اجرای نما در ساختمان های بلند چگونه انجام می شود؟

پیمانکار نما . در اجرای نمای ساختمان کدام موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
در اجرای نمای ساختمان کدام موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
مرداد ۶, ۱۳۹۹
مزایا و معایب اجرای نما آجر نسوز
مزایا و معایب اجرای نما آجر نسوز
مرداد ۸, ۱۳۹۹
پیمانکار نمای ساختمان . اجرای نما در ساختمان های بلند

اجرای نما در ساختمان های بلند

اجرای نما در ساختمان های بلند چگونه انجام می شود؟ نمای ساختمان مرتفع و بلند در مقوله طراحی و هم در بحث اجرا از اهمیت بالایی برخوردار کمااین که تاثیر زیادی در منظر عمومی عمومی شهر هم دارند.یکی از معماران جوان رومانیایی به نام دیوید استانکو در سایت خودش طرح های خلاقانه ای از نمای برج به نمایش گذاشته است که استفاده از پنجره های کشویی و بالکن های متعدد با پیش آمدگی ها و تورفتگی های معمارانه از شاخصه های آن است .در واقع ایده طراح در نمای برج آن بوده است که همه طبقات دارای بالکن باشند و آپارتمان ها از طریق بالکن های توسعه یافته شان تا حد امکان میزان شفافیت و پر و خالی احجام را تقویت نمایند. شاید برای بسیار از افراد این سوال پیش آمده است که این ساختمان های بلند چگونه ساخته می شوند و چگونه بر روی این ساختمان ها اجرای نما انجام می دهند. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا برای شما توضیح دهیم که اجرای نما در ساختمان های بلند چگونه انجام می شود؟ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اهمیت نما در ساختمان های مرتفع

در اصطلاح به سوی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود. در طراحی ساختمان های مرتفع، نما مهم‌ترین بخش به‌شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانه‌ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع می‌کند. وظیفه نما در ساختمان های مرتفع حفاظت از ساختمان نیز می باشد.

اجرای نما در ساختمان های بلند چگونه انجام می شود؟

در گذشته برای ساخت و سازهای بناهای مرتفع و ساختمان های بلند باید مشقت های زیادی را در کنار صرف هزینه های هنگفتی تحمل می کردند ولی امروزه با پیشرفت علم در صنعت ساختمان سازی ساخت بناهای مرتفع و ساختمان های بلند نیز آسان شده است.

پیمانکار نما . اجرای نما در ساختمان های بلند

اجرای نما در ساختمان های بلند

مصالح مناسب برای اجرای نما در ساختمان های بلند چیست؟

از این رو باید از مصالحی استفاده کرد با هم هماهنگی داشته باشند . برای اجرای نما در ساختمان های بلند اصولا از مصالح سبک و مقاوم استفاده می کنند تا وزن ساختمان کاهش یافته و مقاومت ساختمان در معرض باد و طوفان و باران افزایش یابد. برای اجرای نما در ساختمان های بلند باید به پیمانکار نما و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا اجرای پروژه تان با موفقیت کامل پیش رود. در قدیم برای اجرای نما در ساختمان های بلند از وسایل اولیه مانند نردبان های بلند استفاده می کردند.با پیشرفت وسایل ساختمان سازی به مرور داربست های میله ای جای نردبان های بلند را گرفته .

معایب داربست های قدیمی در اجرای نما چه بود؟

از معایب این نوع داربست ها کاهش ایمنی کارکنان می توان یاد کرد که بسیار از افراد در اثر افتادن از این داربست ها یا کشته شده اند و یا قطع نخاع امروزه داربست های پلکانی تولید شده که هم حمل و نقل آنها نسبت به داربست های میله راحت تر است و هم دارای ایمنی بالایی می باشند. پیمانکار نما برای اجرای نما در ساختمان های بلند دیگر به شیوه ای سنتی عمل نمی کنند یعنی از مصالحی که نصب آنها نیاز به ملات داشته باشند استفاده نمی کنند و از مصالحی که به روش خشک اجرا می شوند در کارشان بهره می ببرند.مانند نماهای شیشه ای که نصب انها با اتصالات عنکبوتی شکل فلزات مخصوص انجام می شود، نماهای سنگ با روش اجرا خشک که نیاز به ملات سیما ن ندارند. یا انواع فایبر سمنت بردها. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما سودمند باشند.

ویژگی های نمای ساختمان های مرتفع

نمای ساختمان های مرتفع به عنوان یک محافظ باید مشخصه های فنی زیر را داشته باشد:

عایق بودن نما نسبت به سرما و گرما

مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی دارند و در نتیجه عملکرد حرارتی متفاوتی خواهند داشت. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهره-وری انرژی را باهم داشته باشد.

داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

پیمانکار نما . اجرای نما در ساختمان های بلند

اجرای نما در ساختمان های بلند

عایق بودن نمای ساختمان نسبت به صوت

نمای ساختمان می تواند بعنوان یک عایق صوتی ایده‌ال و مناسب عمل کند. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمان هایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شده اند از اهمییت ویژه ای برخوردار می باشد.

  • مقاومت در برابر زلزله
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر یخ زدگی
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • مقاومت در برابر ریزش
  • انعطاف پذیر بودن در اجرای نما
  • سبک بودن
  • قابل اجرا بودن در ساختمان های مرتفع
  • مقاومت در برابر ریزش
  • انعطاف پذیر بودن در اجرای نما
  • سبک بودن

قابل اجرا بودن در ساختمانهای مرتفع

نما به عنوان رابط

نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم-انداز بیرون وجود داشته باشد.

نما به عنوان یک معرف

همان طور که که لباس فرد، معرف شخصیت وی می باشد، خانه نیز به مانند لباس دوم میبایست معرف شخصیت و مقام اجتماعی مالک خود باشد. در معماری غرب نما دارای حالت نمایش است، بدین صورت که در همان وهله اول کسی را که پشت آن زندگی می کند، نشان می دهد. در واقع نما معرف شخصیت خانوادگی و طبقه اجتماعی صاحبخانه است.

نما علاوه بر معرفی شخصیت مالک، معرف موقعیت مکانی ملک و نوع کاربری ساختمان های بلند نیز می باشد.
نمای ساختمان های بلند به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری در کلان شهرهابسیار حائز اهمیت می باشد.

پیمانکار نما . اجرای نما در ساختمان های بلند

اجرای نما در ساختمان های بلند

زیبایی نما در ساختمان ی بلند

نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست. نما همواره مورد توجه عموم قرار می گیرد، لذا زیبایی جزء جدایی ناپذیر هر نما می باشد همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز می باشد.

قیمت تمام شده نما در ساختمان های بلند

یکی از شاخصه های بسیار مهم در انتخاب نما در ساختمان های بلند، قیمت تمام شده نما است. هرچه قیمت نما افزایش یابد، قدرت خرید کاهش یافته و دایره مصرف کنندگان آن نما محدودتر خواهد شد.

سرعت اجرای نما در ساختمان های بلند

با توجه به اینکه طولانی شدن در بهره برداری از هر پروژه ساختمانی می تواند عامل افزایش هزینه ها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود.به همین دلیل برای اجرای نما در ساختمان های بلند از مصالح مدرن و سریع الاجرا استفاده می کنند.

اجرای نما در ساختمان های بلند . پیمانکار نما

اجرای نما در ساختمان های بلند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.