اجرای نما با متد اروپایی

اجرای نمای ساختمان به سبک مینیمال
اجرای نمای ساختمان به سبک مینیمال
آبان ۳, ۱۳۹۹
نحوه اجرای نمای ساختمان در شهرهای بزرگ
نحوه اجرای نمای ساختمان در شهرهای بزرگ
آبان ۱۰, ۱۳۹۹

اجرای نما با متد اروپایی : یکی دیگر از روش هایی که مجری نما برای اجرای نما ساختمان به کار می گیرد،اجرای نما با متد اروپایی میباشد. این نوع روش اجرا نما یکی از بهترین و زیباترین اصول ساخت نما ساختمان میباشد که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. در اجرای نمای ساختمان با استفاده از متد اروپایی بر خلاف روش های سنتی و قدیمی از روش و همچنین متریال هایی استفاده میشود که در ساختمان های اروپایی استفاده میشود. در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا مطالبی را درباره اجرای نما با متد اروپایی برای شما بیان کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

اجرای نما با متد اروپایی

همانطور که می دانید بیشترین زیبایی یک ساختمان در نمای آن میباشد. حتی اگر برای ساخت قسمت های داخلی ساختمان از بهترین طراحی و متریال ها استفاده کرده باشید، نمای شما نیز باید از تمامی اصول و استاندارد هایی که باعث زیبایی آن میشوند برخوردار باشد تا چشم هر رهگذری با زیبایی آن نوازش داده شود. یکی از زیباترین سبک های اجرای نما ساختمان به گفته مجری نما همین استفاده از متد اروپایی می باشد. اجرای نما با متد اروپایی دارای مزایایی می باشد که در ادامه به بیان این مزایا می پردازیم.

اجرای نما با متد اروپایی

اجرای نما با متد اروپایی

مزایای اجرای نما با متد اروپایی

  • زلزله یکی از عواملی میباشد که در بیشتر نماهای موجود در کشور تاثیرگذار است و بعد از آن شاهد خواهیم بود که بخش زیادی از نما سقوط و ریزش کرده است. در اجرای نما با استفاده از متد اروپایی به گونه ای عمل میشود که در برابر زلزله مقاومت خوب و بالایی نشان دهد و به راحتی نما دچار ریزش نشود.
  • به گفته یکی از مجریان نما ،اجرای نما با متد اروپایی خاصیتی را ایجاد میکند که زمان زیادی طول میکشد تا از مد بیفتد.
    نحوه ساخت و اجرای نمای اروپایی به گونه ایست که تا حد ممکن سعی شده است تا از ملات و مصالح استفاده کمتری شود که از این رو نصب آن به سرعت انجام میشود.
  • تنوع رنگ در طراحی نما با استفاده از متد اروپایی به نسبت سایر نماها بالاتر است. همین تنوع رنگ باعث شده تا زیبا و جذاب تر باشد.
  • نوع متریالی که در نمای مدرن به کار میرود بسیار سبک میباشد و از همین رو در حوادثی همچون زلزله شاهد خواهیم بود که به دلیل کم شدن فشار به ساختمان، دیرتر دچار آسیب و خرابی میشود.
  • طراحی نما با استفاده از متد اروپایی این امکان را به وجود می آورد که دید بسیار بهتری از داخل به خارج داشته باشید. این نوع نما مانند ساختمان های سنتی دید را کاهش نمیدهد.
  • افزایش بهای ساختمان

ویژگی های اجرای نما با متد اروپایی

  • ترموود، بتن، آجر، ورقه‌های سنگی، فلزی و… مصالحی هستند که در اجرای نما با متد اروپایی به سبک مدرنیسم به کار برده می شوند.
  • در انتخاب رنگ نمای مدرن باید حتی الامکان از مصالح تک رنگ استفاده شود.
  • در این نوع نما باید از عناصر تزئینی زیاد پرهیز کرد زیرا اصل زیبایی این سبک، سادگی است.
اجرای نما با متد اروپایی

اجرای نما با متد اروپایی

انواع سبک های اجرای نما با متد اروپایی

  • مدرنیسم

سبک مدرنیسم در اروپا از سال ۱۸۸۰ آغاز شد. در نماهای ساختمانی به این سبک از اشکال صاف و بدون شکستگی استفاده می شود. همچنین متریال مصرفی در این سبک، متریال جدیدی مانند: فلز، شیشه و استیل می باشند.
یکی از موارد مهمی که مجری نما در اجرای نما با متد اروپایی به سبک مدرن باید به آن را رعایت کرد، طراحی و اجرای صحیح نما است که در صورت رعایت نکردن، شاهد یک نمای به هم ریخته و نامنظم خواهیم بود.

یکی از ویژگی های مهم نمایی که به سبک مدرنیسم طراحی و اجرا شود، این است که تا مدت ها از مد نمی افتد و با سلایق مختلف افراد مطابق می باشد. از این نوع نما می توان درانواع ساختمان ها مانند:

ساختمان های تجاری

مسکونی

اداری و… استفاده نمود.

  • سبک پست مدرن

معادل فارسی لغت پست مدرن ، فرا مدرن است که منظور دوره‌ ای پس از دوره مدرن است. اجرای نما به سبک پست مدرن در اوایل قرن ۲۱ در ادامه ی سبک مدرن در اروپا به وجود آمد. این سبک توسط Denise scott brown و Robert venturiدر بین مردم معروف شد. معماری پست مدرن ازاسکال هندسی ساده مانند مکعب ، هرم و استوانه تشکیل شده است که بارنگ های متضاد و روشن ترکیب شده‌اند .

  • سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک، نمای خارجی ساختمان کاملا کلاسیک اما با تزئینات مدرن و به روز طراحی می شود. در حقیقت می توان گفت سبک نئوکلاسیک در اجرای نمای ساختمان با متد اروپایی، ترکیبی از نمای کلاسیک و نمای مدرن است. سبک نئوکلاسیک بین سال های ۱۷۲۰ تا ۱۸۳۷ در اروپا پدید آمد.

اجرای نما با متد اروپایی

اجرای نما با متد اروپایی

ویژگی های اجرای نما به سبک نئوکلاسیک:

سادگی شکل‌های هندسی به کاربرده شده در نما توسط مجری نما

استفاده مجری نما از ستون و جزئیات شیوه‌های یونانی

برجسته کاری های مسطح تر نسبت به سبک کلاسیک

ظاهر منظم و ساده

  • سبک طراحی رنسانس

قوس های کلاسیک و طاق های چرخیده دورتا دور یکی از ویژگی های برجسته ی طراحی نما با متد اروپایی به سبک رنسانس می باشد. واژه رنسانس به معنی تولد دوباره و نوزائی است، اصل این کلمه ایتالیایی و از واژه rinascita به معنی تجدید حیات مشتق شده است. این سبک در سال های ۱۴۲۵ تا ۱۶۶۰، از ایتالیا آغاز شد و به سرعت کل اروپا را فرا گرفت.

  • سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در نماسازی ترکیب دو تمدن یونان و روم باستان می باشد که یکی از مهم ترین روش های اجرای نما با متد اروپایی است. در این سبک، مجری نما با استفاده از ستون‌های بلند و عریض در نمای خارجی ساختمان قدرت و عظمت بنا را به نمایش می گذارد.

ویژگی های مهم اجرای نما ساختمان به سبک کلاسیک

  • استفاده مجری نما از تجملات درطراحی نما با متد اروپایی
  • بکارگیری مجری نما از سرستون های بلند و تراشیده
  • استفاده از سنگ های قیمتی مانند مرمر و تراورتن وچوب کار شده و جلا خورده توسط مجری نما
  • استفاده از درب ورودی بزرگ و با عظمت از ترکیب چوب و شیشه که مجری نما می تواند با انتخاب این گزینه زیبایی بنای خود را به اتمام برساند.
اجرای نما با متد اروپایی

اجرای نما با متد اروپایی

نکته مهم در اجرای نمای ساختمان

طراحی و اجرای نمای ساختمان دانشی به روز و همیشه در حال متحول شدن است. در این حوزه‌ی چالش برانگیز و جذاب با ابهامات و سوالات بسیار زیادی در خصوص نمای ساختمان روبرو می‌شویم که جواب آن بسیار سخت و دشوار است. ولی در بین همه این سوالات جواب دادن به این سوال ها از همه دشوارتر است؛ کدام سبک و مصالح برای من مناسب تر است ؟شما می توانید با بررسی انواع نما ها در ایران، سبک های مختلف ،مصالح رایج و همچنین نمونه قبل و بعد پروژه های انجام شده  و مشورت با یک مجری نما و پیمانکار نما کار بلد به راحتی سبک مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.