختمان و روش های نوین طراحی
طراحی نمای ساختمان و روش های نوین طراحی
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰

انواع نمای سرامیک برای پوشش خارجی ساختمان

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک چیست ؟ انواع نمای سرامیک امروزه بهترین راه حل برای نمای خارجی ساختمان محسوب می شود. سرامیک های نما در رنگ و مدل دلخواه تولید شده و به مصرفکنندگان ارائه می شود . علاوه بر نمای ساختمان دیگر کاربردهای خارجی سرامیک دوام ، ظرافت و عایق بندی سازه ها را فراهم می کند . نمای سرامیک که در بسیاری از انواع و مدل ها ارائه داده می شود ، رضایت صد درصدی را پس از کاربرد هدف قرار می دهند . در این مقاله ، ما سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد انواع پوشش های سرامیکی خارجی به شما ارائه دهیم ،  دلیل استفاده از آنها را توضیح دهیم و مدل های مختلف را لیست کنیم . نمای سرامیک بعد از اجرای نمای کرتین وال بیشترین طرفدار را در نمای ساختمان های تجاری دارند.

مزایای استفاده از نمای سرامیک برای پوشش خارجی ساختمان

رواج استفاده از سرامیک در نمای بیرونی نه تنها از نظر زیبایی بلکه از مزایای فنی مختلفی مانند   ماندگاری و طول عمر و هم از نظر مقاومت در برابر باد و باران و ساعقه برخورد دار   است . از آنجا که فرایندهای روکش بیرونی ساختمان ها ، عایق حرارتی و دفاع در برابر عواملی مانند باد ، باران و برف به طور کلی اهمیت می یابد ، پوشش ساختمان ها با سرامیک اهمیت یافته است و ارزش آن روز به روز رو به افزایش است  . پس از انتخاب یکی از مدلهای سرامیکی بیرونی که بیشتر در مدلها ، رنگها و سطوح مختلف یافت می شود ، می توانید مزایای مختلفی را که هنگام اتمام کار دریافت خواهید کرد ، به طور خلاصه خلاصه کنیم .

۱ – استفاده از سرامیک بیرونی ظرافت را اضافه می کند. این امر باعث می شود که ساختمانها همیشه آسیب ببینند تا آنجا که ممکن است از عوامل بیرونی مانند رطوبت و گرد و غبار تا حد ممکن آسیب ببینند .

۲ – این فرآیندهای روکش نمای مورد نیاز برای عایق حرارتی ساختمانها را تسهیل می کند و عایق حرارتی را حداکثر می کند .

۳ – از ساختمان در برابر رطوبت ، آفتاب و رطوبت محافظت می کند .

۴ – این یک ساختار کاملاً منحصر به فرد با گزینه های مختلف مدل مختلف ارائه می دهد .

۵ – به لطف کاربرد بیرونی سرامیک بر روی ساختار آلومینیومی ، بین نمای بیرونی و سرامیک ۸-۱۲ سانتی متر فاصله وجود دارد. این فضا به طور طبیعی عایق صدا ، رطوبت و حرارت را فراهم می کند .

با استفاده از این مزایا و مزایای مشابه ، استفاده از سرامیک در نمای بیرونی برجسته است و امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین نوع نما ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر پروژه ای را در ذهن دارید ، می توانید از نظر نمای بیرونی کاربرد سرامیک را انتخاب کنید و می توانید سالها با اطمینان از آن استفاده کنید .

انواع اجرای نمای سرامیک برای نمای بیرونی ساختمان

الف )  سیستم اتصال با درز های بسته :

سرامیک ها با نوار موقت کمکی بر روی پروفیل حامل آلومینیوم و چسب بر پایه پلی اورتان نصب می شوند که از استحکام بالایی برخوردار بوده و خاصیت ارتجاعی خود را در دمای ۴۰- تا ۱۰۰ درجه از دست نمی دهد. این مقرون به صرفه ترین روش کاربرد سرامیک چینی است و می تواند در هر اندازه ای اعمال شود. پروفیل های آلومینیومی از نوع خاص در رنگ رال مورد نظر بر روی اتصالات عمودی و افقی مواد روکش نصب شده و شکاف بین اتصالات مواد بسته می شود .

ب ) سیستم اتصال با درز های باز :

سرامیک ها با نوار موقت کمکی بر روی پروفیل حامل آلومینیوم و چسب بر پایه پلی اورتان نصب می شوند که از استحکام بالایی برخوردار بوده و خاصیت ارتجاعی خود را در دمای ۴۰- تا ۱۰۰ درجه از دست نمی دهد. این مقرون به صرفه ترین روش کاربرد سرامیک چینی است و می تواند در هر اندازه ای اعمال شود. در این سیستم  مفاصل باز هستند

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک

پ ) سیستم کلیپس مخفی :

سرامیک ها با کمک گیره های آلومینیومی متصل به کانال های دم کبوتر که از چهار نقطه سطح پشت آنها باز می شود ، بر روی ساختار افقی حامل نصب می شوند. به طور کلی برای موادی با ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر ،  ۶۰ در ۱۲۰ سانتی متر ، ۵۰ در ۱۰۰ سانتی متر ، استفاده می شود .

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک

ت ) سیستم کلیپس آشکار :

یک پروفیل حامل آلومینیومی عمودی با یک کانال مخصوص روی براکت های دیواری نصب شده است. گیره هایی که به رنگ رآل مورد نظر رنگ آمیزی شده اند به پروفایل عمودی متصل می شوند. سرامیک به این گیره ها متصل شده است. می توان آن را روی سرامیک ها در همه اندازه ها استفاده کرد .

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک

ث ) سیستم چند گیره ای :

 سرامیک ها به چهار گیره چندگانه متصل شده اند که بر روی پروفیل آلومینیومی حامل عمودی نصب شده اند. این یک سیستم اقتصادی است که می تواند در همه اندازه ها استفاده شود .

ج ) سیستم نوین الی :

انواع نمای سرامیک

انواع نمای سرامیک

دیدگاه ها بسته شده است