اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

هزینه پیمانکار نما
هزینه پیمانکار نما به چه مواردی بستگی دارد؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹
مناسب ترین طرح ها برای اجرای نمای ویلا
مناسب ترین طرح ها برای اجرای نمای ویلا
شهریور ۲, ۱۳۹۹

اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟ از دیرباز از سرامیک در نماها، کف و یا تولید وسایل بهداشتی و مصالح ساختمانی نظیر آجرهای سفالی تزئینی، سفال بام ساختمان، کانال فاضلاب و سفال های ضد اسید استفاده می شده است. امروزه از سرامیک جهت نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی، روش های جدید و راحت در اجرا و نصب دارد. حا می خواهیم بدانیم اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

پیمانکار نما برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده کنند. زیرا سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

چرا از سرامیک در مناطق سردسیر برای اجرای نما استفاده می کنند؟

زیرا سرامیک بعنوان یک عایق عمل کرده و نمای ساختمان عبلاوه بر زیبایی محافظ قسمت درونی ساختمان می باشد و با توجه به ویژگی عایق بودن سرامیک مانمع ورود رطوبت و سرما  می باشد. به همین علت بسیاری از پیمانکاران نما در مناطق سردسیر از سرامیک استفاده می کنند.

استفاده از سرامیک خشک برای اجرای نما

جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. جهت طراف بازشوها (پنجره ها)، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک خشک استفاده می شود، بایستی قبل از اجرای سرامیک ازپوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود. استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت هم در این محل ها مناسب است.

پیمانکار نما . اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

مزایا و معایب اجرای نما با سرامیک در مناطق سردسیر

۱- سرامیک نسبت به سنگ قیمت پایین تر و وزن کمتری دارد. از این رو در نمای ساختمان در بعضی کشورها از سرامیک بجای سنگ در نما استفاده می شود.

۲- مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جزدر موارد کمی حل نشده است و با استفاده از روش های نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد.

۳- از جمله معایب نمای سرامیک عایق نبودن آن به سرما و گرما و صدا است. از نماهای سرامیکی به دلیل بازتاب شدید نور در مکان های شلوغ استفاده نمی شود.

روش های اجرا سرامیک در نما در مناطق سردسیر

سرامیک در نما به دو صورت انجام می شود:

۱- شیوه ملات دار (سنتی)

۲- شیوه خشک

▪ اجرای نمای سرامیک به شیوه ی ملات دار

سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز به نما اسکوپ گردد. در این روش که وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود.

اجرای نما . اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟ پیمانکار نما

اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

▪ اجرای نمای سرامیک به شیوه ی خشک

در این شیوه نصب سرامیک ، ابتدا نما آهن کشی میشود و سرامیک توسط نگهدارنده های مخصوص به زیر سازی متصل میگردد . بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود . همچنین در هنگام نصب سرامیک در نما به شیوه خشک فاصله ای چند میلیمتری بین سرامیک ها گذاشته میشود که هم از شکسته شدن آنها در اثر انقباض و انبساط جلوگیری میکند و هم زیبایی بیشتری دارد.

کدام سرامیک برای مناطق گرمسیر مناسب است؟

نکته ای که پیمانکار نما  باید در انتخاب مصالح مورد توجه قرار دهد این است که مصالح مورد نظر حتما ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشد در این مناطق بهترین مصالح عموما آجر، خشت و گل هستند که ظرفیت حرارتی زیادی دارند. این مشالح با توجه به اختلاف دمای شب و دمای روز گرما را در خود ذخیره می کنند و در هنگام سردی هوای شب آن را منتقل می کنند. کاشی و سرامیک یکی از مصالح پر کاربرد در این مناطق است چون پایه آن با خشت ایجاد شده است.

پیشنهاد می شود در این مناطق از سرامیک هایی با رنگ های روشن استفاده شود زیرا جذب نور به آن بسیار کمتر است و فضای خانه را گرمتر نمی کند همچنین استفاده از طرح های برجسته می تواند تاثیر شایانی در زیبایی و همچنین جذب نور کمتر داشته باشد.

پیمانکار نما .اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

اجرای نمای سرامیک مناسب چه مناطقی است؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.