اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای بتن اکسپوز
اجرای نمای بتن اکسپوز مناسب چه ساختمان هایی است؟
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹
اجرای کلدینگ پله برقی
اجرای کلدینگ پله برقی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه : نماهای ساختمانی در یک شهر و محله یک شکل و یکسان نیستند و دارای فرم‌ها و طرح‌های مختلف هستند.در مقالات گذشته بیشتر به نماهای ساختمان های مرتفع مانند برج ها و آپارتمان ها پرداختیم و متریال های موجود برای استفاده پیمانکار نما در اجرای نمای اینگونه ساختمان ها مورد بررسی قرار دادیم و هزینه های اجرای نما را با توجه به فاکتورهای موجد هر ساختمان و متریال آن بیان کردیم. همانطور می دانید نمای یک ساختمان مانند بنر تبلیغاتی عمل می کند و اگر جذاب باشد و طراحی آن نو و ترکیب متریال آن چشم نواز مطمئنا دل هر بیننده ای را می رباید. در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بررسی اجرای نمای ساختمان یک طبقه و خانه های ویلایی بپردازیم. اگر شما در فکر بازسازی نمای خانه یک طبقه خود می باشید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت اجرای نما ساختمان یک طبقه

همانطور که می دانید در چند دهه اخیر با افزایش جمعیت و ساخت و ساز آپارتمان ها، شاهد کاهش ساخت خانه های ویلایی و ساختمان های یک طبقه هستیم. با این حال در برخی مناطق و شهرها خانه های قدیمی ویلایی کم طبقه وجود دارند. که احتیاج به بازسازی نما دارند یا برخی از علاقه مندان به خانه های ویلایی اقدام به فروش خانه های اپارتمانی خود کرده و تصمیم به ساخت ساختمان یک طبقه و ویلایی می کنند . طراحی نمای ساختمان یک طبقه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نمای اینگونه ساختمانها بیشتر در معرض دید می باشد.

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

انواع روش های اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نمای بیرونی ساختمان یک طبقه مسکونی می توان از انواع روش های نماسازی مدرن و کلاسیک استفاده کرد. این موضوع بستگی به نوع طراحی داخلی ساختمان و سلیقه کارفرما و بودجه کارفرما و همچنین راهنمایی های پیمانکار نما دارد. در این قسمت از مقاله روش هایی که به گفته مجری نما بیشتر افراد برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه خود از آن استفاده می کنند را برای شما بیان می کنیم که شامل موارد زیر می باشد.

اجرای نمای مدرن ساختمان یک طبقه

امروزه به دلیل تنوع و سادگی نمای مدرن طراحان نمای ساختمانی، از این سبک در طرح های خود استفاده می کنند.در طراحی نما ساختمان مسکونی یک طبقه به سبک مدرن، طراح سعی در استفاده ی بیشتری از شیشه در اجرای نما برای زیبایی نما و افزایش ارتباط ساکن با مناظر اطراف دارد.

به گفته برخی پیمانکاران نما در اجرای نما به سبک مدرن تا جایی که امکان دارد از تزئینات پرهیز می شود. همچنین از مصالح در نهایت خلوص استفاده می شود.

اجرای نمای بومی ساختمان یک طبقه

اجرای نمای خارجی ساختمان یک طبقه با توجه به اقلیم یکی از موضوعات مهمی است که پیمانکار نما اینگونه پروژه هاباید به آن توجه زیادی کنند. یک ساختمان یک طبقه و ویلایی باید هم از نظر ظاهر و هم از نظر متریال مصرفی در نما با اقلیم خود سازگار باشد.
مثلا یک ساختمان مسکونی یک طبقه در اقلیم معتدل و مرطوب باید دارای سقف شیروانی باشد. و با توجه به موقعیت جغرافی اینگونه ساختمان نمای این ساختمان یک طبقه باید از جنس چوب یا مصالح ضد رطوبت دیگری باشد.

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نما آجری ساختمان یک طبقه

آجر به عنوان مصالحی با کاربرد بی پایان، امروزه نیز به صورت گسترده ای در طراحی و اجرای نمای ساختمان های یک طبقه به کار می رود. آجرچینی و هنر به کاربردن آن در تمام نقاط جهان طرفداران خاص خود را دارد. طراحی دیتیل های اجرایی نما به خصوص نمای آجری، از مباحثی است که همیشه معماران به آن می پردازند. حس سنتی ساختمان های آجری همیشه افراد را به یاد معماری ایران می اندازد و اما یک پیمانکار نما با سلیقه می تواند که این هنر  با توجه به تکونولوژی روز دنیا  در اجرای نما ساختمان یک طبقه نیز به کار ببرد.

این متریال که فضا را گرم و صمیمی جلوه میدهد؛ بسته به آرایش آجرهای تکی یا ترکیبی پیمانکار نما می تواند نمای خلاقانه ای را برای یک ساختمان یک طبقه و ویلایی ایجاد کند.

اجرای نما روی یا کلاسیک ساختمان یک طبقه

یکی دیگر از سبک های پر طرفدار و با ابهت ساختمان های یک طبقه اجرای نمای رومی یا کلاسیک می باشد که از دیر باز علاقه مندان زیادی داشته است و امروزه نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی متریال های زیبایی برای اجرای نما رومی در دسترس پیمانکار نما می باشد. همانطور که میدانید هزینه طراحی و اجرای این دسته از ساختمان ها بسیار بالا و پر هزینه است . پس اگر به دنبال خانه ای با شکوه هستید و البته جیب پر از پولی هم دارید پیشنهاد ما به شما برای اجرای نما ساختمان یک طبقه و ویلایی خود نمای سبک رومی می باشد.
در این سبک اجرای نما ساختمان یک طبقه رومی تقارن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پیمانکار نما به هنگام طراحی نما و انجام پروژه به این نکته مهم توجه کند.

اجرای نما فایبر گلاس ساختمان یک طبقه

استفاده از متریال فایبرگلاس نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که پیمانکار نما می تواند در اجرای نما ساختمان یک طبقه استفاده کند . پنل های فایبرگلاس دارای طرح و بافت های بسیار متنوعی است .

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

بهترین مصالح در اجرای نمای ساختمان یک طبقه

با توجه به سبک طراحی و اجرای نما ساختمان یک طبقه پیمانکار نما جلسه مشاوره ای را برای انتخاب متریال و مصالح مصرفی برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه با کارفرما برگزار می کند که طبق سلیقه کارفرما و میزان هزینه ای که می خواهد برای اجرای نما صرف کند مصالح انتخاب می شوند و برای زیبایی کار اکثرا مجریان نما پیشنهاد می هند از ترکیب دو یا سه متریال هماهنگ استفاده کرد که نمای شگفت انگیزی خلق شود. در این قسمت از مقاله بهترین مصالح در اجرای نمای ساختمان یک طبقه را برای شما بیان کرده ایم که شامل موارد زیر می باشد:

گچ: این متریال مقرون به صرفه ترین متریال در نماسازی است و بیشتر در نماهای کلاسیک و در اقلیم گرم و خشک می توان از آن استفاده نمود.

پانل های سایدینگ: این پانل ها نه تنها به خاطر سادگی و سهولت نصب، بلکه به علت دسترسی آسان یکی از بهترین متریال ها برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه ایرانی می باشند.

سنگ طبیعی: یکی از مصالحی که به وفور در طبیعت یافت می شود، سنگ است. سنگ یکی از بهترین مصالح برای طراحی نمای سنگ ساختمان یک طبقه است و به آسانی با فضای طبیعی این ساختمان ها هماهنگ می شود.

سنگ مصنوعی : این متریال نیز مانند سنگ طبیعی بسیار پرکاربرد است و دقیقا خاصیتی مانند سنگ طبیعی دارد. با این تفاوتکه بسیار سبکتر از سنگ طبیعی است و می تواند روی سطح بیرونی دیوارها با چسب ثابت شود.

چوب : نمای چوبی نیز یکی از زیبا ترین و گران قیمت ترین نماهایی است. چوب در بیشتر اقلیم ها علی الخصوص اقلیم مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد و دارای تنوع رنگی و کیفی زیادی می باشد.

آجر: آجر به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین متریال ها در طراحی و اجرای نما برای پیمانکار نما و کارفرما محسوب می شود و در معماری گذشته ما موارد باشکوه بسیاری با آجرکاری وجود دارد و از نمونه های بارز می توان به امپراتوری های در ترکیه، مصر، روم و یونان اشاره نمود که از آجر ساخته شده اند و همچنین ساختمان های قدیمی ایران پس آجر نیز می توانند تداعی خاطرات قدیم باشد و با ترکیب یک متریال مناسب دیگر می تواند نمایی در اوج سادگی و لی زیبا خلق کرد.

هزینه اجرای نما ساختمان یک طبقه

با توجه به متراژ بنا و سبک اجرای نما و انتخاب متریال مصرفی و هزینه های حاشیه مانند قراداد با بنا و کارگزران و لوازم اجرای نما و حمل و نقل هزینه اجرای نما ساختمان یک طبقه متفاوت می باشد و نمی توان مبلغ معینی را بیان کردو برای اطلاع دقیق از هزینه اجرای نما ساختمان یک طبقه خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

توصیه های اقلیمی برای طراحی نمای ساختمان های یک طبقه به سبک مدرن

پرهیز از استفاده ی سطوح شیشه ای وسیع در اقلیم های گرم و خشک و سرد کوهستانی.

اگر قصد ساخت ویلای یک طبقه در اقلیم سرد دارید. بهتر است به طراحی نماهای صلب روی بیاورید تا حداکثر بازدهی انرژی گرمایی را داشته باشید.

استفاده از مصالح سبک مثل کامپوزیت،سرامیک و… برای مناطق زلزله خیز توصیه میشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.